کد خبر 1264708
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
عشایر

در پی بازداشت ۳۰۰ نفر از عشایر سوریه توسط آمریکا به خاطر مبارزه با داعش، این افراد تظاهرات گسترده‌ای در شرق سوریه برگزار کردند.

به گزارش مشرق، دهها نفر از عشایر قبیله «الشعیطات» در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه علیه نظامیان تروریست آمریکا دست به تظاهرات زدند.

منابع وابسته به عشایر دیرالزور به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که این تظاهرات در شهرک «ابوحمام» در شرق دیرالزور برگزار شد. معترضان خواستار آزادی زندانیان و پایان اشغالگری آمریکا شدند.

این منابع تأکید کردند، نظامیان آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد وابسته به این کشور، بدون هیچ اتهامی، افراد قبیله شعیطات را زندانی کردند.

معترضان همچنین تهدید کردند که اگر زندانیان آزاد نشوند، دامنه اعتراضات گسترش پیدا خواهد کرد. «خلیل الکحیلات أبو وهج» یکی از افراد سرشناس شعیطات هم گفت که معترضان به شدت خشمگین هستند.

الکحیلات تأکید کرد، نظامیان آمریکایی به اتهام همکاری افراد قبیله شعیطات با دولت روسیه، آنان را بازداشت کردندو «همه این افراد، طی سالهای گذشته در مبارزه با داعش شرکت داشته‌اند. تعداد افراد بازداشتی تا کنون به ۳۰۰ نفر رسیده است».

منابع محلی نیز خبر دادند که عناصر آمریکایی اخیرا بیش از ۵۰ نفر را بازداشت کردند و به منطقه نامعلومی انتقال دادند. عشایر سوریه نیز به شدت از این اقدامات خشمگین هستند.

مناطق تحت اشغال آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه، عرصه خشم مردمی است. دایره مقاومت مردمی نیز در این مناطق گسترش یافته است. آمریکا و عناصر کُرد در حال غارت نفت، گاز، گندم و منابع سوریه هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس