طی دو دهه گذشته تروریسم در افغانستان گسترش یافت

چین با هشدار نسبت به توسعه تروریسم در افغانستان اعلام کرد که پکن آماده همکاری با جامعه بین المللی برای ایجاد ثبات در این کشور است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ارتباط با تحولات اخیر در افغانستان اعلام کرد که پکن آماده همکاری با جامعه بین المللی برای ایجاد ثبات در افغانستان است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، این کشور در تلاش است تا با همکاری جامعه جهانی از تبدیل افغانستان به کانون تروریسم جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

کاسبی جدید و غیراخلاقی رئیس سابق «بلک واتر» در افغانستان +عکس

لیجیان همزمان تاکید کرده که گروه طالبان نیز می‌بایست به تعهدات خود در افغانستان پایبند باشند.

در واکنش به حمله تروریستی اخیر در فرودگاه کابل، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: پکن این حمله را محکوم و با کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند ابراز همدردی می‌کند.

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین، این کشور با انواع تروریسم مخالف است و آن را محکوم می‌کند.

ژائو لیجیان در سخنان خود همچنین افزود که برخی گروه‌های تروریستی در دو دهه گذشته در افغانستان توسعه یافته اند که این موضوع تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی و منطقه‌ای به شمار می‌رود.

اوضاع امنیتی در افغانستان در پی خروج غیرمسئولانه آمریکا و کشورهای غربی به شدت دچار آشفتگی شده است. در حال حاضر اگرچه تقریباً همه افغانستان از جمله پایتخت این کشور تحت تصرف طالبان قرار گرفته است، اما فرودگاه بین المللی شهر کابل همچنان در کنترل نیروهای آمریکایی است و روز پنج شنبه نیز گروه تروریستی داعش در همین فرودگاه یک عملیات انتحاری بزرگ را انجام داد که در نتیجه آن بیش از ۲۰۰ شهروند افغانستانی و نظامی خارجی جان خود را از دست دادند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس