اربعین نمایه

وزیر بهداشت با اشاره به جزئیات قرنطینه هوشمند در کشور، گفت:‌افرادی که قصد سفر اربعین را دارند باید دو دز واکسن را دریافت کنند.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی،وزیر بهداشت در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین راهکار مدیریت کرونا، واکسیناسیون است که مقداری تاخیر داشته‌ایم اما با شروع کار دولت، به لطف خدا حجم بالایی از واکسن در حال واردات به کشور است که تا پایان ماه آینده، بخش عمده‌ای از واکسیناسیون عمومی در کشور انجام می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

مقابله با کرونا؛ تغییر ریل امیدوارکننده دولت جدید

وی افزود: برای واکسیناسیون عمومی نیازمند یک حمایت جدی در سطح ملی هستیم چون باید حدود ۱۰۰ میلیون دُز واکسن در عرض ماه‌های آینده تزریق کنیم و تولید و واردات به حد کافی در دستور کار است اما لازم است که همه مردم و دستگاه‌ها به وزارت بهداشت در این زمینه کمک کنند چون این کار به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه حمایت‌های مردمی خوبی در واکسیناسیون در کشور وجود دارد که نمونه‌های آن را در دوران دفاع مقدس، شاهد بودیم. مردم به خوبی وارد صحنه شده‌اند و در بازدیدهای میدانی که از ۵ استان کشور داشتم می‌بینم که حسینیه‌ها و مجموعه‌های ورزشی، به مراکز واکسیناسیون تبدیل شده است. 

بیشتر بخوانید:

آماده‌باش دفاتر زیارتی برای اربعین

عین اللهی یادآور شد: باید روزانه حداقل دو برابر آنچه که هست واکسن در کشور تزریق شود تا بتوانیم در کنترل بیماری کرونا موفق باشیم. پیک پنجم بیماری تقریبا در حال طی شدن است و مرگ و میرهای بالای این روزها بدنبال تعداد بالای بیمار در یکی دو هفته اخیر است اما خوشبختانه تعداد بیماران شناسایی شده به نسبت رو به کاهش است اما ۶ هفته زمان داریم تا بتوانیم پیک بعدی بیماری را مدیریت کنیم و در این مدت باید حداکثر توان خودمان را برای واکسیناسیون به کار بگیریم. 

وی با بیان اینکه از هر دستگاه و سازمانی که در واکسیناسیون عمومی به وزارت بهداشت کمک کند، استقبال می‌کنیم، گفت: یکی از برنامه‌های ما در وزارت بهداشت، قرنطینه هوشمند است. نیروی انتظامی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به ویژه در قرنطینه اخیر کمک‌های ارزشمندی کرده است. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: در آینده نزدیک همزمان با گسترش واکسیناسیون، دریافت بسیاری از خدمات منوط به داشتن کارت واکسن خواهد بود. امروز هم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد افرادی که می‌خواهند در مراسم اربعین حسینی حضور داشته باشند باید حتما دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و یا این هفته، واکسن را دریافت کنند؛ در غیر این صورت، مجوز خروج از کشور و ورود به عراق را نخواهند داشت.

عین اللهی ادامه داد: وقتی قرنطینه هوشمند اجرایی شد، همه فعالیت‌های روزمره با کارت واکسن، قابل انجام است و لازم نیست که دیگر از قوه قهریه استفاده کنیم و مردم با داشتن کارت می‌توانند مسافرت بروند، در هتل‌ها اقامت داشته باشند و خدمات مختلف از جمله حمل و نقل عمومی به راحتی قابل ارائه است. با اجرایی شدن قرنطینه هوشمند، بسیاری از مشکلات، حل می‌شود. 

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی با یک هزار و ۱۴۸ تخت بیمارستانی و ۹۲ تخت مراقبت‌های ویژه در بیمارستانهای تحت پوشش خود، کمک‌های ارزشمندی به ما کرد. در روزهای آینده، خانواده‌های کارکنان نیروی انتظامی و همچنین سربازان ناجا واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    6 16
    خوبه برید عراق نوع جدید ویروس رو بیارید. دلیل اصرار برای رفتن چیه؟
    • امیرو IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      13 4
      یه ذره مسلمون باش! البته اگر حسینی نیستی. بنده خدا یه کم اون هدیه خداوندی که نامش عقل است بکار بینداز. کرونا در عراق گسترش ندارد. خطر سرایت کرونا از ایران به عراق است نه برعکس.
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      3 7
      امیرو جان سالهای قبل هم همیشه بعد از مراجعت زوار اربعین موج بیماری در کشور شروع می شد اینکه کشوری مثل افغانستان یا عراق امار فوتی نمیاد به دلیل کم بودن بیماری نیست.مردم این کشورها با مریضی و مرگ فوج فوج عادت دارند.
    • منتظر IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      6 0
      واکسیناسیون اجباری با توجه به عدم وجود شفافیت در مورد تاثیرات منفی واکسن های تزریقی نوعی ظلم محسوب می شود. چه بسا تصمیمات اشتباهی که در گذشته باعش مرگ و میر بیشتر عزیزان هموطن شده، آقای عین اللهی یه کم یواشتر...
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      6 2
      عقل هم خوب چیزیه عاشورا کربلا با اون جمعیت باید تا الان کل عراق از کرونا به فنا میرفتن. برا شمال رفتن مردم هم انقدر رگ گردنتون باد میکنه؟
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    7 2
    چرا برای کارمندان دولت واکسن اجبار نمیشود!?
    • امیرو IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      2 4
      اقلاً اجازه بده یه گروه سالم بمونند. اگه خودت میخوای بزنی بسم الله.
    • منتظر IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      5 2
      امان از کرونا هراسی، آمار مرگ و میر ناشی از بیماریهایی نظیر سل، وبا، نارسایی ریه، آنفولانزا و بیماری های قلبی چرا منتشر نمیشود که مردم بدانند بعد از کرونا مرگ میر بیشتر شده یا نه، اینجانب دو مورد در فامیل خودم دیدم که یکی به علت تومور مغزی( پدر بزرگم) و دیگری به علت نارسایی ریه(عموی همسرم که از بچگی نارسایی کبد داشت) فوت شدند اما علت فوت آن ها ناشی از کرونا ثبت شد، به نظر شما من حق دارم به این آمار مشکوک باشم یا نه....
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      2 2
      امان از کرونا هراسی، آمار مرگ و میر ناشی از بیماریهایی نظیر سل، وبا، نارسایی ریه، / جواب / ان بیماریها واگیر دار نیست . پس خطری ندارد . افتاد ؟؟؟؟؟؟؟
    • پژوهشگر در پاسخ منتظر IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 0
      دوست عزیز .اولا آمار متوفیان سالهای96و 97 و 98 و 99 نشان می دهد که اتفاقا آمار مرگ و میر کرونا تقریبا دو برابر آمار رسمی است. در سالهای 96 و 97 حدود 370 تا 380 هزار فوتی داشتیم در سال 98 تعداد 394 هزار فوتی که افزایش آن بدلیل فوتی های کرونا در اسفند 98 است. در سال 99 تعدادفوتی ها به 508 هزار نفر می رسد یعنی افزایش 130 هزار نفری که قطعا بدلیل کرونا است. تا به حال با توجه به آمار رسمی ثبت احوال بیش از 200 هزار نفر بر اثر کرونا در کشور فوت کرده اند.
  • حسام IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    5 16
    تنها کسانی می توانند عراق بروند که از جانشان سیر شده و بخواهند بمیرند
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      4 0
      عجب!!! اونوقت بر فرض بر فرض که اینطور باشه نظرتون در مورد باز بودن رفت و آمد به کشور های درگیر کرونا و تور و.... چیه؟
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    6 14
    برن ولی همونجا بمونن.ما سویه جدید نمیخایم
  • علی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    8 3
    شما به فکر جان خودتون باشید در کنار سواحل شمال ما هم به فکر جان خودمان هستیم در مساجد و تکایا و حرمین شریفین ببینیم کدوم زنده میمونیم و زندگی میکنیم
    • ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      2 4
      هم شما با علم به این که این بیماری را گسترش می دهید در مراسم مذهبی شرکت می کنید هم اونهایی که توی شمال و.. .. می روند به یک اندازه در قتل و عام مردم شریک هستید و باید در پیشگاه خداوند ومردم جوابگو باشند هردوافراطی و تنفر انگیز هستید
    • بابالنگ دراز IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      2 2
      نادان + نادان = احمق یکسری از مردم میرن شمال ویه سری هم میگن چرا اونا رفتن شمال ماهم میریم هیئت،کربلا،جلسات روضه، مراسم ترحیم و..... الباقی مردم همگرفتارهایی هستند که به ناچارمابین تفکرات غلط و توهمی این دوگروه دارند عزیزانشون رو از دست میدن
  • تسنیم IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    8 0
    چرا برای سفر به ترکیه وامارات واروپا امریکا با وضعیت نارنجی وقرمزواکسیناسیون اجباری ندارید ولی سفر به عراق با وضعیت سفید واکسن میخواهد؟
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    3 2
    برده داري نوين مباركتون باشه
  • حسن IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    2 1
    شما فقط ایام زیارت و محرم و مراسمات ک همه چیز رعایت میشه یادتون میاد در صورتی ک توی این دو سال هیچ پیک جدیدی بعد از این مراسمات و یا ابتلای قابل توجهی گزارش نشده ولی مسافرت های ک خود شماها میرید و هیچی رعایت نمیکنید هیچکی حق نداره صحبتی کنه.
  • 10098 IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    2 4
    بارها گفته شده رفتارهایی که در مراسم عزاداریها انجام میشه فرق داره با رفتارهایی که در سفر و مسافرت هست در مراسم عزاداری به دلیل فعالیت بدنی ناشی از سینه زنی و زنجیر زنی ،بدن دچار تعرق زیادی میشه و این تعرق زیاد خود بخود تولید گرما میکنه و این گرما به همراه بوی عرق بدن افراد در هوا پخش خواهد شد و تصور کنید در یک محیطی که مثلا 500 نفر آدم جمع شده اند چه حجم وحشتناکی از بوی بدن افراد به بقیه منتقل خواهد شد در صورتی که در مسافرت ها چنین اتفاقاتی رخ نمیده هرچند به هیچ وجه در وضعیت فعلی نه مسافرت و دورهمی عاقلانه است و نه انجام راهپیمایی اربعین و مراسم عزدارای
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      2 1
      اولا ک فضای ازاد هست دوما چ ربطی داره مهندسسسسسس ب بوی عرق.سوما چرا بعد هیچ مراسمی مذهبی چ اربعین چ غیرش امار ابتلا اصلا بالا نرفته ولی بعد مسافرتا سریع پیک جدید آغاز شده ؟
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    1 0
    موکب هم برپا میشه ؟
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    3 0
    اولا این که وزیر بهداشت حق نداره مردم رو وادار به تزریق واکسنی کنه که خودتون واکسن عوارض داره و هنوز جوابش رو پس نداده و در حد آزمایش رو مردم دنیاست... ایشون حق نداره بگه. اکسیناسیون اجباریه و خدمات دهی فقط با کارت واکسنه... دوما شما اگه خیلی فکرجون مردم هستید مراکز واکسيناسيون تون توی شهرستان ها و برخی جاهای تهران خودش از شدت شلوغی عامل بیماریه
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    1 2
    هیچ تفکری قابل عوض شدن نیست. مگر به زور شمشیر. مانند تغییر تفکر ها غیر مسیح و یهودی به دین مسیح بزور شمشیر. یا عوض شدن دین همه مسلمانان با نهایت وحشی گری و بی رحمی به دین اسلام. یا تفکر نظارت میدانی قالی باف و یا تمایل رئیسی به میان مردم رفتن بجای کار وعمل و00000. تفکر اربعین هم قابل تغییر نیست. اما خوب است در مسیر راه شعب طب اسلامی و سنتی گذاشته شود و مزاحم کادر درمان نشوند.
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 0
      هیچ تفکری قابل عوض شدن نیست. / جواب / نه تفکرات قابل تغییر هستند . باید خودشان به نتیجه برسند . اونها هم عشقشان اربعین است .تمام زندگی انها در گروه همین عشق است . و بدون ان زندگی برایشان معنا ندارد . باید دولت مدیریت کند . کسانی که برمی گردند در محلی قرنطینه شوند و تست شوند . متاسفانه مسئولین برای این کارها وقت نمی گذارند و کسی هم محکم از انها نمی خواهد . مشکا اصلی به نیروهای نطامی بر می گردد . مگر در چین چه کسانی کرونا را کنترل کردند ؟ ما که در شرایط جنگی نیستیم . چرا نطامی ها در خیابانها حضور فعال ندارند ؟؟؟؟؟؟؟؟شرایط فوق العاده اعلام شود و دو هفته کنترل محکم . اوضاع کنتر ل می شود .
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 1
      راست است .بزور شمشیر مردم ایران مسلمان شدندو بعد از ان یزور شمشیر شیعه شدند
  • آجرلو IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    3 3
    چرا برای رفتن به آنتالیا, دوبی ارمنستان, تزریق دو دوز واکسن لازم نیست اما برای کربلا لازم است.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    1 0
    هم شما با علم به این که این بیماری را گسترش می دهید در مراسم مذهبی شرکت می کنید هم اونهایی که توی شمال و.. .. می روند به یک اندازه در قتل و عام مردم شریک هستید و باید در پیشگاه خداوند ومردم جوابگو باشند هردوافراطی و تنفر انگیز هستید/ جواب / احسنت برادر . خیلی ها عمدا تلاش می کنند بیماری زیاد شود . نمی دانم چرا ؟ شاید وسوسه شیطان باشد . ان الانسان لفی خسر الا اللذین امنوا و عملوا الصاحات . ما به عنوان مومن وظیفه روشنگری داریم . خدای نکرده اگر این بیماری قوی شود خیلی از سرمایه های عزیزمان را از دست می دهیم . اکثر بزرگان علمی و دینی سالمند هستند . این بیماری با چرخش دارد قوی تر و مهلک تر می شود .
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    چرا بازی در میارید ۲ تا دوز تا ۱۹ شهریور دیگه چیه؟ حالا تا آخر شهریور باشه چی میشه؟
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    2 0
    یا امام حسین ما رو از دست این سد کنندگان راه پیاده‌روی اربعین راحت کن
  • ali IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    نه به واکسن اجباری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس