پناهجویان  سوری

اسرائیل نقشی اساسی در قاچاق اعضای انسان به ویژه در زمینه پیوند غیر قانونی کلیه ایفا می کند، به این دلیل که شهرک نشینان اسرائیلی استقبال چندانی از پیوند اعضای بدن از کشورهای غربی به عمل نمی آورند.

سرویس جهان مشرق _ عمل پیوند کلیه ای که ژوئیه گذشته بین دو شهروند اسرائیلی و اماراتی انجام شد، چیزی جز رونمایی از مشارکت علنی ابوظبی و تل آویو در عرصه قاچاق اعضای بدن انسان نبود، تجارتی که پایه و اساس آن، را بدن انسان های درمانده و بیچاره تشکیل می دهد، تا از فروش اعضای بدن آنها، لابی های کسب درآمد نامشروع اماراتی و صهیونیستی ثروتمندتر و ثروتمندتر شوند.
 
اولین عمل پیوند کلیه بین یک شهرک نشین اسرائیلی و شهروند اماراتی در تاریخ ۲۸ ژوئیه گذشته انجام شد و طی آن یک دختر اسرائیلی از یک اهدا کننده اماراتی و بالعکس، یک شهروند اماراتی از یک اهدا کننده اسرائیلی کلیه دریافت کردند. عمل های جراحی این چهار نفر را سه بیمارستان در اسرائیل انجام دادند.

تاریخ اسرائیل در قاچاق اعضای بدن

اسرائیل نقشی اساسی در قاچاق اعضای انسان به ویژه در زمینه پیوند غیر قانونی کلیه ایفا می کند، به این دلیل که شهرک نشینان اسرائیلی استقبال چندانی از پیوند اعضای بدن از کشورهای غربی به عمل نمی آورند.

در یک دهه اخیر، چندین شبکه قاچاق اعضای بدن انسان در کوزوو، کاستاریکا و قزاقستان شناسایی و بازداشت شدند و در سال ۲۰۱۸، «موشه هارل»، مرد شماره یک و مغز متفکر یکی از این شبکه ها دستگیر شد.

زوایای پنهان مشارکت امارات و اسرائیل در قاچاق اعضای بدن انسان/ کودکان سوری، قربانی شراکت امارات و شبه نظامیان کُرد +تصاویر
موشه هارل

«نانسی شیپر هاجز»، استادیار دانشگاه کالیفرنیا و بنیانگذار مؤسسه «اورگان واچ» در این رابطه می ‌گوید: «اسرائیلی‌ ها ساختار سازمان یافته و شگفت انگیزی در خرید و فروش اعضا در سرتاسر جهان دارند، آنها دارای حساب ‌های بانکی در همه ی نقاط دنیا هستند و افرادی را در این زمینه به کار گماشته و حتی مترجمین و شرکت‌ های توریستی را نیز با خود همراه کرده‌ اند».

وی خاطر نشان می کند: «اسرائیل بیشترین مصرف کننده کلیه در جهان است و بزرگ ترین تأمین کننده ی کلیه اسرائیل کشور مولداوی است، به نحوی که اغلب مردان این کشور با یک کلیه زندگی می‌ کنند».

به جز کشورهای اروپای شرقی، شهروندان اسرائیلی برای پیوند کلیه، روی به کشورهای فقیر آسیای میانه و آمریکای مرکزی می آورند. آنها برای به دست آوردن کلیه به دلالان فعال در این عرصه بیش از یک صد هزار دلار پرداخت می کنند، در حالی که قیمت فروش کلیه در این کشورها بین ۵ الی ۲۰ هزار دلار است.

اما نکته مهم اینجاست که تعداد زیادی از فروشندگان کلیه، از سوی این شبکه های اسرائیلی مورد سوء استفاده و بهره برداری می گیرند، به نحوی که یا بخشی از مبلغ فروش کلیه را دریافت می کنند و یا اینکه به هیچ مبلغی دست پیدا نمی کنند و پس از خارج کردن یکی از کلیه ها از بدنشان دست خالی به خانه باز می گردند.

در سال ۲۰۰۹ انتشار گزارشی در یکی از روزنامه های سوئدی جنجال زیادی به راه انداخت و موجب بروز بحران دیپلماتیک بین تل آویو و استکهلم شد. این گزارش از اقدام عمدی اسرائیل در کشتن فلسطینی ها جهت سرقت اعضای بدن آنها پرده برمی داشت.

زوایای پنهان مشارکت امارات و اسرائیل در قاچاق اعضای بدن انسان/ کودکان سوری، قربانی شراکت امارات و شبه نظامیان کُرد +تصاویر

اسرائیلی‌ ها سابقه ای دیرینه در این رابطه دارند، از جمله اینکه در سال ۲۰۰۲ نظامیان صهیونیست پس از به شهادت رساندن سه نوجوان فلسطینی، پیکر آنها را بدون اعضای داخلی به خانواده هایشان تحویل دادند.

گزارش کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۵ تأکید می کند که پزشکان اسرائیلی سر دسته  باندهای قاچاق اعضای بدن انسان در تمام دنیا از جمله اروپای شرقی هستند، چون شیوه زندگی در اروپای شرقی به گونه ای است که از کار افتادن کلیه و کبد در کشورهای این منطقه امری بسیار شایع و رایج است، در نتیجه تقاضا برای پیوند این دو عضو هم بسیار زیاد است.

زوایای پنهان مشارکت امارات و اسرائیل در قاچاق اعضای بدن انسان/ کودکان سوری، قربانی شراکت امارات و شبه نظامیان کُرد +تصاویر
دستگیری یک قاچاقچی اعضای بدن اسرائیلی توسط پلیس ترکیه

در سال ۲۰۱۶ پلیس فدرال آمریکا باند قاچاق اعضای بدن انسانی را شناسایی کرد که توسط سه خاخام صهیونیست اداره می ‌شد. تحقیقات از این سه خاخام نشان داد که آنها با سوء استفاده از برخی روایات تورات مردم را متقاعد می کنند، در مقابل دریافت ۱۰ هزار دلار یکی از اعضای بدن خود را اهدا کنند، در حالی که خود کلیه را به قیمتی بالاتر از ۱۵۰ هزار دلار می‌ فروختند.

اولین عمل پیوند قلب موفقی که در سال ۱۹۶۸ در سرزمین های اشغالی انجام شد، نیز حاصل سرقت قلب یک بیمار اسرائیلی بود که به گفته ی خانواده اش در شرایطی مبهم و مرموز فوت کرده بود.


پرونده سیاه امارات در قاچاق اعضای بدن

از سوی دیگر، امارات نیز دارای پرونده سیاهی در قاچاق اعضای بدن انسان در کشورهایی مانند یمن، سوریه و لیبی است که شاهد جنگ و درگیری های نظامی هستند. در ژوئن سال ۲۰۲۰، سازمان حمایت از ایتام سوریه موسوم به «اورکید» از دست داشتن امارات در زمینه قاچاق اعضای بدن انسان در سوریه پرده برداشت و تأکید کرد که طی سال ۲۰۲۰، ۳۶ کودک سوری قربانی این تجارت اماراتی ها شده اند.

زوایای پنهان مشارکت امارات و اسرائیل در قاچاق اعضای بدن انسان/ کودکان سوری، قربانی شراکت امارات و شبه نظامیان کُرد +تصاویر

گزارش سازمان اورکید توضیح می دهد که سازمان صلیب سرخ امارات ۳۶ کودک سوری را برای دادن سرپرستی به خانواده های اماراتی پس از انجام معاینات پزشکی کامل از جمله تعیین گروه خونی از اردوگاه‌های آوارگان و پناهجویان سوری در سوریه به امارات منتقل کرده است.

این سازمان همچنین، اسنادی منتشر کرد که ثابت می کرد، نیروهای مبارز کُرد سوری موسوم به نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه یا همان «قسد» اقدام به ربودن کودکان از اردوگاه های آوارگان سوری مناطق تحت کنترل این نیروها در شمال و شمال شرقی سوریه می کنند و در پوشش برنامه سرپرستی ایتام و این ادعا که در خانواده های ثروتمند اماراتی در رفاه زندگی خواهند کرد، آنها را به سازمان صلیب سرخ امارات می فروشند.

نکته حائز اهمیت حوزه های مشترک فعالیت امارات و اسرائیل در زمینه قاچاق اعضای بدن انسان است، به گونه ای که گزارش ‌هایی وجود دارد که از سرقت اعضای بدن قربانیان جنگ در کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق خبر می دهد.

 روزنامه عبری «هاآرتص» در این راستا با انتشار گزارشی، به این امر اعتراف کرده و می نویسد: «دلالان و جراحان تل آویو منتظر ورود قربانیان این جنگ‌ ها به ویژه از سوریه هستند».

این روزنامه به دو دلال بزرگ فعال در این حوزه به نام «یوسف سونمز»، با تابعیت ترکیه ای و دیگری «موشه هارل» با تابعیت اسرائیلی اشاره کرده و می افزاید: «هارئیل بعد از آنکه در کوزوو دستگیر شد، فعالیت خود را به آنکارا منتقل کرد و این بار کار خود را با سونمز، شریک ترکیه ایش ادامه داد که یک جراح است و مرد شماره دو مافیای قاچاق اعضای بدن انسان پناه جویان سوری محسوب می ‌شود».

زوایای پنهان مشارکت امارات و اسرائیل در قاچاق اعضای بدن انسان/ کودکان سوری، قربانی شراکت امارات و شبه نظامیان کُرد +تصاویر
یوسف سونمز

سونمز که به سرقت بیش از ۲۲۰۰ کلیه متهم شده بود، توسط پلیس ترکیه در داخل مطبش دستگیر شد و با وجود محکوم شدن به حبس، اما با فشارهای اسرائیل ابتدابا قید ضمانت از زندان آزاد شد و پس از آن از ترکیه فرار کرد.

نشریه آلمانی «دیر اشپیگل» نیز در گزارشی افشا کرد که قاچاقچیان انسان با سوراخ کردن عمدی قایق‌ های بادی انتقال پناهجویان، آنها را غرق و ظرف شش ساعت پیش از تلف شدن اعضای داخلی بدن، آنها را از بدن این پناه جویان خارج کرده و به بالاترین قیمت در بازارهای سیاه می فروشند.

این در حالی است که برخی از رسانه ‌های منطقه ای یکی از اهداف اسرائیل در احداث و راه اندازی  بیمارستان‌ های صحرایی در مناطق هم مرز با سوریه در بلندی های اشغالی جولان را نه مداوای مجروحان گروه های تروریستی تکفیری درگیر با نظام سوریه بلکه سرقت اعضای بدن آنها عنوان می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    47 48
    اینا رو تنهایی فهمیدین؟!!!! بازم طبق معمول جز شما هیچکی نفهمیده؟!!!
    • llll IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      30 6
      چي ميگي ناموسا ....فقط تو ميفهمي استاد
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      39 10
      مرگ بر اسرائیل
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      8 2
      - انسان در تربيت، نيازمند الگو مى باشد. انبيا، شهدا، صدّيقين وصالحان، نمونه هاى زيباى انسانيّت اند. «صراط الّذين انعمت عليهم» - آنچه از خداوند به انسان مى رسد، نعمت است. قهر و غضب را خود به وجود مى آوريم.(95) «انعمت، المغضوب عليهم» - ابراز تنفّر از مغضوبان و گمراهان، جامعه اسلامى را در برابر پذيرش حكومت آنان، مقاوم و پايدار مى كند. «غير المغضوب عليهم ولا الضّالّين»(96) ----- 95) درباره نعمت «أنعَمتَ» بكار رفته، ولى در مورد عذاب، نفرمود: «غَضبتَ» تو غضب كردى. 96) قرآن سفارش كرده است: «لا تَتولّوا قوماً غَضِب اللّه عليهم» هرگز سرپرستى گروه غضب شدگان الهى را نپذيريد. ممتحنه، 13.
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      3 3
      اين آيه راه مستقيم را، راه كسانى معرّفى مى كند كه مورد نعمت الهى واقع شده اند وعبارتند از: انبيا، صدّيقين، شهدا وصالحين.(75) توجّه به راه اين بزرگواران و آرزوى پيمودن آن وتلقين اين آرزو به خود، ما را از خطر كجروى وقرار گرفتن در خطوط انحرافى باز مى دارد. بعد از اين درخواست، از خداوند تقاضا دارد كه او را در مسير غضب شدگان وگمراهان قرار ندهد. زيرا بنى اسرائيل نيز به گفته قرآن، مورد نعمت قرار گرفتند، ولى در اثر ناسپاسى ولجاجت گرفتار غضب شدند. قرآن، مردم را به سه دسته تقسيم مى نمايد: كسانى كه مورد نعمت هدايت قرار گرفته وثابت قدم ماندند، غضب شدگان و گمراهان. مراد از نعمت در «انعمتَ عليهم»، نعمتِ هدايت است. زيرا در آيه ى قبل سخن از هدايت بود. علاوه بر آنكه نعمت هاى مادى را كفّار ومنحرفين وديگران نيز دارند. هدايت شدگان نيز مورد خطرند و بايد دائماً از خدا بخواهيم كه مسير ما، به غضب و گمراهى كشيده نشود. مغضوبين در قرآن در قرآن، افرادى همانند فرعون و قارون و ابولهب و امّت هايى همچون قوم عاد، ثمود و بنى اسرائيل، به عنوان غضب شدگان معرّفى شده اند.(76) بنى اسرائيل كه داستان زندگى و تمدّن آنها در قرآن بيان شده است، زمانى بر مردم روزگار خويش برترى داشتند؛ «فَضّلتُكم على العالَمين»(77) لكن بعد از اين فضيلت و برترى، به خاطر رفتار خودشان، دچار قهر و غضب خداوند شدند. «و باؤوا بغضب من اللّه»(78) اين تغيير سرنوشت، به علّت تغيير در رفتار و كردار آنان بوده است؛ دانشمندان يهود، دستورات وقوانين آسمانى تورات را تحريف كردند، «يحرّفون الكلم»(79) وتجّار وثروتمندان آنان نيز به ربا وحرام خوارى و رفاه طلبى روى آوردند، «اخذهم الرّبا»(80) وعامّه مردم نيز در برابر دعوت به جهاد و مبارزه، از روى تن پرورى و ترس، از رفتن به جبهه نبرد و ورود به سرزمينِ مقدّس، سر باز زدند. «فاذهب انت و ربّك فقاتلا انّا هاهُنا قاعدون»(81) به خاطر اين انحرافات، خدا آنان را از اوج عزّت و فضيلت، به نهايت ذلّت و سرافكندگى مبتلا ساخت. ما در هر نماز، از خداوند مى خواهيم كه مانند غضب شدگان نباشيم. يعنى نه اهل تحريف آيات و نه اهل ربا و نه اهل فرار از جهاد در راه حقّ، و همچنين از گمراهان نباشيم، آنان كه حقّ را رها كرده و به سراغ باطل مى روند و در دين و باور خود غلوّ و افراط كرده و يا از هوى و هوس خود و يا ديگران پيروى مى كنند.(82) ان
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 2
      وصيت نامه شهيد مرتضي بهراميان از برادران و خواهران مي خواهم كه اين نهضت را حفظ كنيد و در راه صدور آن از هيچ كوششي دريغ نكنيد و مگذاريد بار ديگر دست جنايتكاران شرق و غرب در شما مسلط گردد و خونهاي هزاران شهيد از دست برود. در نمازهاي جماعت و جمعه با جديت شركت كنيد. با وحدت و اطاعت از مقام رهبري و پيروي از دستورات اسلام و پاسداري جدي از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن توطئه هاي استكبار را خنثي و نقش بر آب كنيد. وصيت نامه شهيد محمود دايه علي بسم الله الرحمن الرحيم و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتاً بل احيا عند ربهم يرزقون گمان مبريد كسانيكه در راه خدا كشته مي شوند، مرده اند بلكه زنده اند و نزد خدا روزي مي خورند. من محمود دايه علي وصيت نامه ي خود را به نام خدا و در راه تداوم انقلاب اسلامي به رهبري زعيم عاليقدر امام امت خميني روح خدا شروع مي كنم، اي مردم مسلمان و مستضعف ايران اين انقلاب را به رهبري امام امت ادامه دهيد ما ملت ايران خيلي خون داده ايم كه اين انقلاب به پيروزي برسد نكند كه از رهنمودهاي امام سرپيچي كنيد و امام را تنها بگذاريد او نايب امام زمان (عج) است. نگذاريد خون اين شهيدان پايمال شود ما هرچه خون بدهيم انقلابمان پايدارتر مي شود، اين آمريكائي خائن با كمك منافقين دارند شاخ و برگ اين نهال انقلاب را مي ريزند ما بايد نگذاريم كه اين ابرقدرتها، واسطه هاي داخلي آنها به اين انقلاب ضرور زيان برسانند. اگرچه همه را بكشند ما بايد تا آخرين قطره ي خونمان را به پاي اين نهال انقلاب بريزيم و آن را آبياري كرده و رشدش بدهيم. در زمان امام حسين (ع) امام را تنها گذاشتند حالا كه امام خميني راه او را مي رود ما نبايد اورا تنها بگذاريم. از خانواده ام مي خواهم كه خط امام را ادامه دهند و از مادرم مي خواهم برادرهايم را در بسيج شركت دهد تا اگر روزي به شهادت رسيدم بتوانند ادامه دهنده ي راه من باشند. از برادرهايم مي خواهم كه بعد از من اسلحه را به دوش بگيرند و خون خودشان را به پاي درخت اسلام بريزند تا درخت اسلام بارورتر گردد. هركس امام را قبول نداشته باشد و سر قبر من بيايد به خون تمام شهيدان خيانت كرده است. پدر و مادرم! ما امروز در زمان امتحان هستيم چون در جبهه وجود دارد حسيني و يزيدي و من راه حسين را انتخاب كرده ام شما هم از فرصت استفاده كنيد و به جبهه حسين بپيونديد. در هر كربلائي اما
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      2 3
      3-2-1-3- نيروى دريايى‏ بحمداللَّه امروز نيروى دريايى ما اين جرأت را پيدا كرده كه دست به ساخت وسايلى بزند كه در گذشته تصورش را نمى‏كرد كه بتواند چنين وسايلى به‏وجود آورد. بالاي صفحه 3-2-2- سپاه ‏ بسيج و سپاه پاسداران همچون دو بازوى جمهورى اسلامى باقى و نيرومند خواهند ماند. روز سوم شعبان را - كه بحق «روز پاسدار» نام گرفته است - به همه‏ى پاسداران در سرتاسر ميهن بزرگ اسلامى تبريك عرض مى‏كنم. سپاه پاسداران، ركن ركين و پايه‏ى محكم دفاع از انقلاب در كشور است. سپاه داراى شأن معنوى و انقلابى است؛ وليد و فرزند انقلاب است؛ تربيت‏شده‏ى دامان انقلاب است و به گردن انقلاب هم حق دارد. سپاه، نهاد بسيار ارزشمندى است. سپاه پاسداران به فضل الهى همچنان يك هديه‏ى الهى به ملت ايران است و اميدواريم همچنان كه تا امروز ثابت شده، مكرر ثابت شود كه اين تشكيلات مبارك، هديه‏يى به تاريخ ايران است و بُرد آن فراتر از يك نسل و دو نسل اين كشور خواهد بود و بركات آن براى اين كشور، ماندگار و هميشگى خواهد بود. آنچه همواره به‏عنوان نقطه‏ى روشن در مجموعه‏ى عملكرد سپاه از آغاز تشكيل تا امروز در مقابل چشم بينندگان قرار دارد، عبارت است از همت و تصميم آگاهانه، تحليل درست و حركت و اقدام و آمادگى كامل. انقلاب، زنده و پوياست. پاسدار انقلاب، پاسدار چنين موجود زنده و پويا و متحرك و پيشرونده‏يى است. بالاي صفحه 3-2-3- بسيج‏ از خدا مى‏خواهم كه با بسيجيان محشور شوم. افتخار مى‏كنم كه يك بسيجى باشم. اگر بخواهيم انقلاب و كشور بيمه باشد و جمهورى اسلامى آسيب‏ناپذير باشد؛ بايد روزبه‏روز اين شور و شوق، اين حركت عمومى مردم و اين بسيج عظيم نيروهاى ملت را تقويت كنيم. بسيجى بايد از همه جهت نمونه باشد. بسيجى بايستى در وسط ميدان باشد تا فضيلتهاى اصلى انقلاب زنده بماند. بسيج يك افتخار و ارزش است. بسيج، يكى از بركات پروردگار عالم بر كشور و بر انقلاب و بر امام بزرگوار ما بود. بسيجى گل سرسبد خيل عظيم انقلاب و اسلام است. بسيجى، يعن
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 6
      بَابُ النَّهْيِ عَنِ الصِّفَةِ بِغَيْرِ مَا وَصَفَ بِهِ نَفْسَهُ تَعَالَى 1- عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنِ الْعَبَّاسِ بْنِ مَعْرُوفٍ عَنِ ابْنِ أَبِی نَجْرَانَ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ عَبْدِ الرَّحِیمِ بْنِ عَتِیكٍ الْقَصِیرِ قَالَ كَتَبْتُ عَلَى يَدَيْ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ أَعْيَنَ إِلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّ قَوْماً بِالْعِرَاقِ يَصِفُونَ اللَّهَ بِالصُّورَةِ وَ بِالتَّخْطِیطِ فَإِنْ رَأَيْتَ جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ أَنْ تَكْتُبَ إِلَيَّ بِالْمَذْهَبِ الصَّحِیحِ مِنَ التَّوْحِیدِ فَكَتَبَ إِلَيَّ سَأَلْتَ رَحِمَكَ اللَّهُ عَنِ التَّوْحِیدِ وَ مَا ذَهَبَ إِلَيْهِ مَنْ قِبَلَكَ فَتَعَالَى اللَّهُ الَّذِی لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ‏ءٌ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ تَعَالَى عَمَّا يَصِفُهُ الْوَاصِفُونَ الْمُشَبِّهُونَ اللَّهَ بِخَلْقِهِ الْمُفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ فَاعْلَمْ رَحِمَكَ اللَّهُ أَنَّ الْمَذْهَبَ الصَّحِیحَ فِی التَّوْحِیدِ مَا نَزَلَ بِهِ الْقُرْآنُ مِنْ صِفَاتِ اللَّهِ جَلَّ وَ عَزَّ فَانْفِ عَنِ اللَّهِ تَعَالَى الْبُطْلَانَ وَ التَّشْبِیهَ فَلَا نَفْيَ وَ لَا تَشْبِیهَ هُوَ اللَّهُ الثَّابِتُ الْمَوْجُودُ تَعَالَى اللَّهُ عَمَّا يَصِفُهُ الْوَاصِفُونَ وَ لَا تَعْدُوا الْقُرْآنَ فَتَضِلُّوا بَعْدَ الْبَيَانِ‏ اصول کافى جلد 1 صفحه: 135 روایة: 1 ترجمه : ابن عتیک گوید: بامام صادق علیه‏السلام نامه نوشتم و توسط عبدالملک بن اعین فرستادم که: مردمى در عراق خدا را بشکل و ترسیم وصف میکنند، اگر صلاح دانید خدا مرا قربانت کند روش درست خداشناسى را برایم مرقوم دارید. حضرت بمن چنین نوشت: خدایت رحمت کناد از خداشناسى و عقیده مردم معاصرت سئوال کردى، برتر است آنخدائیکه چیزى مانند او نیست و او شنوا و بیناست، برتر است از آنچه توصیف کنند: توصیف کنندگانیکه او را بمخلوقش تشبیه کنند و بر او تهمت زنند، بدان که خدایت رحمت کنادروش درست خدا بر کنار ساز، نه سلب درست است و نه تشبیه (یعنى نه نفى و انکار خدا و نه تشبیه او بمخلوق) اوست خداى ثابت موجود، برتر است خدا از آنچه واصفان گویند، از قرآن تجاوز نکنید که پس از توضیح حق گمراه شوید. 2- مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِیلَ عَنِ الْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَيْرٍ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ عَبْدِ الْحَمِیدِ عَنْ
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      4 1
      حیف که حماقت ازت میچکه وگرنه اگه چشم کورتو بازمیکردی میدیدی دستگیر شدن و این یعنی اینکه نه فقط ما نفهمیدیم
    • ح AU ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      2 1
      نه تنهایی نفهمیدیم جز ما کسی اهمیت نمی ده. چرا بدن؟
    • BE ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      2 5
      بله ساقی اینا تکه.
    • ندا IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      0 0
      اخبارش هست تو که فقط bbc, voa می بینی نفهمیدی
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    37 4
    مرگ بر اسرائیل کودک کش بی شرافت
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      4 3
      طبق معمول از اعضای گروه تروریستی پژاک و پ ک ک و کومله و دموکرات لب سخن گشود برای حمایت از تروریست های هم پیاله و هم فکر خویش !!!
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    1 0
    ندوردو نترس
  • فارس وحشی GB ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    15 39
    ایران خودش برترین ها هست تو این یک مورد
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      9 11
      مرگ بر اسرائیل و خردوغان تروریست
    • RO ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      21 1
      وحشی اون کسیه که به تو ادب یاد داده. وحشی اونیه که بخاطر منافعش کلی ایرانی به خاطر گرسنگی مردند، پس لطفا خفه شو و تو همون کشور کوچولوها زندگی تو بکن
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      11 1
      ۱۱:۱۳. مطمئن باش به جهل تو باشه منطقه خاور میانه هر روز باید بساط لشکر کشی قومی بشه. ایران با اردوغان و تمام همسایه ها من بعد تعامل بهتری دارن. . تا تفکرات خطرناک قوم گرایانه امثال تو وجود داشته باشه و خبرنگارها بهش دامن بزنن . به هیچ دشمن اجنبی برا ی ایجاد اتش تو خاور میانه نیاز نداریم. اردوغان باشه طالبان باشه پاکستان باشه ایران انشاالله با همه همسایگان به خوبی تعامل میکنه تا اقتدار واقعی خودش رو نشون بده.
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      2 0
      13.21. عزیزم ناراحت نباش. اینها کاملا مشخصه هم وطن نیستند. یه عده متوهم هستن که قصد دارن با اسم اسلام و با خلق کلمه پان ترک و پان فارس و پان عرب تفرقه قومی ایجاد کنن. مدتهاست تو کشور خودشونم همین کار رو کردن . متاسفانه مسئولین ما باید دقت کنن که گاه نمی کنند . حضور این گروه داره خطر ناک میشه دارن اتحاد ملی ما رو با پیاماشون برهم می زنند. زنده باد بر ایرانی مسلمان ترک و لر و کرد و گیلک غیور. زنده باد ایرانی بزرگ منش زنده باد هم وطن اهل تسنن و شیعه ایرانی . وجود همه اقوام ایرانی بوستانی از زیباییها نعمت خداست. زنده باد وطنم . زنده باد رهبرم.
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 0
      طبق معمول از اعضای گروه تروریستی پژاک و پ ک ک و کومله و دموکرات لب سخن گشود برای حمایت از تروریست های هم پیاله و هم فکر خویش !!! پانکردیسم پانترکیسم پانعربیسم همه گروه های ایرانستیز مزدور و عمله صهیونیست های کودک کش اسرائیل هستند
    • بهزاد US ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 1
      اخوی کسی ترکیه رو متهم نکرده چرا الان فتنه گری میکنی؟ به اقوام ایرانی توهین نکن لطفا ترکها و ایرانیها قرنهاست کنار هم زندگی میکنن و حساب تندروهای قومی از مردم عادی جداست.
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      3 1
      کاسه لیسی ترکیه ممنوع ! من خودم آذری هستم ترکیه و عثمانی ها هیچ ارتباطی با ما آذری های ایران ندارند کاسه لیسی ممنوع !
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    17 6
    لعنت بر بی شرف های کودک کش..................تراخدا برای رهایی کودکان و مظلومان جهان از دست این جنایتکاران فکری کنید...تراخدا...............................................
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 0
      این گزارش فقط مربوط به قاچاق اعضای بدنه ، گزارش قاچاق کودکان از پاکستانی هندی و چند کشور دیگه برای مسابقات شتردوانی به همین اندازه وحشتناک و ضد انسانیه .
  • شئهق IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    21 4
    تروریستهای کثیف اقلیمک سابقه قاچاق اعضای بدن به رژیم غاصب صهیونیستی رو دارن
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      3 0
      متاسفانه اکثریت عمله و مزدور رژیم صهیونیستی اسرائیل هستند ... عاشق استعمار شدن عاشق زندان بان خویش هستند .. ثبات عقیده و ثبات سیاسی و شخصیت محکمی ندارند هر سویی باد وزید همان سو هستند ..
  • ناشناس IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    8 0
    تروریست های بی پدر و مادر هر کاری می کنند حتی قاچاق اعضای بدن انسان سپاه باید جلوی انها در در شمال غرب و غرب کشور گرفته و لانه شیطان را در اقلیمک نابود کند
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      6 0
      دقیقا" .. متاسفانه اقلیمک کردی شمال عراق پاتوق جنایتکاران بین المللی و گروه های تروریستی و لانه فساد و لانه ومرکز تجمع اعضای سازمان‌های تروریستی و جاسوسی غربی و سازمان تروریستی و جاسوسی رژیم اسرائیل شده ! و شبانه روز در حال توطئه و خرابکاری علیه منافع مردم منطقه و خصوصا خرابکاری و توطئه علیه ایران و ایرانیان هستند !
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    12 0
    هر جا خلافي باشه تروريستهاي كرد ي پ گ و پ ك ك حضور دارن.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    2 9
    خب به شما چه ربطی داره
    • بهزاد US ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      5 0
      ما انسانها از شکسته شدن شاخه درخت هم ناراحت میشیم چه برسه به ناقص شدن انسانها ولی گونه شما رو نمیدونیم شاید برای شما عادیباشه!
    • عبدالله IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      2 0
      نه پس فقط به تو ربط دارد!
  • US ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    8 4
    تروریست های پ.ک.ک. شاخه سوری انها ..کشتار وقاچاق اعضای انسان ..مواد مخدر ..اجیر کردن کردها جهت استفاده تروریستی ..تجاوز به اعضای زن .پژاک ..پ.ک.ک..کاری های عادی . گروهگ تروریستی هست
  • RO ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    10 7
    یک سوم خاک سوریه دست تروریستای کرده با حفاظت پایگاه های آمریکایی. ولی نه شما و نه اسد کوچکترین اعتراضی به این موضوع ندارین. می ترسین یا قضیه دیگه ای هست؟
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 0
      فتنه !برگرد کشورت !!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    6 7
    اینا همش زیر سر سازمان اطلاعات ترکیه به نام #میت هستش با هم کاری سازمان موساد صهیونیسم های لعنتی !!!!!!
  • DE ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    6 0
    از قدیم تمام شغل های شریف مثل قمارخانه عشرتکده و نزول خوری و بچه دزدی مخصوص این جماعت بوده و قاچاق بدن انسان هم با پیشرفت علم به شغل های اینها اضافه شده . در کنارش رسانه هم دست خودشونه و خودشان را قوم مظلوم تحت ستم معرفی میکنند .
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    7 10
    شماها چرا انقد از کوردها پر هستین تورو خدا دست از سر کوردها بردارین توهر کارخرابکارانه ای باید اسم کوردهارو درج کنین!
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      4 2
      درست میگی دوست گلم. هیچ ایرانی حاضر به جسارت به کردها نیست. اینها یه گروه فتنه تفرقه گرا هستن. واقعا گویا قصد و مرضی دارن.
    • بهزاد US ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      3 3
      شما چرا پ ک ک رو جزیی از کردها میدونید؟ قبل از همه خود شما باید بزنید تو دهن اون تروریستها! وقتی شما پشت پ ک ک در میایید انتظار احترام از همسایگان رو نداشته باشید. البته ما ترجیح میدیم شما رو از پ ک ک جدا بدونیم.
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      2 1
      از ترسه (:
  • مم IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    5 1
    سازمان صلیب سرخ امارات!؟مگه سازمان کمکهای بشردوستانه و مردمی در کشورهای اسلامی هلال احمرنیست؟ پس سازمان صلیب سرخ امارات دیگه چیه این وسط؟
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    2 0
    چه دنیایی شده!
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    10 13
    به عنوان یک کورد می گویم.....هر جا کورد هست از خیانت و دروغ و نامردی بترسید.
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      3 2
      تو کرد نیستی وگرنه فتنه نمینداختی . تف تو صورت سایمون شر کلیف ! از زمانیکه جسد ارده ایران دنیال فتنه هست!!!!
    • بهزاد US ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      5 5
      اولاد کرد نیستید! ثانیا آدم خوب و بد همه جا هست. حساب تروریستهای پ ک ک از مردم عادی کرد جداست.
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      7 1
      نباید و نمی توان همه اکراد رو جمع بست دوست گرامی ! تنها چیزی که اثبات شده احزاب و گروه های تروریستی کردی همواره خائن به مردم منطقه و خائن به ایران و ایرانیان بودند و هستند متاسفانه گروهک های تروریستی کردی عمله و مزدور استعمار و مزدور و عمله رزگژیم صهیونیستی و جعلی اسرائیل هستند و همواره هم شکست خوردند ولی گویا هیچگاه قرار نیست از شکست های خویش درس بیاموزند ! هر باری که بیگانگان استعمار گران خارجی پوست موز جلوی پای این احزاب کردی می‌اندازند مانند گذشته سر می‌خورند به زمین می‌خورند ولی ... داستان ادامه دارد !
  • BE ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    6 4
    خاورمیانه سه محور اساسی حماقت و شرارت داره که بقیه حماقت ها و شرارت ها مستقیم یا غیر مستقیم به این سه محور مرتبط هستند.ترکیه، ایران و پاکستان. فکر نکنم اینقدر شریف باشین که منتشر کنین اما من حرف خودم را زدم.
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 1
      احمق مجازی که از شرافت سخن گفتی ! مرکز شر و فتنه و ریشه تمام مشکلات این منطقه رژیم جعلی و تروریستی اسرائیل ، پشت جریانات وهابیت و جریانات تروریستی امثال داعش و القاعده و ... همه اسرائیل ، تمام جنگهای منطقه ... ولی برات صرف نمیکنه بفهمی پس همان تو نادانی خودت زندگی کن با شرافت نادان !
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    10 1
    قندیل نشینهای مارکسیست تو هر چهار کشور و حتی اروپا بزرگترین شبکه های قاچاق رو دارن. چون کار مثل آدمیزاد بلد نیستن.
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      2 0
      واقعا چون اینها عادت به خلاف و حرام خوری دارند یا قاچاقچی میشن یا راهزن یا قاچاق خر یا قاچاق فروش
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    6 0
    شما یه سر برو بیمارستاهتهای تهران ببین به خاطر شرایط اقتصادی که درست کردین چه جوری تبدیل به بهشت مریضهای عرب نیازمند اعضای بدن شده. شهریاری نماینده مجلس هم گفتن که اشکالی نداره اعضای بدنتون رو بفروشین.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    1 0
    دارن از قاچاق حرف می زنن ، طرف گویا تو هپروته . کتاب درسی عربیش رو اومده اینجا تایپ کرده. فکر میکنه کار خوبی کرده . مردم عزیز!!!! ببین دیگه ازین ادمها انتظار دارین؟؟؟ که کشورشون رو با این میزان پرت بودن حتی به مدت پنج سال بدون درگیری داخلی نگه دارن ؟؟؟ معضل فرهنگی و سطح فهم رو باید در کشور همسایه یا همسایگان ارتقا داد تا امنیت به منطق برگرده.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    6 1
    درود بر کرد و ترک و لر و گیلک و مازندارنی و عرب ایرانی . درود بر شرفتان. غیورمردانی که ارامشمون رو به تک تک شما مدیونیم. خدا حافظ تمام اقوام وطن باشه در جای جای ایران . امید است که هر اجنبی که قصد تفرقه و دشمنی بین ما داره به خاک سیاه و نابودی بنشینه .
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    7 1
    دوستان خوب و ارزشی . حواستون به دشمن تفرقه گر باشه. این مردک سایمون شر کلیف هر جا تشریف نامبارک برد فتنه انداخت. خودتون برید سابقش رو بخونید . مروج اُسکُلیسم سیاسی بین مسلمانان شده. حواستون باشه هرگز به زبانهای زیبا در کشورتون و هم وطنانتون توهین نکنید. خبر رو بخونید تا نسبت به باندهای فساد اگاه باشید. نه اینکه اون باند رو به همه مردم اون کشور نسبت بدین. مبادا دشمن شادمون کنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دیدید ؟؟؟؟ یارو نیامده رفته عکس گرفته با سفیر روس به اون وضع !!!!!!!!!!!!! اگر جوانمرد و غیور هستید با هر احدی که خواست تفرقه بندازه برخورد کنید. طرف رفته تو ایذه گوشت دزدیده با اسلحه !!! شما باید به مردم ایذه بد و بیراه بگین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ طرف یه غلطی تو شمال کرده . شما به دوستانتون تو شمال باید نسبت بدین ؟؟؟ یه گروه کردی یه کار غلطی رو داره میکنه حتی دستش به کردهای ما هم برسه ازارشون میده شما باید به هم وطنانتون توهین کنین؟؟؟ هر نادونی بلده اینطور سریع موضع بگیره. ما ادم حسابی میخوایم. الانم هیچ فرق نداره . کار شما اگاه شدن هست. کار سیاسیون باهوش و خبره ما برخورد با شبکه های فساد اینها. پس از حد خارج نشین.
  • عبدالله IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 1
    یکطرفه نباید به قاضی رفت و پز پیروزی داد گردش مالی بازار سیاه قاچاق اعضای انسان نیازمند چند عنصر کلیدی است: 1. دهنده 2. گیرنده 3. دلال 4. جرّاح 5. مفتی مباشر این فعل ناروا جرّاح غیرملتزم به شریعت است امّا جاده صاف‌کن همۀ این فرایند ناروا و تجارت کثیف کسی است که با برنامه به اشغال منصب دینی رسیده و بنام فتوا، دین را ذبح می‌کند مجتهدی گفت: قدیم وسایل نبود، پیوند عضو هم مالیّت نداشت؛ امروز که وسیله فراهم شده، مالیّت یافته در جواب گفتم: هر دزدی چنین طرز فکری دارد! امّا از نظر شرع، ملاک تجارت، مالکیّت است نه مالیّت. مگر شما مالک اعضاء و جوارح خودتی؟!
  • حق IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    بله این کردها هر قاچاقی میکنن از اباس و اسلحه بگیر برو تا قاچاق اعضای بدن کودکان سوری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس