تهیه نامه تقاضای همه‌پرسی برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان در مجلس/ افراد مرفه جامعه ۲۵ برابر نیازمندان از یارانه استفاده می‌کنند/ تعلق یارانه به ۵ میلیون اتباع خارجی!

عضو کمیسیون «شوراها و امور داخلی کشور» در مجلس از تهیه نامه تقاضای همه‌پرسی برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان و پرداخت مستقیم آن به مردم از سوی برخی وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش مشرق، «ابوالفضل ابوترابی» از تهیه نامه تقاضای همه‌پرسی برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان و پرداخت مستقیم آن به مردم از سوی برخی وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

نحوه اعطای سهام عدالت به جاماندگان چگونه است؟

عضو کمیسیون «شوراها و امور داخلی کشور» افزود: این طرح بر اساس اصل ۵۹ قانون اساسی و ماده ۳۶ تدوین شده است. 

وی در مجلس با بیان اینکه یارانه‌های پنهان و آشکار دو برابر بودجه سالیانه کشور است، تصریح کرد: در واقع افراد مرفه جامعه ۲۵ برابر نیازمندان از یارانه استفاده می‌کنند.

ابوترابی ادامه داد: تقاضای این نامه به ۱۰۰ امضا و به دو سوم رأی مجلس نیاز دارد و تاکنون ۲۹ نفر از نمایندگان آن را امضا کرده‌اند.

این نماینده مجلس بیان داشت: در دنیا بیشترین یارانه انرژی را در قالب یارانه آشکار و پنهان به مردم می‌دهیم و این یعنی سالیانه ۸۶ میلیارد دلار، درصورتی‌که کشور دومی که بیشترین یارانه را بعد از ما پرداخت می‌کند، کشور چین با ۳۰ میلیارد دلار است و این موضوع در عمل چیزی را عاید مردم نمی‌کند.

ابوترابی با بیان اینکه ما به صورت رسمی سه میلیون و به صورت غیر رسمی پنج میلیون اتباع خارجی داریم، تاکید کرد: این اتباع خارجی از یارانه‌ها استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از کالاها اعم از دارو، مواد خوراکی و سوخت که یارانه می‌گیرند، قاچاق می‌شود و این به ضرر مردم است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    4 3
    ای داد بی داد دوباره چه خوابی برای مردم دیدید.... هیچی دیگه کار مردم و خودتون یکسره کنید، به امید خدا
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    4 1
    تنها راه برچون رفت از وضعیت فعلی احیای سیستم کوپن است .زیرساختش هم فراهم است . مگر الان بنزین کوپنی نیست ؟ یا ماه اخیر چقدر قیمت مواد غذایی رشد کرده .
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    3 0
    تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی احیای سیستم کوپن است .زیرساختش هم فراهم است . مگر الان بنزین کوپنی نیست ؟ یا ماه اخیر چقدر قیمت مواد غذایی رشد کرده .
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 1
    کمکهای غذائی و مواد غذائی را جایگزین کنید از دادن پول نقد بدست افرادی که بدون کار و تلاش کل بر دولت شده اند در اصل در نقش حقوق بگیرهای های دولت ظاهر شده اند و بی مورد فقط پول نقد می گیرند و ... بسیار کار ناپسندی است . حتی کمیته امداد و بهزیستی نیز از پرداخت پول نقد به عنوان کمک بشدت پرهیز کنند - نقدینگی را به سوی تولید و محصول تولیدی به تحت پوششها بدهند که تقویت تولید هم هست.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    ای وایییییییییییی این طرح دیگه خیلییییییی خطرناکهههه اسمشم حتی خطرناکهههه.یعنی افزایش قیمتااااا
  • بازنشسته بدبخت تامین اجتماعی IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    تهیه نامه تقاضای همه‌پرسی برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان در مجلس اره این چندر قاز رو هم از مردم بگیرید چون ارزش ندارد برای هیچکس
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    هر کاری هم بکنن اون پولدار راه سوءاستفاده رو پیدا میکنه با قدرتی که پولش بهش میده .
  • حیدر صالح IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    یارانه فقط نقدی و مقدار شناور با تورم داشته باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس