کد خبر 1269241
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
واکنش آمریکا به اعلام دولت جدید در افغانستان

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اعلام دولت جدید افغانستان توسط طالبان، گفت که واشنگتن طالبان را براساس اقداماتش قضاوت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا درباره تشکیل دولت موقت جدید افغانستان که توسط طالبان اعلام شده، از جمله عدم وجود نمایندگان زن ابراز نگرانی کرد.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا که نامی از او برده نشده به «هیل» گفت که اگرچه طالبان «این را به عنوان کابینه موقت معرفی کرده است» اما واشنگتن طالبان را «براساس عملکرد و نه اظهارات آن‌ها قضاوت خواهد کرد».

بیشتر بخوانید:

بایدن: چین برای تعامل با طالبان مشکل جدی دارد!

وی تاکید کرد: ما انتظارات خود را به روشنی ابراز کرده‌ایم که مردم افغانستان مستحق یک دولت فراگیر هستند.

این سخنگو ادامه داد که فهرست اسامی اعلام شده توسط طالبان «منحصراً شامل افرادی است که اعضای طالبان یا نزدیکان آنها هستند و هیچ زنی بین آن‌ها وجود ندارد».

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان روز گذشته در نشست خبری پس از گذشت سه هفته از تصرف کابل، دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

طالبان: هیچ نیازی به برقراری روابط با اسرائیل نداریم

 گفته می‌شود که «ملاهبت‌الله آخوندزاده» همچنان به عنوان رهبر باقی است و نام رسمی دولت جدید، امارت اسلامی افغانستان خواهد بود.

سخنگوی طالبان اظهار داشت که در دولت آینده سعی خواهد شد تا از اقوام مختلف استفاده شود و همه اقشار در افغانستان نقش داشته باشند.

وی همچنین درباره اعتراض‌های اخیر در کابل و برخی ولایت‌ها گفت که جریان‌های خارجی پشت این اعتراض‌ها هستند و البته ما اجازه نمی دهیم که هرج و مرج در افغانستان ایجاد شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس