کد خبر 1266163
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
دفترچه بیمه نمایه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ساماندهی یارانه‌های پنهان بسیار دقیق و راهگشاست و حتماً مجلس و دولتمردان باید از این مزیت به نحو احسن استفاده کنند.

به گزارش مشرق، علی بابایی‌کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، به تعیین تکلیف یارانه پنهان در حوزه نفت و بنزین که رهبر حکیم انقلاب در بخشی از بیانات‌شان در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم اشاره کردند و اظهار داشت: نقطه عطف تعامل بین مجلس شورای اسلامی و دولت با مردم ساماندهی یارانه‌های پنهان است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به درستی به این موضوع اشاره فرمودند و ایشان اشراف بسیار زیادی به مسائل کشور دارند چراکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور وجود دارد، اما معلوم نیست که این یارانه پنهان به دست چه افرادی می‌رسد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال ۱۰ میلیون نفر ایرانی در کشور وجود دارند که هنوز بیمه نیستند، اما افرادی هم هستند که از چند جا بیمه هستند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: دهک‌هایی در جامعه وجود دارند که از مزایای مرکزهای حمایتی دولت به خوبی استفاده می‌کنند، اما بسیاری از طبقات محروم و مستضعف جامعه از این مزیت‌ها برخوردار نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:

اشتغالزایی برای ۲۱۰ معلول با یک تلفن

بابایی کارنامی بیان داشت: در بحث درمان هم مشکلات جدی وجود دارد به گونه‌ای که برخی از افراد از طریق چند مسیر حمایت می‌شوند، چون کارمند دولت و یا متمول هستند، اما افرادی از طبقات ضعیف جامعه هم هستند که بیمه تکمیلی ندارند و از سبد و سهمیه درمانی کشور به خوبی بهره‌مند نمی‌شوند.

وی افزود: پرداخت مستمری به اقشار ضعیف جامعه هم وضعیت خوبی ندارد. برای مثال افرادی هستند که در محل کار خود دچار معلولیت شدند و در حال حاضر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و فقط ۳۰۰ هزار تومان مستمری می‌گیرند لذا این فرد با چندین نفر عائله چگونه می‌خواهد زندگی خود را بگذارند؟

بابایی کارنامی تصریح کرد: متاسفانه برنامه‌ریزی‌ها لازم برای توزیع درست و عادلانه یارانه‌های وجود ندارد و مشخص نیست که برای برخورداری از مزیت‌های یارانه پنهان چه سازوکاری وجود دارد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: علت این مسئله آن است که ما فاقد بانک اطلاعات هستیم. با این حال ما در بودجه ۱۴۰۰ دولت را مکلف کردیم که بانک اطلاعاتی مردم را هر چه سریع‌تر غنی کند و همه پارامترها و آیتم‌هایی را که مرتبط با استفاده از ظرفیت‌های یارانه‌های کشور است، مشخص شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر این بانک اطلاعاتی مشخص شود، به صورت مشخص در جریان بررسی لایحه بودجه سنواتی می‌توانیم بگوییم که به چه طبقه‌ای و گروهی، چقدر یارانه اعطا می‌شود.

وی اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ساماندهی یارانه‌های پنهان بسیار دقیق و راهگشاست و حتما مجلس شورای اسلامی و دولتمردان باید از این مزیت به نحو احسن استفاده کنند، در غیر این صورت در حق بسیاری از مردم که از این یارانه‌ها بهره نمی‌برند، جفا می‌شود.

وی تاکید کرد: بدون شک برای حل این مشکل راهکارهایی وجود دارد، اما باید مدل‌های واقعی را در این باره طراحی کرد که در این صورت به نتایج خوبی دست می‌یابیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی خان IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    مرد واقعی هیچ وقت خودشو بیمه نمی کنه بلکه با پول و قدرت خودش همه بیمه ها را اگه دلش خواست می‌خره و میفروشه ، بیمه کلا خودش ایجاد تورم میکنه یعنی چه از پول و مالت میزنی میره تو جیب یکی دیگه اوت گنده میشه بعد همون گنده میاد به تو جیره میده و اون گنده همه امکانات را دستش گرفته و تو مجبوری به ساز اون گنده برقصی ، بعد بگی چرا من نمیتونم پیشرفت کنم ولی اون گنده هر روز گنده میشه .
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    وقتی مشکل(بیمه،اشتغال،کار درآمد،خانه اخصیل و...)۱۰میلیون را نمیتوانید درست کنید چطوری میخواهیدمشکل۸۵میلیون نفر خل کتیدیابا یک میلیون مفسد مبارزه کنید!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس