دامنه تغییرات مدیريتي در وزارت صنعت، معدن و تجارت بعد از برکناری سه معاون وزیر در هفته گذشته، به «ایمیدرو» هم رسید.

به گزارش مشرق ،دامنه تغییرات مدیريتي در وزارت صنعت، معدن و تجارت بعد از برکناری سه معاون وزیر در هفته گذشته، به «ایمیدرو» هم رسید. مهدی غضنفری، بعد از چند ماه که این سازمان با سرپرستی «وجیه الله جعفری» اداره می‌شد، «فریدون احمدی» را به عنوان معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) منصوب کرد.

احمدی که به تازگی حکم ریاست هیات‌مدیره شرکت ملی صنایع مس را از غضنفری دریافت کرده بود، حالا باید عازم سازمانی شود که حساسیت‌های فراوانی روی آن وجود دارد و معادن زرخيزش شش هفت سال پس از صدور فرمان خصوصي‌سازي كماكان در چنبره تصميمات دولتي است.

احمدي پیش از این سمت‌هايي مانند قائم‌مقام وزير و معاون توسعه مديريت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت را نیز بر عهده داشته و اكنون انتظار مي‌رود كه آهنگ خصوصي‌سازي را تندتر كند. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به موجب ماده 6 قانون تاسیس وزارت صنایع و معادن مصوب 6/10/79 مجلس شورای اسلامی و تبصره ذیل ماده مذکور براي بررسی، تهیه و اجرای طرح‌های احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای طرح‌های اکتشافی تشکیل شده است.

به سوي صادرات

حالا وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکم خود به رییس هیات عامل جدید ایمیدرو، با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه بخش معدن در اقتصاد کشور، خواستار شناسایی و صیانت از معادن و صنایع معدنی کشور در راستای نهادینه کردن رویکرد تولید صادراتی با اولویت صادرات با ارزش افزوده بالا شده است.

پیش از این، تعیین تکلیف واگذاری طرح‌های فولادی به بخش خصوصی، اجرای طرح‌های نیمه تمام و استفاده از ظرفیت‌های خالی صنایع معدنی، جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، توسعه سخت‌افزاری و تعریف طرح‌های جدید در حوزه معدن و ... به عنوان ماموریت‌های اصلی «ایمیدرو» اعلام شده بود.

ماجراي هفت طرح بزرگ فولادي

واگذاری هفت طرح بزرگ فولادی به بخش خصوصی را می‌توان یکی از چالش‌های بزرگ «وجیه الله جعفری» در دوران سرپرستی كوتاه وی در ایمیدرو محسوب كرد، چالشی که در دوران تصدی گری «خدامراد احمدی»، رییس سابق این سازمان نيز وجود داشت.

بر اساس وعده‌هاي مدیریت قبلی، هفت طرح باقیمانده باید در آذر ماه سال گذشته به بخش خصوصی واگذار می‌شد که این امر در دوران مدیریت قبلی اجرایی نشد و در دوران سرپرستی «جعفری» نیز تاخیر در ارائه گزارش ارزش گذاری کانون کارشناسان موجب شد تا واگذاری طرح‌های فولادی به مدیریت جدید منتقل شود.

جعفری در دوران سرپرستی خود از احتمال واگذاری هفت طرح مذكور تا پایان تیر ماه خبر داده بود، وعده‌ای که اجرای آن به رییس جدید ایمیدرو رسید و باید دید «فریدون احمدی» در این خصوص چه اقدامی صورت خواهد داد. منبع :دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس