کودکان کرونا نمایه

فوق تخصص نوزادان توضیحاتی درباره سویه جدید کرونا در کودکان و نوزادان ارائه داد.

به گزارش مشرق، هادی سماعی فوق تخصص نوزادان، نیوز درباره ابتلای کودکان به سویه دلتای کرونا اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر سویه دلتای کرونا بسیاری از کودکان را گرفتار کرده و به شدت نوزادان و کودکان در معرض ابتلا به این نوع از ویروس کووید ۱۹ هستند.

بیشتر بخوانید:

کرونای «لامبدا» کی به ایران می رسد؟

وی با اشاره به اینکه در سویه‌های قبلی کرونا گرفتاری چندانی میان اطفال نداشتیم گفت در حال حاضر اکثر  کودکان و نوزادانی که جهت بررسی خانواده‌های آنها به همراه نوزاد و کودک به پزشک مراجعه می کنند و ما آنها را جهت انجام تست به مراکز مربوطه ارجاع می دهیم، متاسفانه نتیجه تست کرونای آنها مثبت است.

فوق تخصص نوزادان در خاطرنشان کرد: ناقل بودن نیز در میان نوزادان در دلتای کرونا بسیار افزایش یافته و بسیاری از کودکان و نوزادان ناقلین بدون علامت و یا مبتلایان با علامت بسیار پایین هستند که می‌توانند بزرگسالان را دچار گرفتاری‌های شدید کرونا کنند.

بیشتر بخوانید:

راهکارهای پیشگیری از ابتلای کودکان به کرونای دلتا

سماعی ضمن تاکید بر ضرورت هرچه دقیق‌تر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی گفت: خانواده‌ها باید از دورهمی‌ها بپرهیزند و مراقب این مسئله باشند که در حال حاضر بیشترین موارد انتقال سویه دلتای کرونا ممکن است از سوی کودکان و نوجوانان بدون علامت انجام گیرد.

وی گفت: کودکانی که دارای علایم خفیف ابتلا به کرونا باشند اکثر مواقع از طریق تجویز مسکن و دیفن‌هیدرامین وضعیت سلامت آنها رو به بهبودی می رود ولی باید خانواده‌ها نسبت به کنترل این بیماری و مراجعه مناسب و به موقع به پزشک اقدام کنند.

سماعی تاکید کرد: سرعت سرایت سویه دلتای کرونا در میان بزرگسالان صد برابر بیشتر از سویه های قبلی کرونا بوده و همین مسئله سبب افزایش بسیار چشمگیر مبتلایان به کووید ۱۹ شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس