نقص فنی در یکی از پالایشگاه‌های حیفا در سرزمین اشغالی

بعد از اعلام نقص فنی در یکی از پالایشگاه‌های حیفا، وزارت محیط زیست رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که میزان آلایندگی محیط زیست در فلسطین اشغالی افزایش داشته که وزارت انرژی را مجبور کرده، دیگر مجوز حفاری صادر نکند.

به گزارش مشرق، شرکت «گروه بازان» یا شرکت پلایشگاه‌های نفتی سابق در فلسطین اشغالی مدعی شده است که یک نقص فنی در یکی از پالایشگاه‌های این گروه رخ داده است.

جمعه شب گذشته این پالایشگاه که بزرگترین پالایشگاه در فلسطین اشغالی بوده و در بندر حیفا واقع شده است، از این نقص خبر داده است.

اعلام وجود نقص فنی در این پالایشگاه در حالی بوده که ساکنان منطقه با انتشار داده‌های مربوط به افزایش میزان آلایندگی‌ها ناشی از بنزین در ایستگاه‌های اندازه گیری «انجمن حفاظت از محیط زیست شهرها» (ارگانی محلی)، دست به اعتراض بزنند.

به گزارش «حیفا نیوز»، این مسئله باعث شد که تیم کنترل زیر نظر این انجمن برای بررسی و بازدید از کارخانه پتروشیمی «گادیو» (زیرمجموعه گروه بازان)‌ به محل اعزام شود. به محض اینکه این تیم وارد کارخانه می‌شود، کارخانه مذکور از کشف نقص فنی در سطح حوضچه تعادل خبر می‌دهد و همین مسئله باعث شده است که مایعی بر روی سقف شناور دیده شود و سوراخی نیز در یکی از پمپ‌ها پیدا می‌شود.

کارخانه در حالی این خبر را اعلام کرده بود که پیشتر اعلام کرده بود کادر کنترل آن دلیلی برای افزایش آلایندگی ناشی از بنزین نیافته است.

این پنهانکاری کارخانه مذکور علاوه بر افراد عادی، افرادی مانند «ساریت گولان»، وکیل و رئیس انجمن شهرها را نگران کرده است.

او در این باره گفته است که «واقعیت این است که کارمندهای کارخانه زمانی از نقص پیش آمده خبر داده اند که بازرس این اتحادیه وارد آنجا شده و این مسئله خطرناکی است.»

این مسئله طی هفته اخیر به جنجال در بین صهیونیست‌ها و مؤسسات رژیم صهیونیستی دامن زده است.

در همین ارتباط، سایت «گلوبس» اسرائیل دیروز نوشت که تعطیلات هم به کاهش آلایندگی‌ها کمک نکرد و گزارش جدید نشان می‌دهد که میزان آلایندگی‌های سرطان زا در فلسطین اشغالی در سال میلادی گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، میزان گازهای مشکوک یا همان سرطان زا در سال ۲۰۲۰ مطابق داده های وزارت «حفاظت محیط زیست» در فلسطین اشغالی ۱۴ درصد بوده و بررسی ها نشان می‌دهد که گازها و آلاینده‌های بنزین منبع آلودگی جدید است.

آمار و داده های جدید همچنین نشان می‌دهد که میزان گازهای گلخانه‌ای از سال ۲۰۱۲ تا به امروز ۳۳۰ درصد در فلسطین اشغالی افزایش داشته است.

در همین ارتباط، «کارین الحرار»، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی از حزب «یش عتید» امروز سه شنبه گفت که دیگر مجوزی برای اکتشاف و حفاری نفت داده نخواهد شد.

او طی نشست اقتصاد و انرژی، در چرایی این تصمیم وزارت متبوع خود گفت که حفاری برای استخراج نفت یکی از عوامل آلوده کننده محیط زیست است و باید به فکر منابع انرژی با کمترین آلایندگی بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس