دستخط تقدیرِ فرمانده کل قوا از سرلشکر فیروزآبادی در سال ۷۴+ عکس

سرلشکر فیروزآبادی رئیس پیشین ستادکل نیروهای مسلح بعد از سالها مجاهدت دار فانی را وداع گفت. وی در سال ۷۴ مفتخر به دریافت درجه سرلشکری از فرمانده معظم کل قوا شده بود.

به گزارش مشرق، سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز(۱۲ شهریور) بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

سرلشکر فیروزآبادی که از سال ۱۳۶۸ به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شده بود، در سال ۱۳۷۴ از دست فرمانده معظم کل قوا مفتخر به دریافت درجه سرلشکری با ۹ سال ارشدیت شد.

حضرت  آیت‌الله خامنه‌ای در این حکم، اعطای این درجه به آن مرحوم را نمادی از «قدرشناسی از نیروهای بسیجی در سراسر کشور» دانستند. در متن این حکم آمده است: «به پاس خدمات ارزشمند آقای دکتر سید حسن فیروزآبادی در ماموریت مهم ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و خدمات باارزش پیش از آن، و به مثابه قدرشناسی از نیروهای بسیجی در سراسر کشور، نامبرده به درجه سرلشکری با ۹ سال ارشدیت مفتخر میگردد.»

ایشان در این مراسم طی سخنانی ضمن تجلیل از خدمات ارزنده سرلشکر بسیجی فیروزآبادی در صحنه های مختلف انقلاب و دفاع مقدس فرمودند: اعطای درجه سرلشکری به آقای دکتر فیروزآبادی در مأموریت ریاست ستاد کل نیروهای مسلح «قدرشناسی از دلسوزیها و خدمات با ارزش ایشان در نیروهای مسلح» و «تجلیل از بسیج» است.

سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، امام خامنه‌ای، ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران،

 دستخط فرمانده معظم کل قوا برای سرلشکر فیروزآبادی 

مقام معظم رهبری با تأکید بر این که بسیج به عنوان یک نیروی سازماندهی شده مردمی، مورد احترام و گره گشای کار نیروهای مسلح است، اظهار داشتند: بسیج یعنی «متن مردم» و هر کشوری که مردم آن به شکل بسیجی در نیروهای مسلح عضو نباشند، در مواقع حساس دچار مشکل خواهد شد؛ چرا که در قضایای مهمی همچون جنگ، اگر مردم در شکل نیروهای بسیجی در میدان جنگ نباشند، نیروهای مسلح به تنهایی قادر نخواهند بود صحنه نبرد را اداره کنند، از این رو امروز که «چنین درجه بالایی به یک فرد بسیجی اعطا میشود» در حقیقت «قدردانی و احترام به تشکیلات بسیج و حفظ و هدایت صحیح نیروهای مسلح» است.

گفتنی است در تاریخ ۲۱ اسفند سال ۶۸ در جلسه ی مشترک رؤسا و مدیران بخشهای مختلف ستاد فرماندهی کل قوا، ضمن تشریح مأموریت های اساسی این ستاد، با اعطاء «لباس فرم بسیج» به مرحوم فیروزآبادی به عنوان رئیس ستاد فرماندهی کل قوا فرمودند: هدف از تهیه لباس فرم برای بسیج به هیچ وجه به معنای ایجاد یک سازمان سوم رزمی در مقابل ارتش و سپاه نیست؛ بلکه ما به این ترتیب انجام وظایف معین یک نظامی، توسط یک فرد غیر نظامی را ارج نهاده و قصد داریم آن را مورد توجه خاص قرار دهیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    14 1
    چه بیماری ایی؟ اگه کرونا بوده باید بررسی بشه چرا کرونا از هر قشری، چه سلبریتی، چه محقق و عارف و دانشمند، چه پزشک، چه نظامی و چه فعال رسانه ای فقط افراد حامی نظام و انقلاب رو به سمت مرگ سوق میده؟!!
    • احمد IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      0 0
      خیلی هم در مورد حامی انقلاب بودن ایشون قضاوت عجولانه نکنید. رهبری که تا الان پیام تسلیت ندادن. ایشون از شخصیتهایی بود که به محض حماسه استخر فرح، از سمتشون جابجا شدن.
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      0 0
      متحجر!
  • US ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    4 4
    این اقا. اصلا نظامی نبود متاسفانه به بالاترین درجه نظامی رسید ..موقعی که توی رژه ومی ایستاد هزاران سوال پیش میاد ..با اون شکم بزرگ ..
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      0 1
      استاد از کجا تشخیص می دید؟! بگید یاد بگیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس