کد خبر 1264276
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
شورای امنیت سازمان ملل انفجارهای فرودگاه کابل را محکوم کرد

نیویورک -ایرنا - شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای انفجارهای روز پنجشنبه فرودگاه کابل را محکوم و خواستار مبارزه با تروریسم شد.

به گزارش مشرق، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای حملات فرودگاه کابل را فجیع خواند و با محکوم کردن آن اظهار داشت که مبارزه با تروریسم در افغانستان مهم است تا اطمینان حاصل شود که خاک افغانستان برای تهدید یا حمله به کشور دیگری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

اعضای شورای امنیت بر ضرورت محاکمه عاملان ، سازمان دهندگان ، سرمایه گذاران و حامیان این اقدامات تروریستی مذموم و محاکمه آنها تاکید کردند.

آنها از همه کشورها ، مطابق با تعهدات خود بر اساس حقوق بین الملل و قطعنامه های مربوط به شورای امنیت خواستند تا در این زمینه با مقام های مرتبط همکاری فعال داشته باشند.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند که تروریسم در همه اشکال و جلوه های آن یکی از جدی ترین تهدیدها علیه صلح و امنیت بین المللی است.

آنها تصریح کردند هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان و کارکنانی که در تخلیه غیرنظامیان کمک می کنند، بسیار فجیع است و باید محکوم شود.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه وقوع انفجارهای تروریستی در مقابل فرودگاه کابل را محکوم کرده و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی نمود.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: دبیر کل این حمله تروریستی را که باعث کشته و زخمی شدن چندین نفر شده است، محکوم کرده و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کند.

وی افزود: محافظت از جان غیرنظامیان و زیرساخت‌های افغانستان بر عهده مقامات مستقر در افغانستان است. این حادثه بر بی‌ثباتی وضعیت در افغانستان تأکید می‌کند اما عزم ما برای ارائه کمک‌های فوری در سراسر افغانستان را تقویت می‌کند.

وزارت بهداشت افغانستان روز جمعه اعلام کرد که به دنبال چهار انفجار تروریستی در نزدیکی فرودگاه کابل ۷۲ نفر کشته و یکهزار و ۳۳۸ نفر زخمی شده اند.

یک منبع در وزارت بهداشت افغانستان به اسپوتنیک گفت که در این حملات تروریستی در کابل پایتخت افغانستان ۱۰۳ غیر نظامی افغان و ۱۳ نیروی نظامی آمریکایی کشته شده است.

کنت مک‌کنزی، فرمانده سنتکام روز پنجشنبه در یک جلسه مطبوعاتی مشترک با جان کربی سخنگوی پنتاگون گفت: این حملات شامل دو انفجار انتحاری و سپس تیراندازی افراد مسلح بوده است.

گروه شاخه خراسان داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفته است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علیرضا IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    چون رفقاشون کشته شدن محکوم کردن!؟
  • رهام حسامی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    0 0
    خیلی جاها محکوم میکنند .منم میگم محکوم میکنم واما شورا ی امنیت میخواد چکار کنه. فقط بیانیه و تمام .فقط بلد هستند کشور ما را تحریم کنند .واقعا اخه این گفتن داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس