کد خبر 1267948
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
تعرفه برق تنها سالی یک‌بار اضافه می‌شود

مدیر کل مدیریت مصرف و امور مشترکان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: تعرفه برق بر اساس قوانین ابلاغی تنها سالی یکبار تغییر می‌کند.

به گزارش مشرق، عبدالامیر یاقوتی افزود: بر اساس مجوزهای قانونی از سال ۹۶ به بعد، سالانه تنها هفت درصد به قیمت برق اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند ۱۶ درصد به تعرفه آنها اضافه می‌شود.

مدیر کل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با بیان اینکه الگوی مصرف در هر منطقه بر اساس شرایط جغرافیایی و دمایی متفاوت بوده و در مجموع مبنایی است که میزان مصرف، بر اساس آن تنظیم می‌شود، خاطرنشان کرد: الگوی مصرف برق در مناطق عادی کشور ۳۰۰ کیلووات ساعت است که این میزان برای استفاده از وسایلی مانند یخچال و فریزر، روشنایی، صوتی و تصویری و سیستم سرمایشی کافی است.

یاقوتی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از برق خانوارها در بخش سرمایشی و ۳۰ درصد توسط یخچال و فریزر مصرف می‌شود، گفت: الباقی برق در یک منزل مسکونی در بخش روشنایی، سیستم‌های صوتی و تصویری و... مصرف می‌شود.
وی ادامه داد: ۸۶ درصد از مشترکان برق الگوهای تعیین شده را رعایت می‌کنند، ۱۴ درصد از مشترکان جزو گروه‌های پر مصرف هستند، اما از این میان نیز تنها ۲ درصد مشترکان دو برابر الگو مصرف برق دارند.

این مقام مسوول گفت: راه‌های ساده ای برای کاهش مصرف برق وجود دارد که به طور مثال قرار دادن کولرهای گازی روی دمای ۲۵ درجه و یا استفاده از دور کُند کولرهای آبی می‌تواند مصرف را به شدت کاهش دهد، همچنین خاموش کردن سیستم‌های صوتی و تصویری به جای قراردادن آنها در حالت آماده به‌کار (استندبای) و تنظیم زمان پخت و پز به زمان‌های خنک شبانه روز  که باعث کاهش تولید گرمایش در منزل می‌شود، می‌تواند مصرف را کمتر کند.

مدیر کل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر در خصوص بیمه مشترکان نیز با بیان اینکه ماهانه ۱۰۰ تومان از مشترکان(شهری)، ۵۰ تومان از مشترکان روستایی  و یک‌هزار تومان از مشترکان تجاری به عنوان بیمه دریافت می‌شود، گفت: انتخاب شرکت بیمه‌گر بر اساس قانون به صورت مناقصه انجام می‌شود که فرایند تعریف شده ای دارد و در سال جاری یکبار مناقصه انتخاب شرکت بیمه گر برگزار شد که برنده ای نداشت، اما برای بار دوم این مناقصه برگزار شده است که پاکت آن در هفته جاری بازگشایی می‌شود و امیدواریم که با انتخاب شرکت بیمه‌گر، روند پرداخت‌ها آغاز و تا پیش از آبان ماه همه خسارت‌ها به مشترکان پرداخت شود.

یاقوتی خاطرنشان کرد: شرکت توانیر به منظور ثبت و نگهداری سوابق مشترکانی که دچار خسارت شده‌اند، اقدام به راه اندازی سامانه‌ای به نام  بیمه حوادث مشترکان کرده است که مشترکان می‌توانند از طریق آن اقدام به ثبت موارد کنند.

بر پایه این گزارش، دسترسی به این سامانه از طریق آدرس https://bime.tavanir.org.ir امکان‌پذیر است.
 

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    منظورتان اینه که میتوتنستید 30 در صد اول سال و 30 درصد هم نیمه دوم سال افزایش دهید ولی بخاطر مردم نخواستید اینمار رو انجام دهید ؟ مگردستمزد کارگر را دوبار را افزایش میدهید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس