عاشورا

عبدالحسین خسروپناه می‌گوید انقلاب اسلامی ایران که با نام امام حسین (ع) و به تأسی از او به پیروزی رسید، به انحطاط ۲۰۰ ساله تمدنی در جهان اسلام پایان داد.

به گزارش مشرق، هرچند نهضت عاشورا تنها قیام شیعه در برابر ظلم و جور نبود اما اثرگذاری و ماندگاری بی‌نظیری داشت. پایه‌های خیمه نهضت حسینی، اسلام و ارزش‌های ناب آن بود و آنچه این خیمه‌ها را در دل مردمان برای سال‌ها جاودانه ساخت، خون شهدای عاشورا بود.

 با گذری در تاریخ، به انقلاب اسلامی می‌رسیم که با رهبری بزرگمردی همچون امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و رهنمودهای او و جانشین خلفش، روشنایی‌بخش مسیر انقلاب شد.

انقلاب اسلامی، در مقایسه با سایر انقلاب‌های ایران، به دلیل تأسی از نهضت حسینی رو به سوی جاودانه شدن دارد و ستون این انقلاب، اسلام و ارزش‌های والای حسینی (ع) است که شرط رستگاری هر جامعه‌ای را چنگ زدن به ریسمان الهی می‌داند.

دکتر عبدالحسین خسروپناه در اینجا از نقش و سهم نهضت عاشورا در پایان دادن به انحطاط تاریخی 200 ساله اخیر می‌گوید و تأکید می‌کند که توفیق انقلاب شکوهمند اسلامی در زمینه تجدید حیات تمدنی مرهون تأسی به نام سیدالشهداء (ع) است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    این که می گویند حسین (ع) سرور آزادگان جهان است بی جهت نیست . چرا که همین سردار آزادی ؛ ملت های منطقه را به دور هم جمع خواهد کرد . فراموش نکنیم که اهل سنت اصیل احترام ویژه ای برای فرزندان حضرت رسول قایل هستند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس