همانطور که می دانید هاست بخشی از فضای یک سرور است که شما می توانید اطلاعات وب سایت خود را بر روی آن قرار دهید. اما مهم ترین سوال در این خصوص این است که مناسب ترین هاست برای وب سایت های ایرانی چه هاستی است؟ پلن های هاست سرورپارس جهت راه اندازی انواع سایت های فروشگاهی، شرکتی و غیره کاربرد دارند. اما ویژگی های یک هاست مناسب برای وب سایت های ایرانی چیست؟

اگر قصد راه اندازی یک وب سایت را دارید، یکی از مهم ترین مواردی که باید خریداری کنید، هاست مناسب است. در اصل هاستینگ ها یا همان شرکت های میزبانی وب، از سایت شما در این فضا میزبانی کرده و با ارائه یک فضای مشخص به شما این امکان را می دهند تا بتوانید بخش های مختلف سایت خود را بر روی دنیای وب در دسترس همگان قرار دهید. 

مناسب ترین هاست برای وب سایت های ایرانی چه هاستی است؟

سرعت هاست یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه کنید. زیرا سرعت بارگذاری وب سایت شما تا میزان زیادی به آن بستگی دارد. اما برای خرید هاست برای راه اندازی یک وب سایت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ قبل از آن که به معرفی بهترین هاست برای سایت های ایرانی بپردازیم، با ما همراه باشید تا شما را با برخی از فاکتورهای مهم در زمان خرید هاست مناسب آشنا کنیم.

فاکتورهای مهم هاست

میزان فضای مناسب 

اولین پارامتری که برای انتخاب هاست مناسب و راه اندازی سایت باید به آن توجه کنید، میزان فضای هاست است. فضای هاست به این معنا است که شما می توانید چه حجمی از اطلاعات را بر روی هاست خود ذخیره کنید. با توجه به حجم سایت و فایل هایی که بر روی سایت تان آپلود می کنید، می توانید هاست های مختلف با فضای های گوناگونی را خریداری کنید. 

برای مثال اگر در ابتدای کسب و کار خود هستید، مسلما به فضای خیلی زیادی نیاز ندارید و می توانید با پلن های ساده تری شروع به کار کنید. اما اگر یک وب سایت پربازدید دارید، مسلما منابع یک هاست اشتراکی برای شما کافی نخواهد بود. پس میزان فضای هاست اهمیت بالایی دارد. البته فراموش نکنید که هر زمانی که اراده کنید، می توانید منابع هاست خود را ارتقا دهید.

ترافیک هاست

ترافیک شامل مجموع مقدار اطلاعاتی است که شما اجازه دارید آن را به سرور انتقال داده و یا از سرور بردارید. این ترافیک شامل آپلود ها و دانلود ها، میزان حجم صفحات بازدیدکنندگان و تعداد صفحاتی که هر بازدید کننده به صورت میانگین از سایت شما بازدید می کند می شود و به میزان آن بستگی دارد. به هر اندازه ای که سایت پیشرفت کند، به همان اندازه بازدید وب سایت و ترافیک سایت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بهترین هاست برای وب سایت های ایرانی هاستی است که ترافیک نامحدود و یا بالایی داشته باشد.

سیستم عامل هاست

سیستم عامل یکی از پارامترهای مهم برای انتخاب هاست مناسب است. در حال حاضر شاهد ارائه سیستم عامل لینوکسی، سیستم عامل ویندوز و سیستم عامل مجازی ساز روی سرورهای هاست هستیم. اگر سایت شما بر اساس ASP.net نوشته شده است، بهتر است تا از هاست ویندوز استفاده کنید. اما اگر سایت شما با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده می توانید به سراغ هاست لینوکس رفته و از آن استفاده کنید. 

بر اساس بررسی های صورت گرفته، در سیستم مدیریت محتوای وردپرس می توان، هم از هاست لینوکسی و هم از هاست ویندوزی استفاده کرد. در خصوص تفاوت این دو هاست باید یادآور شویم که عموما هاست ویندوزی به نسبت لینوکسی گرانتر است. اما امنیت و ثبات هاست های لینوکسی بیشتر بوده و از نظر سرعت نیز این هاست ها با یکدیگر تفاوت زیادی ندارند.

کنترل پنل هاست 

کنترل پنل نرم افزاری است که به وسیله آن شما می توانید هاست خود را مدیریت کرده و تغییرات لازم بر روی سایت خود را در آن اعمال کنید. فایل های گوناگون را آپلود کنید، اکانت ایمیل بسازید، پایگاه داده سایت خود را مدیریت کرده و کارهای گوناگونی انجام دهید.

در هاست لینوکس دو کنترل پنل بسیار معروف DirectAdmin و کنترل پنل cPanel قابل ارائه می باشد که هر یک از این دو دارای نقاط قوت و ضعف مختلفی هستند. اما به طور کلی کنترل پنل cPanel نسبت به DirectAdmin نسخه گران تری بوده و دارای محیط گرافیکی تر و ابزارهای مدیریتی بیشتری می باشد. در مقابل DirectAdmin نسبتا ارزان تر و دارای سبک و ظاهری ساده تر است.

همچنین در هاست ویندوز نیز کنترل پنل Plesk مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از بهترین کنترل پنل های سازگار با سیستم عامل های ویندوزی است. با توجه به آنچه در مورد کنترل پنل ها گفته شد، باید بدانید  که اگر هاست شما سیستم عامل لینوکس داشته باشد، کنترل پنل سایت تان به احتمال خیلی زیاد cPanel خواهد بود و اگر هاست شما ویندوزی باشد، کنترل پنل سایت شما Plesk خواهد بود.

بهترین هاست برای سایت های ایرانی

مناسب ترین هاست برای وب سایت های ایرانی چه هاستی است؟

در قسمت های قبلی به معرفی برخی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید هاست باید به آن توجه کنید پرداختیم. اما حال بازمی گردیم به سوال اصلی. بهترین هاست برای سایت های ایرانی چه هاستی است؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که بهترین هاست برای سایت های ایرانی هاستی است که در داخل ایران میزبانی شده باشد. 

اگرچه بسیاری از افراد به سراغ خرید هاست و سرور با لوکیشن های خارج می روند. اشکالی هم ندارد. اما توصیه ما این است که اگر سایت شما در داخل ایران فعالیت می کند و عمده مشتریان شما در داخل ایران هستند، بهترین هاست برای شما، هاست های ایران است. منظور سرویس هایی است که در داخل ایران میزبانی می شوند. مانند هاست ویندوز ایران، هاست لینوکس ایران، سرور مجازی ایران، سرور اختصاصی ایران و غیره.

چند دلیل برای این موضوع وجود دارد. اول این که با خرید هاست و سرور ایران، سایت شما با سرعت بسیار بالایی برای کاربران ایرانی لود می شود. دلیل آن نیز نزدیک بودن دیتاسنترهای ارائه دهنده آن سرویس به موقعیت کاربران است. از طرف دیگر با خرید هاست و سرور ایران دسترسی فیزیکی به اطلاعات شما مقدور است.

اما دلایل دیگری نیز برای این ادعا وجود دارد. اگر از هاست و سرور ایران استفاده کنید، هیچ تحریم و محدودیتی از سمت آمریکا و کشورهای خارجی وب سایت شما را تهدید نکرده و سایت شما همیشه در دسترس است. از طرف دیگر اگر زمانی اینترنت بین المللی دچار اختلال شود، باز هم سایت شما بدون مشکل در دسترس خواهد بود. این در حالی است که در زمان قطع اینترنت بین المللی، دسترسی به سایت هایی که با سرور و هاست های خارج میزبانی شده اند، غیرممکن خواهد بود. 

حرف آخر

اگر شما نیز شک دارید که چه هاستی برای شما مناسب است، شک نکنید که هاست ایران و یا سرور ایران مناسب ترین گزینه برای شما خواهد بود. با انتخاب و خرید سرویس های ایران از دسترس بودن همیشگی سایت و اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید. پس از مطالعه این مطلب می توانید به وب سایت سرورپارس مراجعه کنید و محصول مورد نظر از جمله هاست لینوکس، هاست ویندوز، سرورهای مجازی و اختصاصی اقدام کنید. 


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس