عراق

افزایش اختلافات گروه های سیاسی عراق باعث شده گروهک تروریستی داعش دوباره از فرصت استفاده کند و عملیات های را با کمک برخی جریان های داخلیو خارجی برای نفوذ و ناامن کردن مناطق مرکزی و شمالی ترتیب دهد.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای گذشته تحرکات هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش در محورهای مرکزی و شمالی عراق به ویژه در استان صلاح الدین برای ناامن کردن برخی مناطق افزایش یافته است.

یک منبع میدانی آگاه که تحولات را در صلاح الدین از نزدیک دنبال می کند به تلاش عناصر مخفی داعش برای انجام عملیات غافلگیرانه در شمال این استان اشاره کرد و گفت:  نفوذ به شهرستان بیجی طرح و نقشه اصلی تروریست ها بود.

به گفته این منبع میدانی، با اقدام به موقع نیروهای اطلاعات، گروهی از نیروهای تیپ ۵۱ بسیج مردمی به همراه مجموعه ای از نیروهای امنیتی به منطقه اعزام و به سرعت وارد عمل شدند و تلاش تروریست ها را برای نفوذ به شهرستان بیجی ناکام گذاشتند.

این منبع میدانی افزود: نیروهای امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی در ادامه عملیات در شمال استان صلاح الدین، جستجوی نقطه به نقطه را در دستور کار قرار دادند و توانستند امنیت مناطق «الحوایج و المقالع» را در امتداد رود دجله تامین کنند و عناصر مخفی داعش را در لاک دفاعی فرو ببرند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته، تروریست های داعش قصد داشتند از منطقه «البعیجی» در شرق شهرستان بیجی عملیات را آغاز و به عمق نفوذ کنند که با ورود رزمندگان این نقشه با شکست روبه رو شد.  

شهرستان راهبردی بیجی در شمال استان صلاح الدین واقع شده و جاده راهبردی «بغداد - صلاح الدین - نینوا - دهوک - ترکیه» که نقطه اتصال مرکز و شمال عراق محسوب می شود از این منطقه بسیار مهم می گذرد و همین بر اهمیتش افزوده است.

قدرت‌نمایی داعش در عراق زیر سایه افزایش اختلافات گروه‌های سیاسی/ خطر از بیخ گوش شهرستان نفتی «بیجی» گذشت + نقشه میدانی

بیجی به دلیل داشتن پالایشگاه و منابع نفتی از اهمیت بالایی برای دولت مرکزی برخوردار است و رشته کوه های «مکحول و حمرین» هم از شرق این شهرستان عبور می کنند و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

همزمان با عملیات در شهرستان بیجی، گروهی از رزمندگان تیپ ۹ و ۳۵ بسیج مردمی به همراه نیروهای ارتش عملیاتی را در محور جزیره «البومرصوص» در شرق استان صلاح الدین و در نزدیکی رود دجله با هدف جلوگیری از نفوذ هسته های مخفی داعش ترتیب دادند.

رزمندگان تیپ « ۳۸ و ۸۸» بسیج مردمی و نیروهای هنگ تحت فرمان پلیس صلاح الدین هم در این محور حاضر شده اند تا به روند امن شدن منطقه سرعت دهند؛ این محدوده دروازه جنوبی شهر تکریت و دروازه شمالی شهر سامراء محسوب می شود و به دلیل قرار گرفتن در حد فاصل «الدور_مکیشیفه» دارای اهمیت ویژه ای است.

مناطق شرقی استان صلاح الدین به دلیل نزدیک بودن به مرزهای استان کرکوک حساس هستند و به دلیل صعب العبور بودن و واقع شدن در مسیر رشته کوه های حمرین هم محل مناسبی برای رشد تروریست های داعش به شمار می آیند و به گفته منابع میدانی عملیات نیروهای عراقی در این محور تا پاکسازی نهایی و برقراری کامل امنیت ادامه دارد.  

قدرت‌نمایی داعش در عراق زیر سایه افزایش اختلافات گروه‌های سیاسی/ خطر از بیخ گوش شهرستان نفتی «بیجی» گذشت + نقشه میدانی

تشدید اختلافات میان احزاب عراق و تلاش این گروه های سیاسی برای گرفتن امتیازات از یکدیگر باعث شده گروهک تروریستی داعش از فرصت به وجود آمده (تمرکز نداشتن نیروهای عراقی) استفاده و برای ناامن کرد مناطق وارد عمل شود.

به گزارش مشرق، برخی از احزاب بعثی هم برای رسیدن به اهداف شان تلاش می کنند در این وضعیت از گروهک تروریستی داعش به عنوان یک اهرام برای امتیاز گیری استفاده کنند و طرح خود را با ناامن کردن مناطق پیش می برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    2 1
    اگر مردم عراق اقدام قاطعی بر علیه نفاق داخلی انجام ندهند مقتدی صدر و الکاظمی ملت عراق را بیچاره خواهند کرد و دستاوردهای مقاومت را به باد خواهند داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس