تکنولوژی امروزه بسیار پیشرفته‌تر از گذشته شده است؛ شما می‌توانید بدون نگاه کردن به گوشی موبایلتان و فقط با ساعتی که به مچ دستتان می‌بندید، از اعلانات جدید خبردار شوید. اما با وجود شباهت‌ها و کاربردهای مشابه که بین ساعت هوشمند و مچ‌بند هوشمند وجود دارد اما تفاوت‌هایی آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. در این مقاله تفاوت‌هایی که بین این دو پوشیدنی دیجیتال وجود دارد را بررسی می‌کنیم.

ساعت هوشمند در مقابل مچ‌بند هوشمند؛ کدام را باید خرید؟

ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند به عنوان پوشیدنی‌ها

با نگاهی کلی به این دو دستگاه، متوجه می‌شوید در نگاه اول تفاوت‌های بسیاری ندارند. هر دو ساعت را نمایش می‌دهند، فعالیت‌های ورزشی و سلامتی را رصد می‌کنند و در بعضی موارد قابلیت نمایش اعلانات گوشی هوشمند را دارند. اما تفاوت عمده‌ای که بین این دو پوشیدنی وجود دارد، اغلب در اندازه صفحه نمایش و ابعاد آن‌ها است.

ابعاد و اندازه صفحه نمایش

به طور معمول، ساعت‌های هوشمند صفحه نمایش بزرگتری دارند و رنگ‌ها و تصاویر بیشتری را نمایش می‌دهند؛ همین موضوع باعث عمر کوتاه باتری آن‌ها می‌شود. اما در مچ بند هوشمند کمتر با مشکل تمام شدن باتری روبرو هستید. معمولا صفحه نمایش ساعت هوشمند 1 تا 3 اینچ است در حالی که اندازه مچبند هوشمند حتی کمتر از 1 اینچ می‌رسد.

علاوه بر این، صفحه نمایش ساعت‌های هوشمند به طور کامل صفحه نمایش لمسی دارند و مانند تلفن هوشمندتان قابلیت کنترل آن‌ها را دارید. در ضمن تمام ساعت‌های هوشمند دارای نمایشگرهای رنگی و پر جنب و جوش هستند در حالی که در موارد کمی صفحه نمایش مچبند هوشمند رنگی است.

امکانات

اکثر مچ بندهای هوشمند تمرکز خود را بر تناسب اندام گذاشته‌اند و به همین دلیل ویژگی‌های اصلی آن‌ها ورزشی است که به شما در حفظ سلامت خود کمک می‌کند. علاوه بر اطلاع از زمان، مچبندهای هوشمند معمولاً دارای گام شمار، مانیتور ضربان قلب، مانیتور خواب و سایر ویژگی‌هایی است که به سلامت مربوط هستند. به تازه‌گی شیائومی به دستبندهای سری جدید خود قابلیتی مخصوص بانوان اضافه کرده است و به این ترتیب سلامتی آن‌ها را به صورت ماهانه رصد می‌کند.

گذشته از مواردی که ذکر کردیم، ساعت هوشمند می‌تواند قابلیت اسلات سیم کارت، اتصال wifi، دوربین و حتی برنامه‌های مستقل با قابلیت دانلود از فروشگاه برنامه را خواهید داشت. البته قابلیت‌هایی مانند کنترل دوربین گوشی هوشمند، کنترل موسیقی در حال پخش و مواردی از این قبیل را در مچ بند هوشمند شیائومی می‌توان پیدا کرد.

ساعت هوشمند در مقابل مچ‌بند هوشمند؛ کدام را باید خرید؟

استفاده

تفاوت عمده و تعیین کننده دیگری که باید بین ساعت هوشمند و یک بند هوشمند پوشیدنی باشد، این است که قصد دارید کجا از دستگاه استفاده داشته باشید. یک ساعت هوشمند بسیار شبیه به یک ساعت معمولی طراحی شده است و این بدان معناست که ساعت‌های هوشمند برای استفاده روزمره مناسب هستند. بعضی از آنها حتی بهتر از ساعت‌های معمولی طراحی شده‌اند و دارای بندهای جدا شونده (فولاد ضد زنگ ، چرم ، دست و پنجه نرم ، لاستیک و غیره) هستند که می‌توانید آنها را در مناسبت‌ها یا گردش‌های مختلف تعویض کنید.

مچبندهای هوشمند تناسب اندام، همانطور که از نامش پیداست بهتر است در حین فعالیت‌های ورزشی یا تفریحی پوشیده شوند و بیشتر اوقات فقط دارای بندهای لاستیکی هستند. اگرچه برخی از مردم بندهای هوشمند خود را در تمام طول روز می‌پوشند، اما برای موارد خاص طراحی نشده اند. ممکن است شما ساعت هوشمند را برای جلسات یا محیط کار استفاده کنید اما دستبند هوشمند را پیشنهاد نمی‌دهیم.

برای ورزش مچ بند هوشمند بخریم یا ساعت هوشمند؟

اگر بیشتر از آنچه در مهمانی‌ها یا جلسات شرکت کنید اهل ورزش هستید باید یک مچبند هوشمند ورزشی خریداری کنید. این مچبندهای سلامتی می‌توانند تمام روز دور مچ دست شما باشند و شما حتی حضورشان را احساس نکنید. این بندها با جنس سبک بندی که دارند در تمام طول روز و حتی شب هنگام خواب می‌توانید آن‌ها را بپوشید. حتی در بعضی موارد این بندها به طوری طراحی شده‌اند که تحمل 50 متر عمق آب را دارد؛ بنابراین زیر دوش حمام و زمانی که شنا می‌کنید هم می‌توانید مچ بند ورزشیتان را همراه داشته باشید.

ارتباطات

یکی دیگر از تمایزات اصلی بین ساعت هوشمند و بند هوشمند قسمت ارتباطات آن‌ها است. ساعت هوشمند معمولا دارای سیستم عامل است و طبیعتا ویژگی‌های پیچیده‌تری علاوه بر صفحه نمایش بزرگتر دارد از جمله ارتباطات و اعلانات بیشتری را می‌توانید با ساعت هوشمندتان تجربه کنید و حتی با پاسخ بدهید. ساعت‌های هوشمند می توانند به طور مستقل مانند یک تلفن هوشمند کار کنند. شما می‌توانید پیام‌ها و یا ایمیل خود را مستقیماً در تلفن هوشمند خود پیام دهید و به آنها پاسخ دهید. برخی از ساعت‌های هوشمند حتی دارای بلندگو هستند و به شما این امکان را می‌دهند که موسیقی پخش کنید و یا در هنگام رانندگی بدون استفاده از موبایل، با ساعت هوشمندتان تلفنی را پاسخ بدهید. در ضمن اعلانات در ساعت‌های هوشمند بهتر از بندهای هوشمند نمایش داده می‌شوند.

عمر باتری

شاید فکر کنید ساعت‌های هوشمند بیشترین عمر باتری را دارند، اما در این مورد عمر باتری مچ بند ورزشی معمولا بیشتر است. ویژگی‌های پیشرفته متعدد، صفحه لمسی رنگی بزرگ و فعالیت‌های سیستم عامل پیچیده باعث شده است تا ساعت‌های هوشمند معمولاً عمر باتری کوتاه تری داشته باشند. به طور معمول، ساعت هوشمند را باید هر روز مانند گوشی موبایلتان شارژ کنید اما مچ بند هوشمند را بعضاً می‌توانید به مدت 10 الی 15 روز با یک بار شارژ استفاده کنید.

قیمت گذاری

به قول ایرانیان قدیمی هر که بامش بیش، برفش بیشتر؛ هر چه امکانات بیشتر باشد، قیمت بالاتر می‌رود. برای خرید یک ساعت هوشمند باید بودجه‌ای بالاتر از 3 میلیون و حتی تا 10 میلیون در نظر بگیرید، در حالی که برای خرید مچبند هوشمند حتی زیر 1 میلیون تومان هم حق انتخاب دارید.

نتیجه

اگر شما آدمی هستید که مراقب وسایلتان هستید، برای استفاده روزمره می‌توانید بدون توجه به هزینه آن یک ساعت هوشمند بخرید. از سوی دیگر، اگر اهل ورزش، سلامت و تناسب اندام هستید، با هزینه‌ای کم می‌توانید صاحب یک مچبند ورزشی بشوید و آن را در تمام طول روز بپوشید.

ساعت هوشمند در مقابل مچ‌بند هوشمند؛ کدام را باید خرید؟

اگر قصد خرید مچ بند هوشمند، پاور بانک، گوشی هوشمند و یا سایر لوازم دیجیتالی را دارید و نمی‌دانید از کجا خرید کنید؛ یک مسیر جدید با تلکام را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فروشگاه اینترنتی تلکام با ارائه جدیدترین کالاهای دیجیتال با نازل‌ترین قیمت و ارسالی سریع و مطمئن را تجربه کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس