کد خبر 1269370
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
اميرعبداللهيان نمایه

نشست مجازی وزرای خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان آغاز شد.

به گزارش مشرق، نشست مجازی وزرای امور خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان شامل ایران، چین، پاکستان، ازبکستان و تاجیکستان و ترکمنستان به منظور بررسی تحولات افغانستان آغاز شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «وانگ یی» وزیر خارجه چین، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان، «رشید مردوف» وزیر خارجه ترکمنستان، «سراج الدین مهرالدین» وزیر خارجه تاجیکستان و «عبدالعزیز کامل اف» وزیر خارجه ازبکستان در این نشست مجازی حضور دارند.

آغاز نشست مجازی وزرای خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست روز دوشنبه ۱۵ شهریور ماه در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های سیاسی خارجی و همچنین روسای سازمان‌های بین‌المللی مقیم ایران ضمن اشاره به ارتباط با همه طرف‌ها در این کشور، بر تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان تأکید کرد. 

امیرعبداللهیان ضمن ابراز نگرانی از تحولات این کشور و نیز رشد تروریسم و قاچاق مواد مخدر تصریح کرد:ارسال کمک‌های بشر دوستانه از اولویت‌های مورد توجه ما بوده و علی رغم شرایط سخت موجود، تلاش کرده‌ایم گذرگاه های مرزی ما برای ارسال کمک‌ها و مبادلات تجاری باز بماند.

آغاز نشست مجازی وزرای خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان

گفتنی است در تماس تلفنی اخیر شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان با امیرعبداللهیان و در پی رایزنی‌های چند روز اخیر با وزرای خارجه روسیه و چین توافق شد اجلاس همسایگان افغانستان در سطح نماینده‌های ویژه و همچنین وزرای خارجه طی چند روز آینده به صورت مجازی برگزار شود. در همین راستا نشست نماینده‌های ویژه روز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه به صورت مجازی برگزار و مقرر شد نشست مجازی وزرای خارجه نیز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه برگزار شود.

وزارت خارجه پاکستان امروز اعلام کرد که نشست مجازی وزرای خارجه به میزبانی این کشور برگزار می‌شود.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان چهارم شهریور ماه پس از سفر به سه کشور آسیای مرکزی به ایران آمد و با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره وضعیت افغانستان به رایزنی پرداخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سقراط IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    2 3
    اوضاع مهاجرین در مرز وخیم است و نیاز به تامین نیازهای ضروری مهاجرین ولو به اندازه ۱ ساعت برای مهاجرینی که قرار است دیپورت شوند فراهم شود. چجوری دلمون میاد زن و بچه گشنه و تشنه ای که چندین شبانه روز پیاده روی کرده و رسیده به مرز تشنه و گشنه و بیمار رها کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس