برآورد فرمانده نیروی هوایی هند درباره نیاز به 350 جنگنده - کراپ‌شده

فرمانده نیروی هوایی هند گفته است که در تقابل با رقبای منطقه‌ای، به صدها فروند جنگنده جدید و پیشرفته نیاز دارد.

به گزارش مشرق، برآوردهای تازه نیروی هوایی هند نشان می‌دهد که این کشور برای تقابل با رقبای منطقه‌ای، به صدها جنگنده جدید و پیشرفته نیاز دارد.

به نوشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیروی هوایی هند در حال حاضر دارای ۳۰ اسکادران جنگنده برای مقابله با تهدیدهای چین و پاکستان است. از آنجا که این نیرو قبلاً بازنشستگی جنگنده‌های «میگ-۲۱» خود را در چند سال آینده اعلام کرده است، بنابر این برای حفظ قدرت خود نیاز به صدها جنگنده دارد.

«راکش کومار سینگ بهادوریا» فرمانده نیروی هوایی هند در پاسخ به کمبود شدید جنگنده ‌گفته است که این نیرو به دنبال خرید ۳۵۰ فروند جنگنده دیگر از جمله ۸۳ فروند «تجاس»  تولید داخل در ۲۰ سال آینده است.

او که در اجلاس مهندسی صنایع هوافضای هند حضور داشت گفت که  در حال حاضر، این نیرو با کمبود ۱۲ اسکادران (هر اسکادران متشکل از ۱۸ تا ۲۰ جنگنده است) برای مقابله با تهدیدهای ادعایی ناشی از چین و پاکستان مواجه است.

هند ۳۶ فروند هواپیمای «رافال» از فرانسه با هزینه حدود ۸.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ سفارش داد. این اولین خرید عمده هواپیماهای جنگی هند در ۲۳ سال گذشته البته پس از ورود جنگنده‌های «سوخو-۳۰» روسیه به این کشور بود.

نیروی هوایی هند قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ جنگنده‌های میگ-۲۱ و میگ-۲۷ خود را با جنگنده‌های دیگر از جمله رافال ساخت فرانسه جایگزین کند.

نیروی هوایی هند سال‌های پر حادثه‌ای را سپری می‌کند به طوریکه از سال ۲۰۱۹ تاکنون  بیش از ۱۲ فروند هواپیمای نظامی را در جریان سوانح هوایی از دست داده و در نتیجه  شماری از پرسنل زبده این کشور کشته شده‌اند.

هند برای نخستین بار در دهه  هشتاد میلادی اولین جنگنده‌های سبک وزن تک نفره را دریافت کرد  و به همین دلیل در حال حاضر به شدت به جنگنده‌های پیشرفته قرن ۲۱ نیاز دارد. چندی قبل سخنگوی دولت هند اعلام کرد که ۱۲ جنگنده سوخو-۳۰ و ۲۱ جنگنده میگ-۲۹ به ناوگان جنگنده‌های  نیروی هوایی هند اضافه خواهند شد.

برآوردها حاکی از آن است که ۲۷۰ جنگنده سوخو-۳۰ و ۶۵ فروند جنگنده میگ-۲۹ ستون اصلی خط مقدم نیروی هوایی هند را تشکیل می‌دهند. اما هند تعدادی جنگنده‌های میراژ- ۲۰۰۰ و رافال فرانسوی نیز دارد و جنگنده تجاس ساخت داخل هند نیز در نیروی هوایی این کشور به کار گرفته می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مجتبی واحدی IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    16 5
    من ۳۰ سال است که مدیر عامل شرکت تولیدی هستم اگر ۳۰ سال پیش یک F14 یا فانتوم داشتم تا الان بهتر از آن را ساخته بودم با توان بالای نیروهای مسلح و دانشگاه اقدام به تولید جنگنده‌های فوق مدرن می‌توان کرد و نیازی به خارج نیست البته همکاری خوب است نه وابستگی....
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      3 0
      مشکل اینه که نمی سازن. الان فانتوم دیگه از رده خارجه. آف ۱۴ هم اگه بخوان تا ده سال دیگه بسازن دیگه فایده ندارد. زمان تو تجهیزات نظامی مهم ترین فاکتوره. تا یک زمانی یک وسیله نظامی موثره بعد اون زمان دیگه متناسب با شرایط جدید نیست. اکثر تجهیزات نظامی برای استفاده در یک دوره ۳۰ ساله طراحی و تولید میشن و بعد از گذشت سی سال با نسل جدید تعویض میشوند.( هر چند بعضی از سلاحها به خاطر طراحی بسیار خوبی که دارند بیشتر ۳۰ سال هم استفاده میشوند با توجه به این نکته که باز هم در بازه های زمانی پنج ساله و ده ساله به صورت مرتب آپ گرید میشوند و ارتقا می یابند).
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      29 3
      شک نکن اگه دست شما تولیدکننده های داخلی بودانقد از قطعاتش میدزدیدن که هواپیمای اف 14رو یه چیزی درحدهواپیمای برادران ویلبرایت تحویل میدادین
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      6 0
      الان ما جنگنده اف ۵ رو داریم که میتونیم اون رو با هزینه ای نازل به استاندارد کوثر برسونیم. مثل کاری که برزیل و کره جنوبی با اف ۵ هاش کرد.( مثلا رادارشو عوض کنیم . حراره و پوشاله براش قرار بدیم . بمب های مناسب براش طراحی کنیم و...) هر چند که اف ۵ جنگنده قدرتمندی نیست ولی به هر حال کاچی بهتر از هیچیه. با این حال میبینیم همین استاندار کوثر بسیار کند داره انجام میشه. باید کلا ظرف یک تا دو سال کل اف ۵ ها به کوثر ارتقا پیدا میکردم تا حداقل بشه چند اسکادران برای دفاع نقطه ای از این هواپیما تشکیل داد. ولی باز هم میبینیم این کار انجام نشده.
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      3 1
      کلا هر نیروی هوایی قدرتمندی یک نیروی پر فناوری و مبتنی بر جدید ترین تکنولوژی هاست. شما نمیتوانید با هزینه نکردن نیروی هوایی قوی داشته باشید. مسئله اینجاست که با بودجه ای که برای توسعه ی هوانوردی و نیروی هوایی وجود داره اینکه ما بخواهیم جنگنده ما فوق پیشرفته تولید انبوه کنیم شبیه به خواب و خیاله. بله دانشمندان ما از لحاظ بهره هوشی چیزی از کشور های دیگه کم ندارن .مسئله ما بودجه است. ما پولی برای تولید جنگنده نداریم. اگر بخواهیم منطقی با این قضیه برخورد کنیم و بخواهیم نیروی هوایی مناسبی از جنگنده های نوین همراه با توانایی تعمیر و نگه داری آنها داشته باشیم باید در بازه زمانی کوتاه ۵ ساله در هر مرحله اقدام به خرید تعداد حدود بیست فروند جنگنده از خارج کشور کنیم. و در صورت بهبود شرایط اقتصادی و تامین پول یک جنگنده چند منظوره ارزان قیمت را با خرید فناوری از چین توسعه دهیم. کاری که در حال حاضر پاکستان و مصر انجام میدهند.
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      4 0
      آره عین پیشرفت های خودروسازیت که ناتوان از تولید ecu هستی
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      3 3
      آقا مجتبی شما آره - وضعیت در نیروهای مسلح فرق می کند در نیروهای مسلح شما باید داماد یک سردار یا یک آقازاده باشید تا بتوانید فرمانده جایی شوید این وضعیت نیروهای مسلح است خوب از این جهت ما منتظریم امام زمان بیاید و جنگنده برای ما بسازد خودمان و مسئولانمان از این ضریب هوشی برخوردار نیستند
    • نقی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      3 0
      یکی از مشکلات مهم در کشور ما، اعتماد به نفس خیلی زیاد مدیران بخش های دولتی و خصوصی است! عزیزم مشکل نبود مهندس خبره و یا نبود فضای مناسب برای کار این نوع متخصص ها است و مدیران فکر می کنند که با سیاهی لشکر و بله قربان گوها و تقلید سخت افزار ، می توانند در سطح جهانی صحبت کنند !
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    7 2
    J16 و J20 بخریم . از هر کدام لااقل ۳۰ فروند .
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      0 1
      عزیزان این فکرهای کوچک هم بفکرنیروهای مسلح ماهم میرسه قرار نیست که هرچه تولید میکنند رسانای کنند دیوارموش داره دشمن هم چشم وگوش هرچیزی به موقع اش رونمائی ورسانه ای می شود کسی تا یکی دوسال پیش ازشهرهای موشکی زیرزمین خبرداشت وقتی که لازم شد روکردند
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    5 1
    یه لحظه قبل اینکه چشمم به واژه هند بخوره خوشحال شدم
  • علی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    6 0
    از ما فقط نگاه....
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      4 2
      ما باید جنگنده های بدون سرنشین مافوق صوت بسازیم
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    6 1
    اول از همه من ناراحتم که اینو میگم ولی کشور ما در زمره ضعیف ترین نیرو هوایی های منطقه هست . در رابطه با هند ، هند از متحدان بسیار نزدیک به آمریکا شده چون آمریکا برای مقابله با چین به متحد نیاز داره که هند بهترین گزینه است . تنها یک کشور قابلیت مقابله با چین را داره اونم هنده ‌‌. اما هند هر بار می‌ره از روسیه سلاح مبخره . آمریکا معمولا متحدانش با پاتریوت و تاد مجهز می‌کنه مثل ناتو و ژاپن و کره و تایوان و به هند هم بار ها هم در خواست فروش داد ولی هر بار اس ۴۰۰ انتخاب کرد ، البته سامانه اکاش هم ساخت خودش خوب عمل کرد . هند اگر مثل متحدای آمریکا از روسیه سلاح نخره بهترین سلاح ها مثل اف ۳۵ رو داشته باشه . وقتی اندونزی اف ۱۵ و اف ۱۸ میخره و پیش مقدمه خرید اف ۳۵ امضا می‌کنه ببین هند چرا نمونه .
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      0 0
      برعکس میگی آمریکا به هند سلاح نمیده
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      0 0
      خب وقتی هند می‌ره از روسیه سوخو ۳۰ و سوخو ۳۵ و اس ۴۰۰ میخره انتظار داری آمریکا بفروشه بهش ؟؟؟
    • افشین IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      0 1
      منکه نفهمیدم شما چی منظودت هست ولی این سلاحهایی که شما از آمریکا گفتی مثلا پاتريوت که آبرویی در عربستان نداره و تاد هم یک سامانه راهبردی هست و آمریکا هر جا ببره تحت اختیار خودش و پرسنل خودش هست و البته هنوز در میدان نبرد امتحان پس نداده و شایدم مثل پاتريوت در بیاد.اف ۳۵ هم که جنگنده بظاهر نسل پنج هست با بیش از هشتصد نقص فنی که خود یانکیها میکن نه من و در آلمان هم با یک رادار معمولی کشف شد و شد مایه آبروریزی و البته بهم خوردن قرارداد خریدش از طرف آلمان و انگلیس.هند برای سوخوی ۵۷ ناز،میکنه بعد بیاد اف ۳۵ بخره؟ شما هم اگه بجای هند باشی،و البته اطلاعاتت به اندازه کارشناسان هند بود همچین خرید های بدی رو نمی کردی. اما مهمتر از اینها قیمت سلاحهای غربی هستکه بر اساس بزرگ نمایی و تبلیغات چند برابر قیمت اصلی میفروشن به بهانه های مختلف. اینجا سر هند هم لله رفته.به همین قرار داد رافائل نگاه کن مبلغش و تعدادش ببین هر فروند رو چند میلیون دلار فروختن؟؟
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    مشکل هند سیستم آموزش نظامی خودش هست نه تجهیزات
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    ای کاش فقط مشکل نیروی هوایی ما جنگنده بود وضع ترابری و سوخت رسان هم بسیار بد است. یگان ترابری فقط برای جنگ نیست. جنگنده نمی‌خرید حداقل ترابری بخرید.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    دیگه چی میخان که ندارن ؟ حرص قدرت کورشون کرده
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    1 0
    ظاهراً در دکترین نظامی ایران اعتقادی به نیروی هوایی نیست اما در سوریه معلوم شد امکان نداره نیروی زمینی و دریایی قدرتمند داشت درحالیکه آسمان در اختیار دشمن باشد .
    • علی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      0 4
      اهمیت برتری هوایی در جنگ به معنی داشتن جنگنده‌ی سرنشین دار نیست. به عنوان یک مهندس هوافضا عرض می کنم عصر جدید؛ عصر پهبادها و بدون سرنشین ها است نه جنگنده‌ های سرنشین دار. هزینه های هنگفت آموزش خلبانان و خطرات جانی در میدان نبرد برای کشورهای مختلف بسیار سنگین هست. اگر تلاش و تمرکز ما روی پهبادها باشه. خیلی خیلی زودتر در ایجاد قدرت و برتری هوایی به نتیجه میرسیم. جنگنده ها هر قدر هم سریع و رادار گریز باشند براحتی توسط موشک های پدافندی که با سرعت ۵ماخ حرکت می کنند؛ ساندویچ می شوند. ترکیب پهباد و موشک(بالستیک+کروز+پدافند هوایی) برای هر دشمنی بسیار مهلک خواهد بود.
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      5 0
      جنگنده سر نشین دار قابل حذف نیست. حتی در نسل شش جنگنده ها. در دکترین نظامی اثبات شده بعد از جنگ جهانی اول به بعد شما هر چه چقدر در سایر نیرو ها قوی باشید ولی نیروی هوایی قوی نداشته باشید یعنی در واقع اصلا نیرو ندارید ولی اگر فقط نیروی هوایی داشته باشید یعنی همه چیز رو دارید. پهپاد ها خیلی خوبن ولی در جای خودشون. توانایی حمل محموله سرعت انعطاف پذیری در انجام ماموریت و... قابل مقایسه با هواپیما سر نشین دار نیستن. نبرد ترکیبی با بالستیک و کروز و پدافند هوایی در عین اینکه نسبت به جنگنده هزینه بیشتری رو داره بلکه ابتکار عمل به دشمن داده میشه و ما رو در مقام عکس العمل داده میده. توجه به این نکته ضروریه که در بسیاری از اهداف نظامی که در چند سال اخیر برای ما پیش اومده ما با یک نیروی عظیم مثل آمریکا یا ناتو طرف نیستیم که بخواهیم از موشک کروز و بالستیک استفاده کنیم و استفاده از موشک بالستیک یا کروز برای زدن چند شبه نظامی برای ما هزینه سیاسی داره. از طرف دیگه جنگنده یک حالت بازدارندگی بدون در گیری رو می‌تونه فراهم کنه. از طرف دیگه نیروی هوایی فقط جنگنده نیست. در بحث ترابری هم هواپیمای ما بشدت فرسوده شدن ونیاز به تعویض دارن.
  • افشین IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 1
    هر کسی،یک نظر،و تشخیصی،داره .یکی میگه اگه من بودم مبساختم!!قيکي میگه نمی تونیم.یکی میگه میتونیم اما بودجه نیست. نظر منم آینه که اصلا در اولویت اول تا سوم نیست.نقشه راه خودش رو داره و بر اساس همین نقشه راه پیشرفت میکنه اما وجود دولتهایی مثل دولت قبل که از ترس کدخدا از آزمایش موشکی و پرتاب ماهواره هم میپرسند در پیشبرد این نقشه راه بسیار موثر هست. اما خطاب اصلی من با اون عزیزی هستکه بنظرم یا سربازيشو خریده یا فراری هست و نوشته باید داماد یک سردار باشی تا بهت پست بدن. در هیچ کجایی از نیروهای مسلح شما نمی تونی يک مورد مستند مثال بزنی.خجالت بکشید.اگه دین ندارید حداقل شرف داشته باشید.همین چند شب پیش داشتم ثریا رو تماشا میکردم یکی از مدافعین حرم رو نشون داد که اون زمان شهید نشده بود و در برنامه حضور داشت ولی الان شهید شده.دیدم پسر سردار عبداله زاده هست.یکی فرماندهان ارشد یروی نیروی انتظامی. بعد تو میای همچین حرفی میزنی و انگار نیروهای مسلح دولت هستکه بشه پست بگیری یا بدی.
  • سید مرتضی IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    از مهترین نتیجه این خبر کشور هندوستان ومقایسش کنیم باچین رقیب دیرینه هند، هندبا اتکا به شرق وغرب جنگنده روسی سوخوی با الکترونیک وتسلیحات شرقی وغربی که بالغ بر۲۰۰جنگنده مونتاژ کرد اما هنوز که هنوز تجاسرو که با روسها فرانسویها اسرائیل وانگلیس همکاری کرده نتونسته به طور کامل عملیاتیش کنه بعد از چندین سال تحقیق وتوسعه وازمایش الان یک ساله تجاس وارد خط تولید شده ودیگر موار ارتش بزرگ هند مثل ناوشکنهاش ناوهای محفظش و... اماچین بجای این که به کشورهای دیگه اتکا کنه اول با خرید سوخوی۲۷ومنتاژ اونها درچین وبعد مهندسی معکوس سوخوی۲۷وتلید اون باموتور واویونیک روسی وبعد از اون تولید موتور چینی بااین که مشکلات بسیاری داشت و تحقیق وتوسعه در اویونیک جنگنده تونست جنگندهاشو اراقا بده وبه ترتیب یک جنگنده همه کاره نسل ۴بزرگ سوخوی۲۷وکوچک مثل جی۱۰تولید کنه وبعد از اون اونهارو به نسل۴+توسعه بده والآن که جنگنده نسل پنجم جی۲۰تولیدد وعملیاتی کرده.... ماهمباید دنبال خرید جنگندهای مختلف چینی وروسی باشیم امت مهمتر از اون برنامه خودمون رو هم برای توسعه یک پلتفرم مناسب جنگنده متوسط ادامه بدیم ولو این که شکست بخوریم برای تولید یک جنگنده و توسعه یک نیرو سالها زمان نیازه عرق کردن وخون دادن نیازه شوخی نیست مثل هند پول داشته باشی شرق وغرب هم دست وپابشکنن برای همکاریت اخرش برنامتو دهه هشتادو دو میلادی شروع میکنی اما امسال تولید میکنی برای توسع برنامه نیازه وکوشش تلاش زحمت نه ایرادو نق زدن خدا رحمت کنه شهید ستاری بابایی صبح تاشب شب تاصبح زحمت میکشیدن اونها الگوی ما باشن نه ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس