کد خبر 1268644
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
ترکیه تدابیر امنیتی را در مرز با ایران افزایش داد - کراپ‌شده

یک مقام ترکیه‌ای از افزایش اقدامات امنیتی در مرز ترکیه و ایران به دلیل موج احتمالی مهاجرت افغانستانی‌ها به ترکیه ناشی از تحولات سیاسی در افغانستان خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام دولت ترکیه روز دوشنبه از افزایش تدابیر امنیتی  در مرزهای این کشور با ایران به دلیل  موج احتمالی مهاجرت ناشی از تسلط طالبان بر افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «محمد امین بیلمز» فرماندار استان مرزی «وان» گفت که اقدامات امنیتی مرزی در سه سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: «ما اقدامات امنیتی  را در مرز بیشتر کرده ایم و تمام تلاش می‌کنیم تا مرز غیرقابل نفوذ باشد. نیروهای امنیتی ترکیه ۲۴ ساعت شبانه روز در مرز با هماهنگی کار می‌کنند و از تمام ابزارهای فناوری موجود بهره می‌برند.»

فرماندار استان وان گفت:«در حال حاضر هیچ مهاجری در مرز وجود ندارد. البته گاهی اوقات افرادی هستند که به نحوی از مرز عبور می‌کنند.»

این مقام ترکیه‌ای افزود، نیروهای امنیتی ترکیه مستقر در وان که طولانی‌ترین مرز با ایران را دارد، برای جلوگیری از مهاجرت و قاچاق و خنثی کردن اقدامات تروریستی، همه اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهند  و مهاجران غیرقانونی که قصد ورود به ترکیه را دارند، بازداشت کرده و به نهادهای مربوطه تحویل می‌دهند.

ترکیه برای جلوگیری از حملات تروریستی «و از بین بردن تهدیدات، اقدامات امنیتی در مرز خود با عراق و سوریه و ایران انجام داده  که ساخت دیوار از آن جمله است.

ترکیه تدابیر امنیتی را در مرز با ایران افزایش داد

این دیوار به ارتفاع سه متر، عرض ۳۰ سانتی متر شامل برجهای دیده بانی، دوربین‌های امنیتی، سیستم‌های روشنایی و نظارتی و همچنین یک مسیر امنیتی برای ماموریت‌های گشتی و دروازه‌های عابر پیاده و وسایل نقلیه برای موارد اضطراری است. دروازه‌های کنار دیوار مرزی از شیشه ضد گلوله ساخته شده اند که به نیروهای امنیتی امکان می‌دهد با خیال راحت ماموریت‌ها را انجام دهند و از نفوذ مرزی جلوگیری کنند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز چندی قبل پس از گفت‌وگو با «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به تحولات اخیر افغانستان و تلاش بسیاری از اتباع افغان برای خروج از کشورشان، تصریح کرد که آنکارا نمی‌تواند بار مسئولیت موج جدید پناهجویان از افغانستان را به دوش بکشد و تحمل کند.

چاووش اوغلو در این خصوص تصریح کرد: «به عنوان کشور ترکیه، ما به اندازه‌ کافی مسئولیت‌های اخلاقی و بشردوستانه خود درباره پناهجویان را انجام‌ داده‌ایم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    4 9
    مواظب این اردوغان مارموز باشید
  • حمید US ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    3 6
    ترکیه اگر باج بگیره همه کار می کنی.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    4 6
    برای ترکیه فقط و فقط پول مهمه بهش پول بدی همه چیزش رو در اختیار طرف میذاره
  • رامین IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    12 5
    دلم برا ترکیه میسوزه بع غیر از دریا و مرزهای شمالی یه مرز با کشور درس درمون نداره همش تروریست.....
    • ایران IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      3 4
      ما تروریست نیستیم جناب رامین عینک و چشمات آلبالو گیلاس می چینه...
    • BE ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      1 4
      ترکیه در نقل و انتقال تروریست خیلی قویه ، اربابتون اردوغان سگ سبیل هم که شده الگوی هرچی داعشی و عقب مونده ذهنی ، دلت برای خودت بسوزه بهتره
  • فارس وحشی GB ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    2 2
    خارش شدید فاسها از ام تورک عقب مانده های ذهنی
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      0 2
      آذربایجان ترک نیست ترک زبان شده پانترک احمق و نادان ! ما ٱذری و ایرانی تبار هستیم و هیچ غرابت نژادی و خونی و تاریخی با ترکان وحشی مغولی طورکیه نداریم طورکیه و عثمانی ها در طول این چند قرن پیدایش و تشکیل خلافت وحش و خونریز عثمانی جز دشمنی و جنگ و قتل و غارت و کشتار و تجاوز در آذربایجان ایران عزیز هیچ ارمغانی برای ما آذری های ایران نداشتند ، در چند سال اخیر هم ترکیه و رجب آقا عثمانی اسپانسر و ترانزیت تروریست های چند ملیتی به سوریه شده بود سربازان ینی چری ترکان عثمانی هزاران بار وحشی تر خونخوار تر از داعش امروزی بودند نادان بی خرد پلنطورک مجازی، کاسه لیس طورکیه و رجب آقا !
    • TR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      1 0
      اذربایجان تورکه تا ابد هم تورک باقی خواهیم ماند مخرفات پان فارس های بی هویت هیچ اهمیتی نداره برای ما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس