دست رد انصارالله یمن به درخواست دولت بایدن/ با ایران قطع رابطه نمی‌کنیم

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برای ۷۷ بخش ایالت تگزاس اعلامیه فاجعه بزرگ را امضا کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی دالاس‌نیوز، در پی سرمای بی‌سابقه در ایالت تگزاس آمریکا، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برای ۷۷ بخش تگزاس اعلامیه فاجعه بزرگ را امضا کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد هفته آینده از این ایالت بحران زده بازدید کند. گرگ ابوت، فرماندار تگزاس عصر پنجشنبه از دولت فدرال خواست تا در این ایالت حالت اضطراری اعلام کند.

بایدن برای تگزاس وضع فاجعه بزرگ اعلام کرد

شبکه تلویزیونی سی ان بی سی نیز گزارش داد: آژانس مدیریت اضطراری فدرال روز شنبه اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا «اعلامیه فاجعه بزرگ» را برای تگزاس تصویب کرد، زیرا این ایالت با قطعی گسترده برق و کمبود آب و یخ زدگی در زمستان روبرو است.

میلیون‌ها نفر در تگزاس با قطعی برق دست و پنجه نرم می‌کنند و بیش از نیمی از ایالت با اختلال در خدمات آبرسانی روبرو شده است.

در پی طوفان زمستانی بی سابقه، کارکنان شهر هیوستون بطری‌های آب آشامیدنی رایگان در اختیار افراد قرار دادند. پیشتر به ساکنان این شهر توصیه شده بود از آب جوشیده استفاده کنند.

میلیون‌ها تگزاسی در حال حاضر با مشکل قطعی برق روبرو هستند و بیش از نیمی از این ایالت با دستورالعمل‌های مربوط به جوشاندن آب روز و شب را سپری می‌کنند، چرا که سیستم آب رسانی دچار اختلال شده است. به بیش از ۱۴ میلیون نفر در تگزاس گفته شد که از روز جمعه آب خود را بجوشانند، زیرا قسمت‌هایی از منبع آب این ایالت آلوده شده است.

دولت فدرال قبلاً اعلامیه‌های اضطراری را برای تگزاس، اوکلاهما و لوئیزیانا تصویب و اقلامی مانند ژنراتور، پتو، آب و غذا را هفته گذشته به تگزاس ارسال کرده بود.

بایدن قصد دارد به منظور ارزیابی واکنش فدرال، به زودی هفته آینده از تگزاس دیدن کند. رئیس جمهور گفت که پس از اطمینان از حضورش در تلاش‌های مربوط به احیا و بازسازی، تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد. دولت همکاری نزدیکی با گرگ آبوت فرماندار جمهوریخواه تگزاس، در زمینه مقابله با فاجعه داشته است.

شورای احیای برق تگزاس (ERCOT) روز جمعه اعلام کرد که اوضاع به حالت عادی بازگشته و برق میلیون‌ها مشترک وصل شده است. بر اساس اطلاعات پایگاه اینترنتی PowerOutage.us، بیش از ۷۸ هزار نفر در تگزاس از ساعت ۱۰:۳۰ صبح بامداد شنبه همچنان بدون برق هستند.

آلیسون سیلوراستاین، مشاور مستقل حوزه انرژی و مشاور راهبردی سابق کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال، پیش بینی کرد که ۲۰ میلیون نفر یا بیشتر در تگزاس ممکن است مجبور به جوشاندن آب شوند.

گفتنی است، تاکنون ۳۰ نفر بر اثر سرمای شدید و کولاک در تگزاس جان خود را از دست داده‌اند و عده‌ای از آن‌ها در حالی جان سپردند که در داخل خانه‌شان محلی برای گرم کردن خود نمی‌یافتند.

همچنین، شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد طوفان مرگباری که با خود برف و کولاک را در بخش‌هایی از آمریکا به ارمغان آورده و سبب قطعی برق در مناطقی از این کشور شده، زنگ هشدار را برای بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از تگزاس تا نیوانگلند به صدا درآورده است. علاوه بر طوفان، سرمای وحشتناک در مناطق مرکزی و جنوبی آمریکا همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    خداوند متعال خوب ایالت جمهوری خواهان ایران ستیز را از برق و آب و .. تحریم کرده!
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 1
    میگن زیبا کلام یه حساب ارزی برای کمک به این یخ زدگان تگزاس معرفی کرده تا ان شاء الله پول‌های اونم معلوم نشه کجار رفته!!
  • امیر IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    باز خوبه رئیش جمهورشون اوضاع رو درک کرده، مثل رئیس جمهور کشور ما نمیاد بگه " مردم ما خیلی دارند، اصلا از وفور نعمت دارن میمیرن! "

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس