کد خبر 1269003
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
لیبی

مقام‌های لیبی از دستگیری یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش در این کشور که شبکه تروریستی داعش در شمال آفریقا را هدایت می‌کرد، خبر دادند.

به گزارش مشرق، مقام‌های لیبی روز سه شنبه از دستگیری یکی از سرکرده‌های ارشد گروه تروریستی داعش و چند تن دیگر در یک عملیات امنیتی در غرب این کشور خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» مقامات لیبی روز سه شنبه  گفتند که نیروهای ضد تروریسم این کشور «مبارک الخرمی» سرکرده  ارشد داعش را در عملیاتی در شهر «بنی ولید» در غرب لیبی دستگیر کردند. در بیانیه‌ای در این زمینه امده است که که دو عضو دیگر داعش نیز در این عملیات دستگیر شدند.

در این بیانیه، الخرمی به عنوان سرکرده مهم در فعالیت های شبکه تروریستی در شمال آفریقا توصیف شده است.

از سوی دیگر، «عبدالحمید دبیبه» نخست وزیر لیبی دستگیری الخرمی را «موفقیت بزرگ» خواند. دبیبه در توییتی نوشت: «دستگیری مبارک الخرمی موفقیت بزرگی برای نیروهای امنیتی و جوانان شجاع ما در نیروهای عملیات مشترک است. مبارزه با تروریسم در سراسر سرزمین محبوب ما ادامه خواهد داشت.»

وی گفت که دستگیری الخرمی به کشف اطلاعات حیاتی در مورد داعش کمک می‌کند.

چندی قبل  موسسه بین‌المللی مطالعات آفریقا گزارش داد که گروه تروریستی داعش به سرعت در حال استقرار در شمال و غرب آفریقا است و جنوب لیبی را به عنوان مهمترین پایگاه نظامی خود قرار داده  است.

 به گزارش این  موسسه، داعش  برای تسهیل در رفت و آمد خود به شبکه پیچیده ای از ارتباطات و جاده ها که در سراسر غرب و شمال آفریقا، بین کشورهای لیبی، الجزایر، مالی، نیجر  دسترسی دارد.   تحرکات داعش و بقیه گروه‌های تروریستی در جنوب لیبی و کشورهای همسایه، تا نیجریه، ناشی از رقابت ایتالیا، ترکیه و فرانسه  برای نفوذ بر من لیبی، شمال آفریقا و منطقه ساحل آفریقاست. ایتالیا و ترکیه نیز بر سر نفوذ سنتی خود در منطقه «فزان» در جنوب لیبی در حال نبرد با فرانسه هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس