سئول

یک مقام ارشد کره جنوبی از تلاش برای گفت‌وگو با کره شمالی و رفع تنش با این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت اتحاد کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که به تلاش‌های خود برای از سرگیری گفت‌وگو و بهبود روابط با کره شمالی در مناسبت‌های مختلف در سال جاری ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» «لی جونگ جو»، سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی در یک نشست مطبوعاتی  گفت: «برای پیشبرد روند صلح در شبه جزیره کره، احیای زودهنگام گفت‌گو و همکاری بین دو کره بیش از هر چیز مهم است.»

وی گفت: «ما تلاش‌های خود را برای احیای روابط بین دو کره از طریق فرصتهای مختلف با وجود شرایط دشوار ادامه خواهیم داد.»

دو کره قرار است سومین سالگرد بیانیه اجلاس پیونگ یانگ ۲۰۱۸ در ۱۹ سپتامبر را جشن بگیرند، که در آن «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، اذعان کردند که شبه جزیره باید به منطقه ای عاری از سلاح‌های اتمی مبدل شود.

 وزیر اتحاد کره جنوبی نیز اخیرا  تاکید کرد که گفت‌وگو تنها راه رسیدن به اهداف است.   «لی اینانگ» وزیر اتحاد کره جنوبی در سخنرانی افتتاحیه مجمع جهانی کره برای صلح،   از کره شمالی خواست تا در مورد همکاری‌های بین  دو کُره در زمینه‌های بشردوستانه مذاکره کند.

لی گفت: «حتی بدون وجود شرایط مناسب برای گفت‌وگو، کره جنوبی، کره شمالی و ایالات متحده باید ابتدا مسیرهای ارتباطی خود را باز کنند، دور هم بنشینند و مذاکرات را از سر بگیرند زیرا گفت‌وگو تنها راه رسیدن به اهداف مورد نظر آنها است».

وی افزود: «میز مذاکرات هرگز دور نیست و هیچ راهی برای ایجاد اعتماد اساسی وجود ندارد که بتواند خصومت طولانی مدت را از طریق گفت‌وگو برطرف کند».

مذاکرات اتمی بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ از زمانی که نشست هانوی بین «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی بدون توافق در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید، همچنان به بن‌بست رسیده است. با به بن‌بست رسیدن مذاکرات اتمی، روابط بین دو کره نیز با عدم پاسخ به پیشنهادات مکرر سئول برای گفت‌وگو، سرد شده است.

لی ابراز امیدواری کرد که کره شمالی در زمینه همکاری‌های بشردوستانه گفت وگو کند زیرا با چالش‌های همه گیری ویروس کرونا و تحریم های جهانی روبرو است.

وی همچنین خواستار انعطاف پذیرتر شدن اجرای تحریم‌ها علیه کره شمالی به گونه‌ای شد که همکاری را در زمینه‌های بشردوستانه تقویت کند. وی همچنین قول داد که از سازمان‌های غیر نظامی و بین المللی برای پروژه‌های بشردوستانه برای کره شمالی حمایت بیشتری خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس