کد خبر 1122297
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
شهرک صهیونیست ها نمایه

طی هفته‌های گذشته تعدادی از شرکت‌های اماراتی با شرکت‌های صهیونیستی که در «فهرست سیاه» سازمان ملل به عنوان شرکت‌های حامی شهرک‌سازی قرار دارند، قراردادهایی را امضا کردند.

به گزارش مشرق، بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که شرکت‌های اماراتی طی چند هفته گذشته با تعدادی از شرکت‌های صهیونیستی حامی شهرک‌سازی در اراضی اشغالی عربی، قراردادهایی را امضا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

امضای قرارداد سینمایی بین ابوظبی و رژیم صهیونیستی

این شرکت‌ها در «فهرست سیاه» سازمان ملل قرار دارند. کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ۱۲ فوریه گذشته فهرست سیاه مشتمل بر ۱۱۲ شرکت صهیونیستی و بین‌المللی حامی شهرک‌سازی در اراضی اشغالی عربی را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

سیرک سازش ترامپ رژیم جعلی اسرائیل را نجات نمی‌دهد

خبرگزاری آناتولی با اعلام این خبر گزارش کرد که موسسات رسانه‌ای رسمی امارات اخبار و تبلیغاتی درباره عقد قراردادهایی بین شرکت‌های اسرائیلی و اماراتی منتشر کرده‌اند که در میان این قراردادها نام بانک «لئومی» اسرائیل به چشم می‌خورد، بانکی که نام آن به عنوان یکی از شرکت‌های حامی شهرک‌سازی در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارد.

بر اساس اخبار رسانه‌های اماراتی، این بانک اسرائیلی سه قرارداد با سه بانک اماراتی اعم از «بانک اسلامی ابوظبی»، «بانک ابوظبی الأول» و «بانک ملی امارات-دبی» امضا کرده است.

ببینید:

فیلم/ وقتی صهیونیست‌ها نمی‌فهمند از کجا موشک خوردند!

شرکت‌های اماراتی همچنین با بانک اسرائیلی «هبوعلیم» که نام آن نیز در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارد، توافقنامه‌هایی امضا کرده‌اند.

امارات و رژیم صهیونیستی اخیرا در کاخ سفید و در حضور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا توافقنامه صلح امضا کردند.

عقد قراردادهای امارات با شرکت‌های اسرائیلی حامی شهرک‌سازی تنها به بانک‌ها منحصر نبوده بلکه کمیته فیلم ابوظبی نیز از عقد قرارداد همکاری فرهنگی با صندوق سینمای اسرائیل و مرکز تولیدات سینمایی سام اشپیگل در قدس اشغالی خبر داد.

ششم نوامبر ۲۰۱۹ روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد که شورای فیلم اسرائیل با ایجاد سه صندوق جدید سینما از جمله یک صندوق در شهرک‌های کرانه باختری موافقت کرد.

عقد قراردادهای شرکت‌های اماراتی با شرکت‌های اسرائیلی حامی شهرک‌سازی در حالی است که تعدادی از شرکت‌های بین‌المللی همکاری با همتایان اسرائیلی فعال در زمینه شهرک‌سازی را به دلیل ترس از تعقیب از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی، متوقف کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس