کوشکی صمدی

محمد صادق کوشکی فعال جبهه انقلاب در گفتگو با «مشرق» از انفعال در برخورد با برانداران و عناصر افراطی در دانشگاه ها انتقاد کرد.

سرویس سیاست مشرق- معرفی اعضای کابینه دولت سیزدهم در عرصه سیاسی کشور با بازتاب‌های گسترده‌تری مواجه شده است و به‌جرئت می‌توان گفت وزرای پیشنهادی هیچ‌کدام از ۱۲ دولت گذشته این‌گونه در معرض نقد فعالان سیاسی و رسانه‌ای قرار نگرفته‌اند. دلیل آن نیز کاملاً مشخص است. کارنامه دولت ضعیف دوازدهم و آوارهای باقی مانده از روحانی آن قدر زیاد است که سطح انتظارات از دولت مردمی رئیسی بسیار بالا رفته است . میراث روحانی به‌گونه‌ای جا مانده که آن روزنامه حامی دولت تیتر بزرگ صفحه اول خود را این‌گونه انتخاب کند که «کسی دل‌تنگ رفتن روحانی نمی‌شود».
این واقعیت سبب شد که دولت سیزدهم، حتی در روزهای قبل از معرفی رسمی اعضای کابینه و متأثر از گمانه‌زنی‌ها نه‌تنها از سوی کارشناسان و رسانه‌ها، بلکه از سوی توده‌های مردم نیز زیر ذره‌بین قراربگیرد.

اعلام فهرست اسامی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم موج گسترده‌ای از ارزیابی‌های مثبت و منفی را در پی داشت و نکته مهم این است که بسیاری از این نقدها به مجموعه نیروهای انقلابی و حامیان آقای رئیسی بازمی‌گردد تا مخالفان سیاسی ایشان! البته این نقدهای دلسوزانه را باید به دید مثبت نگریست؛ هر قدر دولت سیزدهم نقد منصفانه شود، ضریب شفافیت درآن بالا رفته و میزان مشکلات موجود بهتر شناخته و راه حل های کارشناسی برای آن پیدا می شود.

محمد صادق کوشکی استاد ارشد دانشگاه تهران از جمله افرادی است که با همین نگاه به دولت رئیسی نگریسته و با لحنی دلسوزانه به نقد آن پرداخته است. این فعال سیاسی جبهه انقلاب درباره وضعیت برخی وزرا به مشرق می گوید: «نگران هستم وزیر علوم دولت رئیسی نتواند جو لیبرال در دانشگاه ها را تغییر دهد». او ادامه می دهد:«توقع دانشگاهیان انقلابی و نیرو های انقلابی در دانشگاه این است که آمدن آقای رئیسی موجب شود که نیرو های انقلابی و جهادی، نیروهایی که واقعا برازنده ی دولت مردمی باشند بیایند و در گام اول دانشگاه را از این نیرو های سیاست زده و از این نیرو های به قول امام مزدور شرق و غرب پاک کنند».کوشکی این روزها منتقد جدی محمد علی زلفلی گل است؛او معتقد است وزیر علوم به قدر کافی نمی تواند زمینه انقلابی شدن فضای دانشگاه ها و مراکز علمی وابسته به آن وزارتخانه را فراهم کند.

در ادامه بخش های مهم گفتگوی «مشرق» با دکتر محمد صادق کوشکی را می خوانید:

اولیت دولت فقط مسئله اقتصاد نباشد

محمد صادق کوشکی درباره اولویت های دولت رئیسی گفت:چند نکته در خصوص مقطع کنونی وضعیت نظام آموزشی و موضع گیری ها و اقداماتی که آقای رئیس جمهور باید مدنظر داشته باشند را عرض می کنم. اولین نکته این است که ما قبول داریم و یک نکته بدیهی است که به خاطر وضعیت فعلی جامعه و نحوه عملکرد دولت گذشته، اولویت دولت مسائل اقتصادی است. اما اینکه اقتصاد اولویت است، طبعا به این معنی نیست که سایر عرصه ها نبایست مورد توجه باشند و آقای رئیس جمهور تمرکزی برای آن ها نگذارند، یعنی اولویت طبعا به این معناست که تمرکز آقای رئیس جمهور بر روی مسائل معیشت و اقتصاد یا بحث مسکن باشد اما قطعا این به معنای بی اعتنایی و نادیده گرفتن و  به حاشیه راندن عرصه های دیگر نیست.

ما می بینیم که در حوزه دانشگاه با همه تأکیداتی که حضرت امام و رهبری نظام داشتند، اگر اتفاقی رخ بدهد، اتفاق مثبتی یا تأثیر مثبتی، نتایج آن را در همه جای کشور خواهید دید و اگر نباشد یعنی توجه به دانشگاه نشود، دانشگاه عرصه نفوذ بازیگران دشمن خواهد شد که حتی بحث تأمین معیشت و اصلاح اقتصادی و تأمین مسکن نیز اتفاق نخواهد افتاد.

 اگر قرار باشد آقای رئیس جمهور آن وعده های خود را در حوزه معیشت و مسکن و اقتصاد عملی کند، قطعا نیاز اول نیروی انسانی است که بتواند با تخصص و دغدغه تلاش کنند تا این وعده ها عملی بشود. ما الان آنچه که می بینیم این است که وزارتخانه ها و حوزه ها و مسائل آموزشی و فرهنگی به نظر می رسد که مورد توجه جدی قرار ندارند و یا متاسفانه وقت زیادی برای آن ها گذاشته نمی شود.

در مورد وزارت علوم با کمال تاسف، براندازان و افراطیون اصلاحات و بقایای جبهه منحله ی مشارکت در دانشگاه، در طول سال های گذشته با غفلت نیرو های خودی دانشگاه را عملا تسخیر کرده اند و نتیجه این تسلط غاصبانه این شده که دانشگاه بازدهی اصلی اش را از دست داده است.

در طول هشت سال گذشته دانشگاه ها، در صدر آنها دانشگاه تهران، عرصه ی اجرایی سند ۲۰۳۰ بودند. دانشگاه ها باید کانون تولید فکر و اندیشه و علم باشد، اما کانون ترویج این فضا شدند. به جای اینکه جوانان ما وارد دانشگاه شوند و افراد انقلابی، متعهد و متخصص به صورتی که مدنظر رهبری است تبدیل شوند، به افرادی که حتی به فکر علم و مدرک و نمره نیز نبودند، تبدیل می شوند.

همین رفتار باعث شد که در رنکینگ رتبه بندی دانشگاه ها، دانشگاه تهران در طی هشت سال گذشته به طور جدی سقوط کند و یک پسرفت عجیبی را شاهد باشیم. به هر حال در بعضی از عرصه های  دانشگاهی تصمیماتی گرفته شد که ما عملا به ۳۰ سال قبل برگرداند. تصمیماتی که باعث شد رشد علم نه تنها متوقف بشود بلکه اصلا پسرفت و ارتجاع را شاهد باشیم.

توقع دانشگاهیان انقلابی و نیرو های انقلابی در دانشگاه این است که آمدن آقای رئیسی موجب شود که نیرو های انقلابی و جهادی، نیروهایی که واقعا برازنده ی دولت مردمی باشند بیایند و در گام اول دانشگاه را از این نیرو های سیاست زده و از این نیرو های به قول امام مزدور شرق و غرب پاک کنند. دانشگاه را از کانون ترویج ضد ارزش های فرهنگی تبدیل کنند به کانون تولید علم، تولید اخلاق، تولید فرهنگ دینی و عملا دانشگاه را از دست این غاصبان سیاست زده ی سیاسی کار نجات دهند.

آقای رئیسی به انقلابی شدن فضای دانشگاه توجه کند/ دانشگاه جولانگاه افراطی‌ها و براندازان شده است/ حزب منحله مشارکت دانشگاه‌ها را کنترل می‌کند

آقای رئیسی به انقلابی شدن فضای دانشگاه توجه کند/ دانشگاه جولانگاه افراطی‌ها و براندازان شده است/ حزب منحله مشارکت دانشگاه‌ها را کنترل می‌کند

تجمع کمونیست ها و عناصر اصلاح طلب در دانشگاه تهران! 

عزل و نصب های دانشگاه ها انقلابی باشد

استاد دانشگاه تهران با اشاره به وضعیت مدیریت دانشگاه ها در کشور ادامه داد: عزل و نصب های در داخل وزارت علوم اتفاق انجام شود، باید با رویکرد انقلابی باشد، کسانی که روحیه جهادی را داشته باشند، کسانی که قاطعیت داشته باشند و دانشگاه را از دست افراد سیاسی کار و سیاست باز نجات بدهند.

نیرو های افراطی و سیاسی کار و سیاست باز با هدف زمین زدن آقای رئیسی تصمیم گرفته اند زمانی که دانشگاه وارد فاز بازگشایی حضوری شود، عملا دانشجو ها را به عنوان پیاده نظام داخل خیابان یا محیط های دانشگاهی بکشانند و مرتب هر روز در یک دانشگاه اعتراضات و شورش هایی با  سو استفاده از وضعیت موجود  انجام بدهند که پی در پی شاهد اتفاقات ضد امنیتی در دانشگاه باشیم. هر روز یک دانشگاه شامل تجمع و بحران می شود و آنها این قدرت را دارند.

انتظار می رود که آقای رئیسی در کوتاه مدت کسانی را در دولت منصوب کنند تا بتوانند جلوی روند طراحی شوم ضد امنیتی را بگیرند و کسانی به عنوان معاونین وزارت علوم و رؤسای دانشگاه ها منصوب شوند که بتوانند مدیریت داشته باشند و اجازه تبدیل شدن دانشگاه ها به صحنه ی بحران های دانشجویی و امنیتی را ندهند و جلو این سو استفاده را بگیرند. برخی اسامی مطرح شده در فضای رسانه ای اصلا در چنین فضایی نیستند و حتی ظرفیت انقلابی و تخصصی این کار را ندارند و این یک مشکل بزرگ است.

بقایای دولت روحانی در دانشگاه ها 

 صادق کوشکی با اشاره به میراث روحانی در دانشگاه گفت: بحث بعدی در حوزه ی ریاست دانشگاه ها است. ما می بینیم که در طول چند ماه اخیر در دانشگاه ها، مثلا دانشگاه تهران البته در دانشگاه های دیگر نیز همچنین شکایت هایی وجود دارد، بقایای دولت آقای روحانی که متأسفانه هنوز بر سر کار هستند، در این روز های آخر و در این ماه های اخر هرچه توانستند عزل و نصب کردند و نیروهای سیاست زده، نیروهای بی صلاحیت، نیروهایی که حتی در گزینش ها نیز رد شده بودند را  برخلاف تمام قوانین و مقررات، با ضرب و زور در قالب هیئت علمی جاسازی کردند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند یعنی رؤسای دانشگاه ها در یک اقدام جهادی و قاطعانه تغییر پیدا نکنند و ۶ ماه یا یکسال دیگر همینطور باشد و همین افرادی که همین حالا در ریاست دانشگاه ها هستند، بمانند آنوقت باید فاتحه نظام دانشگاهی را خواند. ما در دولت آقای رئیسی هستیم و نباید اجازه بدهیم دانشگاه ها همچنان توسط جبهه مشارکت و براندازان و افراطیون اصلاح طلب اداره شوند. هدف از آمدن آقای رئیسی این است که یک فضای انقلابی در همه جای کشور، مخصوصا نظام دانشگاهی ایجاد شود.

باید اراده های مصمم در وزارت علوم شکل بگیرد و با مشورت با اساتید انقلابی و اساتید دلسوز، رؤسایی انتخاب شوند که ما سال تحصیلی را با رؤسای متناسب با دولت آقای رئیسی شروع کنیم. اگر قرار باشد که پسمانده ها و بقایای افراطیون اصلاحات و جبهه مشارکت و کسانی که بدون اجازه جبهه مشارکت آب نمی خورند، بخواهند سال تحصیلی را آغاز کنند، در واقع ما دیگر در دولت اقای رئیسی نخواهیم بود، در دولت آقای خاتمی هستیم. این برازنده نیست و به طور جد درخواست می کنیم از آقای رئیسی که در کنار مسائل اقتصادی که باید توجه کنند، در حوزه های دیگر نیز حضور داشته باشند و کار را به دیگران نسپارند.

آقای رئیسی به انقلابی شدن فضای دانشگاه توجه کند/ دانشگاه جولانگاه افراطی‌ها و براندازان شده است/ حزب منحله مشارکت دانشگاه‌ها را کنترل می‌کند

رووسای دانشگاه ها باید مرد روزهای سخت باشند، این افراد توان و قاطعیت برخورد با چالش ها و مسائل امنیتی که توسط جبهه مشارکت در نظام دانشگاهی ایجاد می شود را داشته باشند. آقای رئیسی باید بالا سر اینان بایستند و از آنها بخواهند. لااقل به توصیف وضعیتی که نیروهای انقلابی در دانشگاه می کنند توجه کنند. اگر دانشگاه به همین وضعیتی که تا امروز بوده است رها شود، کار به جایی خواهد رسید که داد همه در خواهد آمد. یعنی اگر مسئولین فعلی دانشگاه ها باقی بمانند، اگر سال آینده بازگشایی دانشگاه ها به شکل حضوری صورت پذیرد آن وقت ما شاهد آن خواهیم بود که در عمل آقای خاتمی و اصلاح طلبان افراطی و براندازان در دانشگاه ها حکومت می کنند. ما خواهش می کنیم که آقای رئیسی ورود کنند و حداقل عزل و نصب های داخل وزارت خانه را کنترل و نظارت کنند، از نیروهای انقلابی مشورت و نظر خواهی کنند و اکتفا نکنند به یکی دوتا از دوستانی که در کنار ایشان هستند و اگر این دقت را نکنند دانشگاه را دو دستی تقدیم جبهه مشارکت کرده ایم.

مطالبان رهبر انقلاب از دانشگاه ها را اجرا کنید

 استاد حقوق دانشگاه تهران با اشاره به انتظارات رهبر انقلاب از دانشگاه ها گفت: یکی از مطالبات مهم رهبری از وزرا و دولت آقای رئیسی این بود که در هر تصمیمی باید عدالت مد نظر قرار بگیرد. عدالت در گفتمان شیعه به این معناست که هر کسی یا هر پدیده ای در جایگاه خود قرار بگیرد.

 عزل و نصب هایی که در وزرات علوم صورت می گیرد، باید دقیقا عین عدالت باشد. من یک مثال می زنم، سال های سال رهبری نظام با جمع بندی تذکرات نیرو های دلسوز و انقلابی و با تاکید خودشان بیان کردند که چاپ مقالات ایرانی در isi و امثال آن، نباید ملاک ارزش گذاری اساتید شود. ایشان اسم آوردند و به صراحت دستور دادند که این نباید باشد و این روند غلط عوض بشود، نباید اساتید ما برده های علمی باشند و مطابق خواست انگلیسی ها، آمریکایی ها و امثال آنها مقاله بنویسند و بایستی بر اساس نیاز های کشوری خودشان پژوهش انجام دهند.

ما شاهد بودیم که در دولت قبل نه تنها به تصمیم رهبری بی توجهی شد بلکه کاملا برعکس آن عملی شد. در بعضی از رشته ها قبلا برای ارتقای اساتید حتما باید در مجلات isi دو مقاله وجود داشته باشد. در جایی مثل دانشگاه تهران دقیقا با لجبازی به دیدگاه رهبری آن را به چهار مقاله افزایش دادند. یعنی رهبری می فرمایند که نباید باشد، دلسوزان دانشگاهی می گویند که نباید باشد اما در دانشگاهی مثل دانشگاه تهران در بعضی رشته دو مورد بوده ولی کردند چهارتا. ما توقع داریم کسی معاون پژوهشی شود، کسی معاون آموزشی وزارت علوم شود که این درک را داشته باشد و این جمله رهبری را عملی کند. سال ها است که رهبری این تذکر جدی را داده اند ولی وزارت علوم نادیده گرفته است. توقع این است که دولت آقای رئیسی این را اجرا کند و کسانی باشند که این درک را دارند ولی اسامی مطرح شده است که اصلا در این فضا نیستند و اگر این افراد روی کار بیایند قطعا این جمله و این تذکر رهبری روی زمین خواهد ماند و سایر تذکراتی که در دوره های قبل درباره وضعیت دانشگاه ها و مقابله با حضور ضد انقلاب در دانشگاه و مقابله با خط نفوذ در دانشگاه و امثال این دستورات نادیده گرفته می شود، چون اینان افرادی هستند که مردانی برای تمام فصول اند، افرادی هستند که با هر دولتی می توانند کار کنند، دغدغه انقلابی ندارند و اصلا شهره به انقلابی بودن نیستند و در عرصه های خطر سکوت مطلق کرده اند و در خطرات انقلاب جز ساکتین بودند و ما یک جمله از موضع گیری اینان برای نظام و انقلاب نشنیده ایم، بنابراین این افراد می خواهند در دولت آقای رئیسی بیایند، اینان وصله ناجور هستند.

باز هم مجددا تاکید می کنم اینکه آقای رئیسی دغدغه اقتصاد را دارند بسیار خوب است اما به معنی رها کردن دانشگاه و سپردنش به دست افراد تکنوکرات نیست، دانشگاه باید دست اساتید انقلابی، دغدغه مند و کسانی که شبیه به خود آقای رئیسی اند، باشد.

نقد رئیسی به معتای تخریب نیست

این فعال جبهه انقلاب با اشاره به تفاوت های میان نقد و تخریب گفت: آقای رئیسی را چه کسی تضعیف می کند؟ مدیران و عملکرد ضعیف آنها. وگرنه کسی خواهان این باشد که وزیر هم تراز با دولت باشد قطعا به دنبال تضعیف آقای رئیسی و دولت نیست. کسانی دنبال تضعیف هستند که می گویند همین وزیر عالی است و همین وضعیت خوب است. و الا کسانی که می گویند وزرا، مدیران کل و معاونین وزارت خانه ها متناسب با شخص آقای رئیسی و افکار و قول های ایشان باشند قطعا می خواهند که این وضعیت فعلی به سمت یک دولت قوی تغییر کند. ممکن نیست که دولت قوی با نیروهای غیر انقلابی تکنوکراتی و کسانی که افراد حرفه ای اند و تکنوکرات اند به وجود آید. دولت قوی با تکنوکرات ها به وجود نمی آید بلکه با نیروهای انقلابی و جهادی اتفاق می افتد.

ما نقد مخرب نداریم، اگر یک نیروی انقلابی در رأس کار باشد، چه کسی می گوید که باید این نیروی انقلابی عوض بشود؟ قطعا یک ضد انقلاب این را می گوید. مطالبه ی نیروهای انقلابی و اساتید دانشگاه این است که کسانی در وزارت علوم بیایند که برازنده ی دولت آقای رئیسی باشند. این مطالبه است، اصلا نقد نیست. باید نیرو هایی بیایند به وزارت علوم که آدم وقتی آنها را می بیند یاد شخص آقای رئیسی بیافتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    24 20
    راست میگه خداییش
    • حجت MD ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      6 10
      نباید کرونا و معیشت ما را از ارزشهای انقلاب غافل کند
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      6 4
      اون یه چی گفت تو چرا باور میکنی
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      0 3
      قاضی منصوری زنده است داره از رومانی کامنت میذاره
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    17 15
    ضروریه
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    15 14
    درسته.
  • امیرو IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    29 3
    کاش می شد فاسد را محاکمه کرد.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    14 9
    اتفاقا حزب مشارکت منتظر فرصتی برای فتنه است و قطعا از فرصت پیدا شدن دانشجوی کرونایی در خوابگاهها نخواهد گذشت. متاسفانه وزرای جدید علوم و بهداشت هم دارند این فرصت را با بازگشایی داشگاهها در شرایط فعلی فراهم می کنند.
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    14 8
    وقتی ملاک انتخاب وزیر علوم تعداد مقالات تولید شده توسط وی است، که همه آگاهان می دانند معنی سی تا مقاله در سال تولید کردن چیست، فاتحه دانشگاه را باید خواند.
  • س م ح IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    17 16
    احسنت درست ميگي الان فارغ التحصيلان جديد دانشگاه‌ها نه تنها فلسفه قيام امام حسين ع كه حتي رسالت پيامبر اكرم ص را زير سوآل مي‌برند
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    19 11
    دانشگاه فقط جای درس خواندن است. متاسفانه بعضی‌ها فقط دنبال مسخره بازی و شلوغ بازی سیاسی و بچه بازی و حواشی و تخلیه هیجان هستند و وظیفه اصلی که تحقیق و تولید علم است کنار گذاشته‌اند.
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      3 5
      عههههه....
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    16 8
    کدوم دانشگاه درس خوندی با چه رتبه ای کنکورقبول شدی
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      9 17
      جالبه که در مورد همه امور هم نطر میدن
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    8 6
    انصافا رییسی با وزرایی که انتخاب کرد اصطلاحا چشم بازار را در آورد.
  • منطقی IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    25 10
    امیدوارم افکار طالبان در شما تاثیر نگذاشته باشه
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      5 7
      احسنت احسنت ...ولی متاسفانه فرق انحرافی به شدت در حال فعالیتند و در حال شناسایی و حذف نیروهای دارای تفکر اسلام ناب و جهادی هستند و در حال موفقیت هم هستند ...خدا بخیر کند ...
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      4 8
      افکار طالبان مگر چیست؟ رعایت حجاب و جلوگیری از اختلاط جنستی و دانشگاههای تک جنسیتی؟
  • US ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    13 4
    طلب و سهم هر ايراني همين الان هشت ميليارد تومن است از پول و ثروت ايران
  • رضا IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    6 16
    حرف حقه، یه مشت جو زده داخل دانشگاه فکر می کنن تو یک علمی تخصص دارن یعنی باید تو همه چیز نظر بدت
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    8 6
    دانشگاه های ایران قیف برعکس
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    11 19
    انشالله اینطوری باشد بنده 6 سال است به خاطر دفاع از مدافعان حرم از دانشگاه اخراج شده ام درحالی که نفر اول کشوری و دانش آموخته بهترین دانشگاه های جهان میباشم و کل فعالیتهای علمی بنده از مجموع فعالیتهای ریاست دلنشگاه و خود وزیز علوم (غلامی) بیشتر هم میباشد. امیدوارم امثال بنده احقاق حق بشیم 6 سال شکنجه و ... بسه بخدا. انصاف کجاست آقایان محترم برنده جناب آقایان رئیسی و زاکانی و .... که البته خداوند نگهدارتان و پشت و پناهتان باشد. به امثال بنده هم نگاهی ثواب است
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      14 12
      دردناک و بسیار تلخ است
    • محمد IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      7 1
      مطمئنم که این موضوع رو با خیلیا مطرح کردی تو این دوره مخصوصا تا جایی میتونی این موضوع رو واسه افرادی مثل رئیسی و زاکانی تو فضای مجازی بفرست امیدوارم نتیجه بگیری
    • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      5 12
      برای چه به دانشکاه چسبیده ای؟ دانشگاهها باشگاه سیاسی نهضت آزادی و آتئیستها هستند. ذاتا دانشگاه یک ساختار ضد ارزشی است و باید از آن خارج شد.
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    9 8
    فضای دانشگاه رو هم تغییر بدید طرز فکر دانشجو رو که نمیتونید تغییر بدید . که خودتونم میدونید نگاه دانشجواا بهتون چجوریه ‌‌..
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    9 8
    همه مملکت واسه شما
  • IN ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    16 11
    کدوم دانشگاه دانشگاههای ایران که یا از بی دانشجویی تعطیل شده اند یا باقی که هنوز هستند دوساله به خاطر کرونا تعطیلند حاجی تو کدوم دهه سیر می کنی الان دهه۰۰ هست نه دهه ۸۰ کدوم حزبی مونده که مشارکت دومی تش باشه!!!!!!!!!!
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    12 17
    فهمیدن این موضوع خیلی دیر نیست؟؟؟ نیروهای انقلابی و جهادی را در دانشگاهها نابود کردند فریاد زدیم ناله ها کردیم کسی نشنید ای علمای اسلام بداد اسلام برسید بداد شیعه برسید بداد مسلمانان برسید بداد مردم نیکو نهاد برسید ....
  • مهدی IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    4 11
    مسئولان به جای رفتن به دانشگاه باید برن بین مردم عادی ، دانشگاه فقط جای کسب علمه نه جای حضور مسئولان
  • GB ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    3 0
    خطابت را به وزیر علوم بکن اگر گوش نکرد بگو رییسی
  • ق/حم IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    4 7
    جناب آقای رئیسی!افراد معاند و ضد انقلاب را از دانشگاه اخراج کنید،ذهن نسل جدید نباید مزبله شهوات غربیان و غربپرستان باشد،ریاست دانشگاه را به افراد باسواد انقلابی که ساده زیست بوده اند واگذار نمائید،کسی منکر توجه به آثار غرب و شرق نیست، خداوند نیز به توجه و تامل در آثار امم پیشین و اقوام دیگر را برای اولوالالباب مجاز میشمرد،اولوالالباب کسانی هستند که چون به اثری یا واقعه ای توجه کنند حقیقت را از صاحب اثر و افراد دخیل در وقایع بهتر و کاملتر میفهمند مثال:غربزدگان اشعار مولانا را در تأیید پلورالیسم دینی بلغور میکنند،در صورتیکه وی. در این ابیات،منحرفان از صراط مستقیم را سگ مرده خطاب و طرد شدن آنها را از تمدن آخرالزمانی خواستار است! خریدی خانه دل را دل آن توست می‌دانی/هر آنچ هست در خانه از آن کدخدا باشد قماشی کان تو نبود برون انداز از خانه/درون مسجد اقصی سگ مرده چرا باشد یا جموداندیشی مدعی جامعه شناسی!مولوی را منحرف جنسی میخواند در حالیکه وی از اولی الالباب است و گفتارش ترکیب صحیح از مباحث عقلی و حس است. یا قند عسلهایی از حوزه مولوی را از صوفیان میدانستند در حالیکه وی در این ابیات:جست او را تاش چون بنده بود/لاجرم جوینده یابنده بود دید اعرابی زنی او را دخیل/گفت عمر نک به زیر آن نخیل زیر خرمابن ز خلقان او جدا/زیر سایه خفته بین سایهٔ خدا داستان جویندگی و یایفتن خود را میگوید که امیرالمومنین علی علیه السلام را که در قرآن به نخل تشبیه شده یافته است و او را سایه خداوند میداند.
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    3 5
    متاسفانه دانشجویان ابزار فشار یا گروه فشار نفوذی ها برای ایجاد فتنه برای دولتهای جمهوری اسلامی است به آنها باید اخطار داده از ایفای نقش گروه فشار به ملت ایران یا قدرت عمومی دولتها پرهیز کنند و الا ملت نمی توانند بیش از این ضربه ی گروههای فشار و گردانندگان آن را تحمل کند.
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    2 6
    سلام ؛عملکرد روحانی در دولت‌های ۱۲و۱۱ قابل دفاع نمی باشد ولی دلیل نمی شود تمام کسانی که دردوران دولت روحانی مسئولیت گرفته اند می بایست برکنار گردندچون این انقلاب متعلق کلیه آحاد ملت است وقرار نباید براین باشد با تغییر دولت ،دولت جدید مسئولین قبلی رابدون دلیل متقن تعویض نماید.
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      9 1
      این انقلاب متعلق کلیه آحاد ملت است؟؟ ابدا و کلا. این انقلاب هیچ ربطی به اقشار فاسد و غربزده که عاشق پهلویها بودند و هستند نداشته و ندارد.
  • mojtaba SE ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    2 3
    وقتی سوارنظام آینده جامعه دست امثال زیبا کلام هست و امثال ظریف هم براحتی جولان میدن,یعنی سیستم یک مشکل اساسی اخلاقی با خودش داره ,و آن این است که نمیتونه با خودش سخت باشه که با دیگران سخت تر .پس مدارا میکنه ..سانسور نکن مشرق یا چاپ کن یا اصلا نکن..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    5 4
    در دانشکده ما سالیان سال هست که اگر در مصاحبه متوجه شوند کسی مدهبی هست با بهانه‌های مختلف ردش میکنند کلا مدهبی‌ها در کل رد میشن و در این چندسال اکثر افراد لاییک هستند
  • احمدعلی IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    7 2
    نباید آثاری از اصلاحطلبای .............بی همه چیز در کشور ودانشگاه ودولت ونظام آموزش ویا هر ارگان دیگه وجود داشته باشه
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    5 0
    اگه دانشگاه جای سیاست نیست چرا سیاسیون میان توش سخنرانی میکنن ؟
  • ناشناس IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    12 3
    به قول استاد رائفی پور وزارت علوم برای اصلاح طلب ها ..ناموسی ..هست وبرایش میجنگند لعنت خدا بر این اصلاح طلب ها
  • برچیدن نفوذ IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    7 3
    مسولان ببینید چه کسانی به فرزندان ما آموزش می دهند در وزارت علوم ما متاسفانه افراد غرب گرا و مفسد کم نیستند. همانها که به ظاهر روشنفکر هستند اینها باید بساطشان برچیده شود و گرنه ما همچنان باید شاهد شسشوی مغزی فرزندانمان در دانشگاه ها و دوری آنها از اسلام و ایران و در نتیجه از همپاشیدگی خانواده ها و رشد فساد در کشور باشیم
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    7 5
    دمت گرم کوشکی جان! این قدر بگو تا گوش شنوا پیدا شود! از مدیرگروه ها گرفته تا معاون و ریاست دانشگاه ها را از منافقان جاسازی کرده اند کی می خواهد آقای زلفی زلف بجنباند؟
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    4 0
    قسمتی از داشنگاهها .... خانه است و قسمتی سفارت خانه های خارجی و تنها بخشی دانشجویان ایرانی و استادان اصیل ایران اسلامی
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    2 1
    مشارکتی ها دانشگاه رو کنترل میکنن.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    41 2
    بعضی گرایشها تو دانشگاه ها خیلی اوقات الگوی به شدت بدی رو ارائه میدن. یه نمونه برای اهل بصیرت! کلا ادبیات انگلیسی واقعا عمدتا به خیانت در رابطه زن و مرد و ... و عشق های کذایی می پردازه. به جای گسترش ادبیات انگلیسی ، گرایش ترجمه تو زبان واقعا مفید و 500 برابر بیشتر خدمت میکنه به جامعه و این همه کتاب مفید ما رو به انگلیسی برمیگردونن. ادبیات انگلیسی انگل ساز شده. تو هر روستایی که دانشگاه باز شده اول ادبیات انگلیسی افتتاح میشه و 80 تا 80 تا ورودی میگیرن. و جالبه سال چهارم که میرسن، اکثرا بچه ها تمایل به مذهب رو از دست میدن. هیچ میدونین چه تعداد فارغ التحصیل ادبیات بیرون دادید که همه داغون شدن؟؟؟ ؟ هیچ تو خود کره جنوبی انقدر تعداد، ادبيات انگلیسی نمی خونن. تو اروپا کسی علاقه مند باشه به ادبیات یه کشور دیگه، با 5 نفر الی 10 نفر تو یک کلاس، رشته دایر میشه. نگید بعدا که چرا ایران اینطور شد. انقدر دکتری ادبیات انگلیسی و فوق ادبیات انگلیسی رو گسترش ندید بی رویه. به جاش گرایشهای آموزش زبان که عمدتا دروس تربیتی (روانشناسی تدریس و روش شناسی) دارن و یا ترجمه و یا زبانشناسی رو دایر کنید. گرایشهای آموزش زبان، ترجمه و زبانشناسی فن و علم هستن. ادبیات انگلیسی، رشته به شدت قطبی هست و این قطب منفی ضد دین هست. حالا ممکنه چند تا شاعر باشن عرفانی اکثرا خزعبلات و دین ستیزی است.
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    17 1
    رانت علمی در همه دانشگاهها بصورت بیماری مزمن وجود دارد و متاسفانه سیاسیون داخل و خارج دانشگاه ایادی خود را در دانشگاهها مستقر کرده اند این عناصر مردمی نیستند و فقط به فکر حقوق و مزایا هستند با بالابردن تعداد مقالات غیر کاربردی از منافع مادی آن بدلیل قوانین و آئین نامه های غلط سواستفاده می کنند.
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      1 0
      بله متاسفانه قابل مشاهده است...
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 1
    از سیستم جذب استاد گرفته تاتمام ارکان دانشگاها را لیبرالها در اختیار دارند فعلا
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    2 2
    تو اول بگو ملت رو از وضعیت فلاکت زده اقتصادی و معیشتی بیارن بیرون بعد اولویت اصلی مملکت اقتصاد و معیشت ملت هستش
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    2 1
    در برخی دانشکده های علوم پزشکی تبریز اوضاع واقعا خرابه و بیشتر لاییک ها سر کارند در دانشکده بهداشت ان چندسال پیش در روز شهادت حضرت معصومه اجازه برگزاری جشن بزن و بکوب دادند وقتی هم اعتراض شد فقط خندیدند
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      3 0
      از این بگدریم که هنوز ان مسیولانی که چنین اجازه‌ای دادند چه در سطح دانشگاه و چه دانشکده بهداشت هنوز سرکارند نکته مهمتر این بود که نطر میرسید که قصدی وجود دارد تا یک درگیری قومی، مذهبی و اختلاف افکنی شیعه و سنی رخ دهد چون اجازه برگزاری جشن پایکوبی در روز شهادت حضرت معصومه به دانشجویان کرد اهل سنت داده شده بود که چنین اجازه ای تا ان زمان هم مسبوق به سابقه نبود که شک برای عمدی بودن و برنامه ریزی ناثواب را دوچندان
  • DE ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    تمام افراد دارای دکترای کیلویی چون فاقد هنر و علم ودانش هستند میرن میشن استاد دانشگاه مانند زیباکلام و غیره و اکنون که بسیاری از مدیران ارشد فشل و ندانم کار دارای مدرک دکتری اصلاحاتچی را مردم حذف کردند آنها مانند مور و ملخ به دانشگاهها حمله میکنند و حتی افتخاری و بدون اجرت برای انحراف جوانان از روحیه انقلابی و شستشوی مغزی آنان تلاش میکند.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    فکر حقوقشان هم باشید فقط دولتی ها خوب میگیرند ...علمی کاربردی ها و موسسات افتضاحه زیر خط فقرن به خواری افتادن
  • آزاده IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 1
    مشرق جان بنویس ببینیم بیژن عبدالکریمی چه کرده که از دانشگاه آزاد اخراج شده؟
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      4 1
      دفاع از جلادهای پهلوی کرده
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    دنبال راه حل مقبول باشید.
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 1
    آره واقعا
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    مشرق سانسورچی!
  • مسعود NL ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    دانشکاه رو ببندن بهتره
  • مهدی US ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    تفکر مشارکتی مهلکتر از خودشون هست. امروز در خود دانشگاه دامغان کسانی هستن که ظاهر حزب اللهی دارن برای گرفتن پست و مقام اما در عمل به نسخه های مشارکتی ها عمل میکنن. باید با هر دو جدی برخورد بشه و شفاف بشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس