کرملین: روسیه هرگز کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض نکرده است

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) در واکنش به اتهامات رئیس جمهوری اوکراین دال بر اینکه مسکو ظاهرا از بمب‌های فسفری استفاده کرده است، تاکید کرد، روسیه هرگز کنوانسیون‌های بین المللی را نقض نکرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: روسیه هرگز کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض نکرده است و جزئیات بیشتر را وزارت دفاع اعلام می‌کند.

وی همچنین سیاست آمریکا برای منزوی کردن روسیه را به عنوان سیاستی "تهاجمی" محکوم کرد و گفت: سیاست تهاجمی آمریکا با هدف منزوی کردن روسیه غیرقابل دفاع است. بسیاری از کشورها همچنان به یک رویکرد متعادل‌تر پایبند هستند.

پسکوف افزود: ما می‌دانیم که آمریکا به سیاست تهاجمی خود برای منزوی کردن روسیه ادامه می دهد. تاکنون این سیاست تا حد کمی موثر بوده است. جهان خیلی متنوع‌تر است و آمریکا و کشورهای اروپایی تنها کشورهای این جهان نیستند. تعداد زیادی از کشورها، یک رویکرد متعادل‌تر و معقولانه‌تر نسبت به آنچه رخ می‌دهد را ترجیح می‌دهند. همین امر سبب می‌شود که این سیاست آمریکا غیرقابل دفاع باشد.

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ تقویت جناح شرقی ناتو پیش از اعلام رسمی آغاز شده بود و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور دستور داده تا پیشنهاداتی را برای تقویت جناح غربی روسیه ارائه کند.

رهبران ناتو در نشست روز پنجشنبه توافق کردند تا بودجه دفاعی را افزایش داده و جناح شرقی این ائتلاف را تقویت کنند.

پسکوف گفت: حتی پیش از آنکه تصمیم مربوط به تقویت جناح شرقی ناتو اتخاذ شود، این تقویت آغاز شده بود. ما نیز دست روی دست نمی‌گذاریم و پوتین به شویگو دستور داده تا پیشنهاداتی را درباره تقویت جناح غربی روسیه به فرمانده کل قوا ارائه دهد.  

وی درباره اخراج روسیه از گروه ۲۰ گفت: گروه ۲۰ یک نهاد مهم است و روسیه آماده است تا در آن مشارکت داشته باشد اما اگر روسیه از این گروه اخراج شود، هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان نشست سران ناتو در بروکسل تاکید کرد که روسیه باید از گروه ۲۰ اخراج شود.

پسکوف در این باره گفت: گروه ۲۰ نهاد مهمی است اما از سوی دیگر در شرایط کنونی هنگامی که اکثر اعضای این گروه در جنگ اقتصادی با ما به سر می‌برند، اخراج از این گروه پیامد خاصی به همراه نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خیلی زود است که بخواهیم در مورد آینده مذاکرات بر سر تضمین‌های امنیتی بین روسیه و آمریکا صحبت کنیم چرا که واقعیت تغییر کرده و نیاز به یک ارزیابی مجدد جدی است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 1
    خخخخخخ زمان جوکر تایمشه!
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس