ماجراجویی مارکُ پولویی کمالوند؛ از شاهین و استقلال تا سایپا و تراکتور در کمتر از ۳۲۰ روز

سرمربی تراکتور از سمتش در این تیم استعفا داد تا کارنامه کاری‌اش بیش از پیش مورد سوال و توجه قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، فراز کمالوند در حالی سوم آبان سال ۱۳۹۹ به عنوان سرمربی شاهین بوشهر برگزیده شد که بسیاری از خریدها و بازیکنان مدنظر شاهین با نظر وی جذب و خریداری شدند؛ بازیکنانی که سابقه بازی در لیگ برتر و تیم‌های بزرگ کشور را داشتند؛ اما در نهایت این سرمربی دوم اسفند ماه ۱۳۹۹ از شاهین جدا شد.

کمالوند آن مقطع درباره جدایی از شاهین اعلام کرد: «اگر تصمیم به جدایی از شاهین گرفته‌ام، دلیلش پیوستن به تیم دیگری نیست. خودم دیگر با توجه به سابقه‌ای که دارم کشش ادامه دادن با این شرایط را ندارم.» با اینکه سعید مسیگر مدیرعامل شاهین مخالفتش را با جدایی سرمربی تیمش اعلام کرد.

سرمربی شاهین در ۱۶ اسفند سال ۱۳۹۹ به صورت رسمی مدیرفنی استقلال شد. این مربی فوتبال که رفاقت دیرینه‌ای با مجیدی دارد کار خود را در لیگ یک ناتمام گذشات و این بار به عنوان مدیرفنی به لیگ برتر بازگردد، هر چند این بار هم خیلی در جمع آبی‌پوشان دوام نیاورد و خیلی زود ساز جدایی کوک کرد.

ماجرایی مارک پولویی کمالوند؛ از شاهین تا تراکتور

*وقتی فراز رفیق قدیمی را تنها گذاشت

زوج فرهاد و فراز در استقلال روند موفقی داشتند و آبی‌پوشان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، بازی‌های بسیار خوبی به نمایش گذاشتند. نتیجه این عملکرد  صدرنشینی  استقلال در  گروه سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که ملقب به گروه مرگ بود، شد.

این عملکرد کادرفنی استقلال مورد توجه دیگر تیم‌ها قرار گرفت. از آنجا که خیلی‌ها می‌دانستند کمالوند از فعالیت به عنوان شخص دوم راضی نیست و مترصد فرصتی برای کار کردن به عنوان نفر اول است، به وی پیشنهاد همکاری دادند. به گفته فرهاد مجیدی، کمالوند در آخرین روزهای حضور استقلال در عربستان (حین بازی‌های لیگ قهرمانان) به او اطلاع می‌دهد که بعد از چند سال پیشنهاد لیگ برتری دریافت کرده و تمایل دارد آن را بپذیرد. در نهایت کمالوند بعد از بازگشت به ایران با سایپا صحبت‌های جدی‌تر را مطرح کرد و در نهایت اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به عنوان سرمربی به این تیم ملحق شد تا نارنجی‌پوشان را از خطر سقوط نجات دهد.

ماجرایی مارک پولویی کمالوند؛ از شاهین تا تراکتور

این مربی اهل خرم‌آباد در جلسه معارفه‌اش به عنوان سرمربی سایپا دلیل جدایی‌اش از استقلال را اینطور توضیح داد: بعد از پیشنهاد سایپا با توافق فرهاد مجیدی سرمربی استقلال به این جمع‌بندی رسیدیم که به سایپا کمک کنم. من برای کمک به سایپا آمدم. بحث مبلغ زاییده تفکر افرادی است که مشخص نیست به چه چیزی فکر می‌کنند. حضورم در استقلال به خاطر مجیدی بود. دوستی ما ۳۰ ساله است و اختلافی نداشتیم.

*دوران نامطمئن سایپا برای کمالوند

این مربی ۴۵ ساله در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ هدایت سایپا را به عهده گرفت؛ اما وقتی نتایج این تیم به خوبی پیش نرفت و در مسیر سقوط قرار گرفت، این تیم را هم تنها گذاشت. با این اوصاف کمالوند در ۲۴ تیر ماه سال جاری از سمتش استعفا کرد تا سقوط سایپا در کارنامه‌اش ثبت نشود. این موضوع نشان داد او مرد روزهای سخت نیست و ترجیح می‌دهد در بهترین شرایط ممکن و بدون دشواری کارش را ادامه دهد. در حالی که سایپا اگر در هفته آخر پیروز می‌شد با همان سعید اخباری هم می‌توانست در لیگ برتر بماند.

*بازگشت به جمع به پرشورها

کمالوند بعد از پایان لیگ بیستم  در ۹ مرداد ۱۴۰۰ سرمربی تراکتور شد، اما این بار هم خیلی زود و پیش از شروع رسمی مسابقات در ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ از سمتش استعفا کرد.

صحبت‌های این سرمربی در چند نشست خبری باشگاه تراکتور نشان می‌دهد کاملاً از مشکلات پرشورها آگاهی داشته است و حتی بارها از بازگشت به تبریز ابراز خوشحالی و خوشنودی کرد. در کنار این موضوع کمالوند قبلاً هم در تبریز به عنوان سرمربی فعالیت کرده است؛ بنابراین استعفای او بر چه مبنایی بوده است؟ به این بهانه نگاهی به کارنامه کاری او را در قالب  جدول زیر بازخوانی می‌کنیم: 

ماجرایی مارک پولویی کمالوند؛ از شاهین تا تراکتور

با توجه به کارنامه اخیر کمالوند، پرسش اینجاست این سرمربی با این روند آیا از تیم جدیدی پیشنهاد دارد؟! بعضی گمانه‌زنی‌های غیررسمی حاکی از بازگشت کمالوند به استقلال است و وی چندان بی‌میل نیست بار دیگر خود در کنار مجیدی و روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت مطرح کند.

در حالت اول می‌توان فرض کرد کمالوند به عنوان دستیار مجیدی به این تیم بازگردد. استقلال در روزهای اخیر گابریل پین مربی باتجربه و کارکُشته ایتالیایی را به خدمت گرفته و مجیدی با اینکه فرصت زیادی داشت تمایلی برای استخدام مربی ایرانی نشان نداد. با تمام این اوصاف چرا مجیدی باید مربی‌ای که دم از رفاقت می‌زند و یکبار او را تنها گذاشته، دوباره به کار بگیرد؟

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 2
    استقلال تنها گذاشتی با وعده پول و جایگاه ... جگرم خنک شد ، یه سماور تو دسته یک برات اماده گذاشتن برو اونجا حین مربی گری چایی بخور
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 3
    بره همون خبرنگاری شو بکنه بهتره
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 1
    فرهاد جون ناراحت نمیشه چون فرمون خودش برای دور زدن هیدرولیکه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس