کد خبر 1266717
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
مسکو

سخنگوی کرملین درباره اقدامات خصمانه آمریکا، ناتو و اوکراین در نزدیکی مرزهای روسیه هشدار داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی کرملین درباره اقدامات خصمانه آمریکا، ناتو و اوکراین در نزدیکی مرزهای روسیه هشدار داد.

دمیتری پسکوف با اشاره به اینکه آمریکا و ناتو به بهانه حمایت از اوکراین، اهداف توطئه‌آمیزی در نزدیکی مرزهای روسیه را دنبال می‌کنند، افزود: دشمنی با روسیه، هدف اصلی آمریکا و ناتو از دوستی و نزدیکی با اوکراین است.

سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: آمریکا و اوکراین به احتمال زیاد دوستی خود را با هدف دشمنی با روسیه تقویت می‌کنند.

وی گفت: موضوع روسیه بیشتر با علامت منفی در دستور کار مذاکرات آمریکا، ناتو و اوکراین قرار گرفته است و به زبان ساده، دوستی اوکراین و آمریکا علیه روسیه برنامه ریزی شده است.

پسکوف با بیان اینکه آمریکا، ناتو و اوکراین در حال تشکیل اتحادی برای نا امن‌سازی مرزهای روسیه هستند، هشدار داد: مسکو تا حدی این اقدامات خصمانه را تحمل می‌کند، اما تداوم این اقدامات می‌تواند باعث پشیمانی آن‌ها شود.

دیمیتری پسکوف به لفاظی‌های ضد روسی درباره شبه‌حزیره‌کریمه اشاره و تصریح کرد: شبه‌جزیره کریمه جزء لاینفک خاک روسیه است و مسکو به هرگونه دست‌اندازی به منافع خود پاسخی سخت و پشیمان کننده خواهد داد.

سخنگوی رئیس جمهور روسیه افزود: کرملین تمایلات اوکراین درباره پیوستن به اتحادیه یورو آتلانتیک، ناتو و نیز اعلام آمادگی برای استقبال از خواسته‌های آمریکا برای اجرای طرح‌های ضد روسی، نشانه‌های دشمنی آشکار این کشور با روسیه است.

پسکوف افزود: در این راستا، روسیه به هیچ‌وجه نزدیک شدن احتمالی زیرساخت‌های نظامی ناتو به مرزهای روسیه را تحمل نخواهد کرد و درباره چنین اقداماتی هشدار داده است.

سخنگوی کرملین درپایان گفت: رئیس جمهور روسیه بارها موضع بسیار روشن، قابل فهم و سازگار ما را در مورد تداوم تقویت زیرساخت‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه اعلام کرده و همه می‌دانند که چنین اقدامات مخربی چه عواقبی برای آمریکا، ناتو و اوکراین دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس