کد خبر 1264476
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۶/۰۶| هشدار وزش باد خیلی شدید در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار و رعدوبرق طی امروز تا چهارشنبه در برخی مناطق کشور نسبت به وزش باد خیلی شدید در ۵ استان هشدار داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در اکثر مناطق کشور آسمان صاف بوده و فقط در ساعات بعدازظهر در استان‌های مازندران و گلستان افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می‌دهد.

در این مدت وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور ادامه داشته که در برخی ساعات در جنوب سیستان و بلوچستان همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

دوشنبه و سه شنبه جو آرام و پایداری در سراسر کشور حاکم است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی چهارشنبه در ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات شرق تهران، سمنان و شمال خراسان رضوی نیز در ساعات بعدازظهر  افزایش ابر گاهی همراه با رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها ،احتیاط در فعالیتهای کوهنوردی و احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع.

توصیف سامانه: افزایش اختلاف فشار در سطح زمین و فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه

نوع مخاطره: وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و توفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ : شرق و جنوب خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، نیمه شرقی کرمان، غرب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان.

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۷ : خراسان جنوبی، شرق و جنوب خراسان رضوی، نیمه شمالی و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی کرمان و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پروازهای احتمالی، کاهش کیفیت هوا و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاج علی محمد آیین IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    2 1
    چرا از توربین های بادی در این استان ها استفاده نمی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس