کد خبر 1268925
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
واکنش دمشق به اظهارات وزیر خارجه ترکیه درباره مذاکره

دمشق در واکنش به اظهارات وزیر خارجه ترکیه درباره وجود رایزنی با سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم هرگونه گفتگویی در این زمینه را به طور کامل رد کرد.

به گزارش مشرق، سانا گزارش داد: سوریه به شکل قاطع هرگونه رایزنی یا گفتگو با ترکیه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید:

استقبال نمایندگان پارلمان سوریه از سفر هیئت لبنانی به دمشق

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: در واکنش به اظهارات وزیر خارجه نظام ترکیه درباره وجود مذاکرات مستقیم با سوریه در موضوعات امنیتی و مبارزه با تروریسم، دمشق هرگونه رایزنی و گفتگو با نظام ترکیه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم را قویاً رد می‌کند.

این منبع افزود: بر احدی پوشیده نیست که نظام حاکم بر آنکارا حامی اصلی تروریسم است و ترکیه را محلی برای تقویت تروریسم و افراط گرایی قرار داده است که صلح و ثبات در منطقه و جهان را تهدید می‌کند و اقدامات آن به طور آشکار در ضدیت با قطعنامه‌های مشروع بین المللی درباره مبارزه با تروریسم است.

گفتنی است که مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ان تی وی گفته بود که مذاکرات با سوریه در سطح دستگاه‌های ویژه و اطلاعاتی در جریان است.

وی در توجیه حضور ترکیه در سوریه گفت: ما در سوریه هستیم، چون مرزهای مشترک داریم و خطر تروریسم وجود دارد، بنابراین این حق را داریم که در سوریه حضور داشته باشیم. ما از وحدت اراضی سوریه و ارائه کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کنیم. وجود آمریکا در سوریه به دلیل وجود میادین نفتی است و به همین دلیل ارتش ما در آنجا حضور خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس