سامانه‌های پدافند هوایی «البرز» و «برهان» رونمایی شد

سامانه‌های پدافند هوایی «البرز» و «برهان» با حضور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش رونمایی شد.

به گزارش مشرق، صبح امروز و با حضور امیر علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از دو محصول جدید این نیرو رونمایی شد.

پروژه البرز:

رادار سه بعدی آرایه فازی البرز با هدف رهگیری و آشکارسازی اهداف همایی برد بلند با سطح مقطع راداری پایین و پنهان کار تولید شده است.

حداکثر برد راداری این سامانه ۴۵۰ کیلومتر بوده و قادر است اهداف در ارتفاع پست را نیز شناسایی کند.

رادار البرز همچنین قادر است ۳۰۰ هدف را به صورت همزمان ردگیری کند.

سامانه برهان:

«برهان» یک مرکز فرماندهی و کنترل تسلیحات در برد و ارتفاع کم به عنوان آخرین رده فرماندهی در دفاع نقطه‌ای شبکه فرماندهی و کنترل دفاع هوایی است.

این سامانه پس از دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات از کلیه منابع، آنها را برای تصمیم‌گیری در حداقل زمان ممکن در اختیار رده‌های بالای فرماندهی قرار می‌دهد تا تصمیمات لازم جهت اجرای ماموریت و انهدام هدف ابلاغ شود.

برهان با قابلیت کشف و پردازش موثری که دارد امکان درگیری انهدام و فریب اهداف هوایی را میسر می‌سازد. همچنین با ترکیب داده‌های دریافتی از سامانه‌های الکترواپتیکی با داده‌های دریافتی از سامانه‌های راداری این اطلاعات را به سامانه‌های موشکی ارسال می‌کند.

سامانه برهان علاوه بر توانایی فعالیت کشف هدف در حالت پسیو (غیرفعال) توانایی صدور دستور مقابله با اخلال الکترونیک را نیز دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    9 0
    رادار خوبیه احسنت
  • عابدین IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    9 0
    درود برشرفتان وخسته نباشید.
  • سیامک KR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    13 0
    عالیه ولی کاش یه سامانه رصد مدیران وکادکنان دولتی خائن ووطن فروش طراحی میشد تا بیش از این مردم را درمانده وبدبخت نکنن
  • سمیر IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    7 0
    درود بر شما جانم فدای رهبر
  • فاطمه حسنوند IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    9 0
    به امید موفقیت های بیشتر✌ خداوند پشت پناهتون باشه انشالله
  • امیرعباس IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 3
    نمیدونم چرا اما عصبانی میشم وقتی یکی مسائل امنیتی رو به مسائل مسئولین میچسبون.وقتی یکی مثل جنابعالی تا زورت میرسه کم کاری نمیکنی می گی چطوری قبل من مسئولین خدا تومن اختلاس کردن .منم باید حق ...ـ.ـ..بُخرم وضعیت تغییری نمیکنه .اول باید از خودمون شروع کنیم.خود مقامات تو شکم مادرشون پست و مقام نداشتن .مثل ما انسان که خودمون انتخاب کدیم. این حکومت از حکومت هخامنشی ~بهتره فقط دشمن داریم.و کسی مسعولیت قبول نمیکنه .من فقط یه نفرو قبول دارم .مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و رهبر فقید.اگه کسی حرفی داشت بنده در خدمتم. zolfagharifar820@gmail.com
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    5 0
    سلام خسته نباشی خیلی عالی انشاالاه همیشن سلامت باشی یاعلی
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    5 0
    ماشاالله ارتش قهرمان
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    6 0
    درودوسلام برنیروهای پرتوان ایران اسلامی ،ان شاالله درتمام عرصه های توانمندی نظامی موفق باشید، دست حق یارتان
  • رهام حسامی IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 0
    کشف هدف در حالت پسیو (غیرفعال) توانایی صدور دستور مقابله با اخلال الکترونیک را نیز دارد.امکان درگیری، انهدام و فریب اهداف هوایی را میسر می‌سازد. این سامانه همچنین با ترکیب داده‌های دریافتی از سامانه‌های الکترواپتیکی با داده‌های دریافتی از سامانه‌های راداری این اطلاعات را به سامانه‌های موشکی ارسال می‌کندبرد ملی رادار در حدود 450 کیلومتر است که آن را در رده رادارهای دوربرد قرار می دهد.دارای توان خروجی 800 کیلووات استبسته به فرکانس مورد استفاده ، کاشف این توانایی را دارد که اهدافی را با سطح مقطع راداری کم مانند موشک های بدون سرنشین کوچک و کروز تشخیص دهدسهمی دارای سرعت چرخش 360 درجه 3 ، 6 یا 12 دور در دقیقه استکاشف این قابلیت را دارد که در جستجوی 20 هدف بیش از 100 هدف را شناسایی کرده و تشخیص را ردیابی کند.در مجموع 32 آنتن دو کانال مجزا هستندو کانال جداگانه در صورت خرابی یا هر گونه مشکل برای یکی از آنها استفاده می کنند.ماموریت ویژه این رادار کشف اهداف سطح پایین راداری مانند هواپیماهای جنگنده نسل پنجم ، پهپاد و موشک است. این رادار از یک گیرنده پهن باند استفاده می کند و تکنیک پرش فرکانس در دو حالت خودکار هوشمند با استفاده از JATS و Random Mode انجام می شود. JATS یا Jamming Analysis Transmission Selection تجزیه و تحلیل گرفتگی دشمن را انجام می دهد و فرکانس های متاثر از جنگ الکترونیکی را دارد. تشخیص داده و برای تغییر آن اقدام می کند
  • DE ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 0
    احسنت عالیه . باید روی قابلیتهای دیگر این سامانه ها هم کار کنیم تا بتونیم با هک کردن سیستمهای دشمن هواپیماهای دشمن را بیاریم بنشونیم زمین و سیراب شیردون شو بکشیم بیرون و با مهندسی معکوس نوع بومی اش را بسازیم تا دشمن بفهمد که اینجا ایران است بیشه شیران خفته در کمینگاه .
    • سید مرتضی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      1 0
      تهدیدات هوایی ما به دو قسمت زمانی قبل ۲۰۱۰وبعد اون بر میگرده ماقبل از سال۲۰۱۰نیاز به رادرهای برد بلند پدافند برد بلند برای مقابله با تهدیدات ارتفاع بالا و اواکس ها وهواپیماهای جنگ الکترونیک که اونها اکثرا در اتفاعات بلند پرواز میکنن و... اما تهدیدهای بعد از سال۲۰۱۰ما مواجه شدیم با نسل جدید موشکهای کروز پنهان کار وبرد بلند پهپادهای انتحاری برد بلند که مخصوص نابودی پدافند هوایی هستند مهتمنرین وجه مقابله بااین شکل تهدیدات جدید وبسیار خطرناک استفاده از تعداد زیادی موشک پدافندی کوتاه برد وبابرد متوسط چیزی شبیه اس ۳۵۰تور ام ۲پانیستر سی رام و... که موشکهای ارزان برای مقابله باطیفی از تسلیحات موشک کروز پهپاد بمبهای هدایت شده و... مقابله کنند انشالله که سامانه عقاب زودتر رونمایی وعملیات بشه چون بسیار مهمه اگر ما در برد کوتاه ومتوسط مشکل داشته باشیم پدافند برد بلنده ما عملا امکان مقابله با تهدیداتش از بین میره مانند جنگ ارمنستان با ترکیه واذربایجان واسرائیل
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 0
    این واقعا راداره؟ نمیدونم چه اصراریه که حتما رادار های ایران این قیافه ساخته بشن.خیلی بد قیافست. یا این که اصلا ساخت ایران نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس