کد خبر 1268089
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
زاخارو

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به دریافت سیگنال هایی از آلمان و فرانسه جهت دیداری خاص اما نه در چهارچوب گروه هفت، گفت که درک روشنی بین اعضای این گروه درباره آنچه که می خواهند، وجود ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد که مسکو سیگنال هایی از پاریس و برلین مبنی براحتمال نشستی درباره افغانستان دریافت کرده است، اما از برگزاری این نشست درقالب دیدار گروه هفت صحبتی به میان نیامده است.

زاخارووا با اشاره به صحبت های وزیر امور خارجه ژاپن مبنی بر اینکه وزرای خارجه کشورهای عضو گروه هفت موسوم به «جی ۷» قرار است هفته آینده درباره وضعیت افغانستان به همراه نمایندگانی از روسیه، چین و کشورهای دیگر به گفتگو بپردازند، گفت: ما دور روز پیش، سیگنال هایی از برلین و پاریس مبنی بر (انجام) دیداری خاص دریافت کردیم، اما برگزاری این دیدار در قالب گروه هفت مورد بحث قرار نگرفت. این امر با بیانیه توکیو در زمینه گروه هفت دنبال شد.

وی همچنین افزود: همه این ها در میان اظهارات مختلف گروه هفت در مورد روسیه و مشارکت یا عدم مشارکت آن در این فرایند اتفاق می افتد. درک روشنی بین اعضای این گروه مبنی بر اینکه آنها از خودشان و دنیای اطرافشان چه می خواهند، وجود ندارد.

پیشتر «توشیمیتسو موتگی» وزیر امور خارجه ژاپن صبح امروز یکشنبه اعلام کرده بود که وزرای خارجه کشورهای عضو گروه هفت موسوم به «جی ۷» قرار است هفته آینده درباره وضعیت افغانستان به گفتگو بپردازند.

توشیمیتسو که در تلویزیون ژاپن صحبت می کرد، در این باره گفت: نمایندگانی از روسیه، چین و کشورهای دیگر نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

وی اشاره ای به نام کشورهای دیگر نکرد. طبق گفته های او، ممکن است این نشست در ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) برگزار شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس