چه بازیکنانی در استقلال «جانشین» شدند/ چند خلاء بزرگ در تیم مجیدی

تیم فوتبال استقلال که در چند روز اخیر فعالیت چشمگیری در فصل نقل و انتقالات لیگ بیست و یکم داشته، هنوز در برخی پست‌ها با خلاء‌های بزرگی مواجه است که نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، کمتر از یک هفته از ورود رسمی استقلال به نقل و انتقالات می‌گذرد و جدا از خبرهای تایید نشده و شایعات، آبی پوشان تاکنون به صورت رسمی ۵ خرید را انجام داده و گفته می‌شود بین ۳ تا ۴ بازیکن دیگر هم در لیست خرید مجیدی قرار دارد. گذشته از آن آبی پوشان تاکنون ۷ بازیکن را هم به طور حتمی از دست داده و ممکن است ۲ تا ۳ بازیکن دیگر هم به این جمع اضافه شوند.

۱- دروازه
استقلال در درون دروازه با سید حسین حسینی تمدید کرد، یک دروازه‌بان جوان و ۲۱ ساله به نام علیرضا رضایی جذب کرد و رشید مظاهری را علیرغم داشتن قرارداد در لیست مازاد قرار داد.

این آمار نشان می‌دهد آبی‌ها به ازای از دست دادن رشید مظاهری که یکی از برترین دروازه‌بان‌های فوتبال ایران است و عملکردی فوق‌العاده در فصل گذشته داشت، یک دروازه‌بان جوان و کم تجربه جذب کرده‌اند. پاسخ این سئوال را گذشت زمان خواهد داد که آبی‌ها از این جابجایی سود برده‌اند یا ضرر.

۲- دفاع میانی
آبی‌ها در این منطقه نه تنها هیچ بازیکنی را از دست نداده‌اند، بلکه خرید هم داشته‌اند. استقلالی‌ها ابتدا با یزدانی تمدید کردند و سپس دانشگر را راضی به ماندن کردند و به جز آن عارف آقاسی را هم از تیم فولاد به خدمت گرفتند. آنها در این منطقه محمد حسین مرادمند را هم آماده به بازی دارند ضمن اینکه عارف غلامی که به تازگی جراحی کرده هم به این جمع اضافه می‌شود که شاید در این صورت آنها در این پست با ترافیک بازیکن مواجه شوند.

البته استقلال یک بازیکن جوان به اسم سینا خادم پور هم در این پست دارد که با توجه به حجم بالای بازیکنان این منطقه این امکان وجود دارد که وی به صورت قرضی به تیم دیگری بپیوندد.

بیشتر بخوانید:

مددی:به اقیانوس مالی متصل نیستیم و توان درخواست ریگی را نداریم

۳- دفاع و وینگر راست
ترکیب استقلال در این منطقه اصلاً دست نخورده و آنها مثل فصل قبل ورویا غفوری، سید احمد موسوی، آرش داجیلری و سبحان خاقانی را در اختیار دارند.

۴- دفاع و وینگر چپ
بر خلاف سمت راست، استقلال در این منطقه دستخوش تغییرات اساسی شده است. آنها دو تا از بهترین مدافعان چپ لیگ به اسم میلیچ و نادری را از دست داده و عملاً هنوز بازیکنی را جانشین آنها نکرده‌اند.

فعلاً موجودی تیم مجیدی در این منطقه متین کریم زاده و بابک مرادی است که به نظر می‌رسد برای حضور در یک لیگ فرسایشی و مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا، این منطقه به شدت نیاز به تقویت دارد. ضمن اینکه داریوش شجاعیان هم که ذاتاً یک وینگر چپ است هم در لیست مازاد قرار دارد.

۵- هافبک میانی
ابهام بزرگ استقلال در خصوص ماندن یا نماندن مسعود ریگی است. در حالی که مسئولان باشگاه و به ویژه احمد مددی تاکید کرده بودند پیشنها مالی بالای ریگی باعث شده است در فهرست مجیدی نباشد اما پیگیری‌ها نشان داد که اینگونه نیست و ریگی اصلا پیشنهادی نداده است. با این حال این بازیکن امروز شنبه با انتشار پیامی از هواداران استقلال خداحافظی کرد.

آبی‌ها در این منطقه از زمین مهدی مهدی پور و سعید مهری را از فصل قبل دارند، با آرش رضاوند تمدید و زبیر نیک نفس را از فولاد به خدمت گرفته‌اند. شاید حضور ۴ بازیکن در این منطقه باعث شود دست استقلال برای مذاکره با ریگی قدری باز تر باشد.

۶- هافبک بازی ساز
فرشید اسماعیلی تنها موجودی آبیها در پست هافبک بازی ساز بود که به تازگی به اردوی تیم ملی هم دعوت شده و گویا در لیست بازیکنان مورد نیاز مجیدی قرار ندارد. حتی اگر مشکلات اسماعیلی حل شده و او به جمع آبی پوشان بازگردد، آنها باز هم در این پست نیاز به بازیکن دارند و اگر مجیدی همچنان نظرش نسبت به وی تغییر نکرده باشد، کار استقلال برای بازیکن گرفتن در این منطقه دشوار می شود.

۷- وینگر و مهاجم کاذب
بی تردید بهترین و کلیدی ترین بازیکن استقلال در ماه‌های گذشته مهدی قایدی بود که او به لیگ امارات ترانسفر شد و جایگزین او یک بازیکن جوان از سایپا به نام امیر حسین حسین زاده است. هرچند مجیدی مدعی است مدیرعامل باشگاه به وی قول داده جای خالی قایدی را با دو بازیکن با کیفیت پر کند، اما تا امروز خبری از این موضوع نیست و تنها وینگر سرعتی استقلال امیر حسین حسین زاده است.

۸- مهاجم
ترکیب استقلال در این منطقه هم دستخوش تغییر شده است. دیاباته رسماً جدا شده و ارسلان مطهری هم از جمله بازیکنان بلاتکلیف استقلال است و تنها موجودی این تیم از گذشته، آرمان رمضانی است. خرید های استقلال هم در این پست محمدرضا آزادی و امین قاسمی نژاد هستند که این دومی را می توان سرشناس و بهترین خرید آبیها تا اینجای کار دانست.

حتی اگر قرارداد مطهری با استقلال تمدید شود، باز هم این باشگاه نیاز به خرید یا خریدهای دیگری در این پست دارد تا بتواند فصلی کم دغدغه را در خط حمله اش سپری کند. گفته می شود مجیدی قصد دارد حداقل یک بازیکن خارجی در این پس به خدمت بگیرد.

بازیکن ورودی به ازای بازیکنان خروجی استقلال؛

ردیف خروجی ورودی
۱ رشید مظاهری علیرضا رضایی
۲ محمد نادری ؟؟
۳ میلیچ ؟؟
۴ دیاباته امین قاسمی نژاد
۵ مهدی قایدی محمد رضا آزادی
۶ داریوش شجاعیان ؟؟
۷ فرشید اسماعیلی ؟؟
۸ -- عارف آقاسی
۹ -- زبیر نیک نفس
۱۰ --

امیر حسین حسین زاده

ازم به ذکر است که دو بازیکن مهم استقلال به نام مسعود ریگی و ارسلان مطهری هم همچنان بلاتکلیف هستند و ادامه حضورشان در استقلال قطعی نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس