کد خبر 1266106
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۷
بایدن

خبرگزاری رویترز گزارش داد، اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان و بایدن سه هفته قبل از سقوط کابل با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند اما هیچکدام از خطر فوری سقوط پایتخت مطلع و برای آن آماده نبودند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت، در آخرین تماس تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «اشرف غنی» رئیس جمهور سابق و فراری افغانستان قبل از سقوط کابل، دو طرف درباره استراتژی سیاسی و تاکتیکی نظامی بحث و تبادل نظر کردند اما هیچ کدام بر خطر قریب الوقوع سقوط فوری حکومت افغانستان واقف و برای آن آماده نبودند.

خبرگزاری رویترز با بیان اینکه متن گفت‌وگوی تلفنی بایدن و غنی در روز ۲۳ جولای را روئیت کره است گزارش داد، رئیس جمهور آمریکا به اشرف غنی گفته، اگر از طرح او برای کنترل اوضاع مطلع باشد به حملات هوایی قابل توجه خود علیه طالبان ادامه خواهد داد.

با این حال بایدن در این گفت‌وگو به غنی گفته است که معتقد است در جنگ با طالبان همه چیز خوب پیش نمی‌رود.

رویترز مدعی است بر اساس متنی که مشاهده کرده است بایدن تلاش کرده اشرف غنی را برای تغییر روند تحت فشار قرار دهد و تاکید کرده است که اگر رئیس جمهور افغانستان بتواند طرحی را برای مهار و کنترل اوضاع پیش از سقوط کابل ارائه کند واشنگتن به او کمک خواهد کرد.

این تماس تلفنی حدود سه هفته قبل از سقوط کابل به دست طالبان انجام شده است. بایدن و غنی همچنین روز ۲۵ ژوئن گذشته در کاخ سفید با یکدیگر دیدار و رایزنی کرده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 0
    از قبل همه چیز رو سیا ردیف کرده بود این سقوط کاملا طراحی شده بود مگه میشه به این سرعت خاک افغانستان تصرف بشه؟!! کار امریکاست خدا میدونه چه برنامه ای در سر داره مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس