کد خبر 1265363
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۳
نوزاد از چه زمانی می تواند غذای کمکی بگیرد

عضو انجمن علمی تغذیه با شیر مادر گفت: یک نوزاد از ماه ششم تا دوازدهم باید در کنار شیر مادر، از غذاهای کمکی بهره‌مند شود.

به گزارش مشرق، ناصر کلانتری، با عنوان این مطلب که علم تغذیه تعادل شیر مادر با شیر خشک را تأیید نمی‌کند، افزود: نوزاد در ۶ ماه ابتدایی زندگی فقط از شیر مادر تغذیه می‌کند.

وی ادامه داد: یک نوزاد از ماه ششم تا دوازدهم باید در کنار شیر مادر، از غذاهای کمکی بهره‌مند شود.

بیشتر بخوانید:

تاثیر چربی مصرفی مادر در بروز بیماری‌های نوزاد

عضو انجمن علمی تغذیه با شیر مادر افزود: پس از ماه دوازدهم تا ۲ سالگی کودک می‌تواند در کنار شیر مادر، غذای خانواده را مصرف کند.

وی با بیان اینکه شیردهی سن یا زمان معینی ندارد، اظهار داشت: در هر سنی که یک خانم شایستگی و توانمندی بارداری را داشته باشد، می‌تواند شیردهی به نوزاد را شروع کند.

بیشتر بخوانید:

عوارض تغذیه نامناسب دوران شیرخوارگی

کلانتری ادامه داد: از زمانی که یک مادر باردار می‌شود، سینه‌ها آمادگی شیردهی را پیدا می‌کنند و فرآیند تولید شیر در سینه خانم‌ها پس از تولد نوزاد به تکامل می‌رسد.

وی با بیان اینکه خانم‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق بارداری را تجربه کنند، افزود: یک مادر قبل از باردار شدن باید مشکلاتی مانند کم‌خونی و عفونت و بیماری خاص را برطرف کند، چرا که در دوران بارداری مادر نمی‌تواند از مکمل‌های مختلف استفاده کند.

به گفته کلانتری، برخی از مکمل‌های تقویتی در شکل‌گیری جنین اختلال ایجاد می‌کنند.

وی تاکید داشت: بهتر است خانم‌ها قبل از دوران بارداری، مورد ارزیابی دقیق و چکاب کامل قرار بگیرند و پس از رفع مشکلات و کمبودهای احتمالی، دوران بارداری را تجربه کنند.

عضو انجمن علمی تغذیه با شیر مادر افزود: مادر برای تولید یک انسان سالم، باید بدنی سالم و عاری از کمبود داشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس