رایزنی الکاظمی با مقام اروپایی/ مشاور امنیت ملی عراق: به نیروهای رزمی خارجی نیازی نداریم

نخست وزیر عراق در دیدار سفیر اتحادیه اروپا در بغداد به مناسبت پایان ماموریتش از تمایل کشورش برای همکاری با اروپایی‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از السومریه نیوز، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق در دیدار با مقام اروپایی تاکید کرد که عراق به همکاری و شراکت با همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا اهمیت می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

عصبانیت غربگرایان از دیپلماسی مقتدرانه ایران

دفتر رسانه‌ای نخست وزیری عراق بیان کرد: الکاظمی با «مارتین هوت»، سفیر اتحادیه اروپا در عراق به مناسبت پایان ماموریتش در عراق دیدار و تاکید کرد که عراق اهمیت بالایی به همکاری و شراکت با همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف می‌دهد.

از طرفی دیگر سفیر اتحادیه اروپا در عراق نیز برگزاری موفق کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت را به دولت و ملت عراق تبریک گفت و آن را گامی مهم برای برجسته کردن نقش متمدن عراق و تحکیم راه‌های همکاری در منطقه دانست.

«هوت» با بیان تعهد اتحادیه اروپا به کمک به عراق در موفقیت آمیز بودن انتخابات آتی عراق، تاکید کرد که هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا، در نظارت بر انتخابات و کمک به تلاش‌های دولت عراق برای اینکه انتخابات و نتایج آن بیان کننده حقیقی اراده ملت عراق باشد، مشارکت خواهد داشت.

موضع گیری «الاعرجی» درباره ماموریت ناتو در عراق

«قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که عراق هنوز به کمک ائتلاف بین‌المللی در زمینه‌های پشتیبانی هوایی، تسلیحات و آموزش نیاز دارد.

الاعرجی در نشست مجمع گفتگوی الرافدین گفت: حضور ائتلاف بین المللی در عراق به درخواست رسمی دولت عراق در زمینه های آموزش و پشتیبانی هوایی انجام شده است و عراق به نیروهای رزمی خارجی نیاز ندارد.

وی  با اشاره به اینکه خروج نیروهای رزمی آمریکایی پایان سال جاری به صورت کامل انجام می شود، بیان کرد که دولت عراق از ناتو خواسته در زمینه آموزش به همه دستگاه‌های امنیتی عراق کمک کند.

مشاور امنیت ملی عراق: به نیروهای رزمی خارجی نیازی نداریم

مشاور امنیت ملی عراق با تاکید بر اینکه ناتو و پلیس ایتالیا در چارچوب ائتلاف بین المللی به ماموریت های آموزشی در عراق اقدام می‌کنند، تصریح کرد که توافقی با پلیس ایتالیا برای آموزش به پلیس عراق و ناتو برای آموزش دستگاه‌های امنیتی وجود دارد.

الاعرجی با اشاره به اینکه دولت عراق به تصمیم پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای خارجی احترام می‌گذارد، به این موضوع اشاره کرد که عراق هنوز به کمک ائتلاف بین المللی در زمینه‌های پیشتیبانی هوایی، تسلیحات و آموزش نیاز دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس