کد خبر 1267261
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۷
عدم ایجاد مصونیت در ۲۰ درصد افرادی که واکسن کرونا زده اند

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که حدود ۲۰ درصد از بهبودیافتگان کووید ۱۹ یا حتی افراد واکسینه شده، سیستم ایمنی شان به طورکامل در مقابل کروناویروس مصون نمی شود.

به گزارش مشرق به نقل از مدیکال نیوز، بر اساس گزارش تیمی از محققان دانشگاه علوم پزشکی وین اتریش، عوامل تعیین کننده در واکنش موفق ایمنی به کروناویروس اهمیت حیاتی در طراحی واکسن‌های مؤثر دارد.

بیشتربخوانید:

چند نکته درباره کرونا و میزان شیوع آن

تیم تحقیق، واکنش آنتی بادی کروناویروس را در جمعیت بزرگی از بیماران بعد از ابتلاء به کووید ۱۹ بررسی کردند.

دکتر «رودولف والنتا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «حدود ۲۰ درصد از کسانی که از کووید ۱۹ بهبود یافته بودند، قادر به توسعه ایمنی در برابر کروناویروس نیستند. این مطالعه نشان داد که حفاظت از ایمنی حیاتی که مانع از اتصال ویروس از اتصال و تهاجم به سلول‌های بدن می‌شود، تنها زمانی اتفاق می‌افتد که فرد بتواند آنتی بادی‌های خاصی را در برابر دامنه اتصال گیرنده پروتئین سنبله تولید کند.»

وی در ادامه تاکید می‌کند: «با این حال، برخی افراد قادر به تولید این آنتی بادی به دلایل مختلف نیستند.»

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 4
    هرچی باشه بهتراز برکت سینو فارمه
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    2 1
    واکسن کرونا چقدر مصونیت ایجاد می‌کند؟ بستگی به میزان اعتقاد و اثر روانی واکسن دارد. اگر به غربگریان آب نمک تزریق نید و فقط اسم فایزر رویش بنویسید دیگر هرگز کرونا نمی گیرند.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    کرونا پدیده‌ای است که حدود دو سال است دنیا را به طور جدی در گیر کرده و ممکن است تا چند سال دیگر نیز ادامه داشته باشد. متأسفانه به نظر می‌رسد در داخل کشور هنوز تحقیقات جدی بر روی این مسأله صورت نگرفته است. معمولاً اطلاع‌رسانی در خصوص تغییرات این پدیده بیشتر بر اساس نتایج تحقیقات و آمارهای جهانی صورت می‌گیرد. سازمان بهداشت جهانی یکی از منابعی است که به نظرات آن استناد می‌شود. صحت و سقم اطلاعات مطرح در این خصوص قابل ارزیابی نیست و مرتب در حال تغییر است. با توجه به این که قطعاً این پدیده دارای پشت پرده‌های زیادی است، و احتمالاً عامل انسانی در ایجاد آن دخیل بوده و اهداف شومی برای آن تعریف شده است، لازم است تحقیقات دقیق و عمیقی بر روی این مسأله در داخل کشور صورت گیرد. به عنوان مثال اگر به لینک ضمیمه مراجعه نماییم، ملاحظه می‌کنیم که ایران با ۱۲۷۹ فوتی در مقیاس میلیون نفر در مقایسه با همسایگان از آمار بالایی برخوردار است. همین آمار برای ترکیه ۶۶۷ برای عراق ۵۰۷ برای پاکستان ۱۱۵ و برای افغانستان ۱۷۸ است. آیا کسی می‌تواند بگوید علت چیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس