داعش

تحلیلگر امور نظامی عراقی امروز شنبه به فرمولی اشاره کرد که از طریق آن می توان تروریستها را در منطقه الطارمیه در شمال بغداد نابود کرد.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، صفاء الاعسم تحلیلگر امور نظامی عراقی امروز شنبه به فرمولی اشاره کرد که از طریق آن می توان تروریستها را در منطقه الطارمیه در شمال بغداد نابود کرد.

وی افزود که خطر تروریستی در منطقه الطارمیه جز با معادله حشد شعبی ریشه کن نمی شود.

الاعسم در ادامه بر ضروت انجام عملیات نظامی گسترده برای این منظور تاکید کرد.

این تحلیلگر عراقی تاکید کرد: بحران و تنش در منطقه الطارمیه ادامه دار خواهد بود زیرا مخفیگاههای داعش در آن قرار دارد و بستر و زمینه حضور تکفیری ها در آن فراهم است.

الاعسم گفت: شرایط جغرافیایی منطقه الطارمیه به گونه ای است که تروریستهای داعشی به راحتی در آن پنهان می شوند و می گریزند.

وی اعلام کرد: خشکاندن ریشه تروریسم با نیروهای امنیتی و تجربه جنگی عالی حشد شعبی میسر می شود. حشد شعبی با حمایت و پشتیبانی لجستیکی توان پایان دادن به خطر تروریستهای داعش را دارد.

طی دو هفته اخیر منطقه «الطارمیه» بغداد شاهد فعالیت برخی از عناصر تروریستی بوده است. در همین ارتباط، چند روز پیش شماری از رزمندگان تیپ ۱۲ سازمان «حشد شعبی» بر اثر کمین تروریستی داعش در الطارمیه به شهادت رسیدند. پس از آن، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق به حادثه مذکور واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

رئیس جمهور عراق در واکنش به حوادث طارمیه تصریح کرد: «حوادث طارمیه نشان می‌دهد که چالش تروریسم در عراق هنوز هم پابرجاست. تلاش‌های امنیتی برای ممانعت از تکرار حوادثی که در طارمیه اتفاق افتاد، ضروری است». وی همچنین خواستار کمک جامعه جهانی به عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و ریشه کن شدن تروریست‌های تکفیری در این کشور شد. از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» نیز با صدور بیانیه‌ای اهمال دولت بغداد در مبارزه با بقایای عناصر تروریستی را عامل نا امنی‌های اخیر در طارمیه دانست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس