زاکانی نمایه

عضو شورای شهر تهران درباره کرونا در پایتخت، بازگشت پست قائم مقامی به شهرداری، احتمال تحقیق و تفحص از شهرداری، سرانجام دو شهردار منطقه دستگیر شده و ماجرای کسالت چمران توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، انتخابات شورای ششم شهر و روستا ۲۸ خرداد سال جاری برگزار شد.این انتخابات همزمان با انتخابات ریاست جمهوری بود و مردم تهران با رأی قاطع به لیست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی به فعالیت ۲۱ نفر در لیست رأی قاطع و مثبت دادند. فعالیت شورای شهر ششمی‌ها در پایتخت تقریبا از نیمه مرداد آغاز شد و مهم ترین اولویت آنها که انتخاب شهردار بود نیز انجام گرفت. اعضای شورای ششم در دومین جلسه خود «علیرضا زاکانی» را با ۱۸ رای از مجموع ۲۱ رای، به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.زاکانی بعد از تایید و حکم وزیر کشور، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و تا ابلاغ این حکم علیرضا جاوید سرپرست شهرداری تهران است.

همچنین تهران اکنون روزهای سیاه کرونایی را به سر می برد و وضعیت بحرانی دارد. به گفته مسوولان بهشت زهرا (س) ۴۰ درصد کل متوفیان کشور در تهران تطهیر می‌شوند. تعداد مرگ‌های کرونایی که قبل از آغاز پیک جدید بین ۳۰ تا ۳۵ متوفی بود که این عدد در حال حاضر افزایش بسیار چشم‌گیری پیدا کرده است.

درباره موضوعات مختلف در شهر تهران از جمله سرانجام حکم علیرضا زاکانی، رویکرد شورای شهر در مورد بازگشت پست قائم‌مقامی، انتصاب مدیران در شهرداری، کرونا در پایتخت، مهمترین اولویت شورای شهر، افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو و تشکیل کمیسیون‌های جدید در شورا همچنین موضوع دستیارمدیران با ناصر امانی عضو شورای شهر تهران به بحث و گفت‌وگو نشستیم که جزئیات آن به شرح ذیل است.

از برنامه زاکانی برای انتخاب مدیران تا احتمال تحقیق از مدیریت حناچی

خروج از بلاتکلیفی در شهر با ابلاغ حکم علیرضا زاکانی

سرانجام حکم علیرضا زاکانی شهردار جدید تهران چه شد و رویکرد وزیر کشور جدید در این زمینه چگونه بوده است؟

همانطور که مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز اعلام کرده هماهنگی‌های لازم جهت ابلاغ حکم علیرضا زاکانی انجام گرفته است و منتظر هستیم که ابلاغ حکم ایشان نهایی شود. امیدواریم سریع‌تر این حکم صادر و شهرداری از بلاتکلیفی‌ها خارج شود.

از برنامه زاکانی برای انتخاب مدیران تا احتمال تحقیق از مدیریت حناچی

دلیل کسالت و بستری رئیس شورای شهر تهران در بیمارستان

هفته گذشته مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به دلیل کسالت در بیمارستان بستری شد و برخی در فضای مجازی اختلاف میان چمران و برخی از اعضاء را دلیل بروز کسالت آن اعلام کردند این موضوع چقدر صحت دارد؟

اختلاف مطرح نیست ببینید فشار کاری در شورای شهر زیاد است و در آغاز فعالیت شورای ششم قرار گرفته‌ایم که در این مدت گذشته برنامه‌ها به صورت فشرده برگزار شده ولی به هر حال کمیسیون‌های تخصصی باید شکل گیرد تا ساختار درونی شورا منظم شود عمده کارها در این مدت بر دوش مهدی چمران  رئیس شورای شهر بوده و همین فشار کاری سبب کسالت ایشان شد. چمران در حال حاضر در منزل هستند و امیدواریم که به زودی در شورای شهر طی هفته آینده در خدمت‌شان باشیم.

از برنامه زاکانی برای انتخاب مدیران تا احتمال تحقیق از مدیریت حناچی

بگو مگوها در شورای شهر طبیعی است

در مورد اختلاف‌ها هم باید بگویم که اختلافات و تضارب آراء به هر حال در شورا وجود دارد و مسأله خاصی نیست. این بگو مگوها در شورا طبیعی است البته من همین هم ندیده‌ام و فقط شنیده‌ام تنها می‌توانم بگویم که اختلاف نظر حائز اهمیت و جدی در کار نبوده است. 

درخواست بازگشت پست قائم مقام از سوی مدیران شهرداری/ بازگشت این پست نیاز به مصوبه شورا ندارد

طی هفته گذشته بازگشت پست قائم‌مقامی به شهرداری تهران حواشی مختلفی را به همراه داشته است نظر شما به عنوان عضو شورای شهر در این زمینه چگونه است؟

طی هفته اخیر یکی از اعضای شورا پیشنهاد بازگشت قائم‌مقامی را مطرح کرد این موضوع بر اساس درخواست برخی از مدیران در شهرداری تهران است که کارهای سنگین اجرایی دارند این مدیران فرصت کمتری دارند و از آنجایی که جنس کار در شهرداری از نوع میدانی و عملیاتی است، بنابراین مدیرانی مانند شهردار مناطق، معاونان شهردار و مدیرعامل سازمان‌ها فرصت تنفس برای ارزیابی کارهای روزانه را ندارند. تشکیل پست قائم‌مقام در زمان محمدباقر قالیباف شهردار اسبق و بر اساس نیازهای مدیران ایجاد شد و طی ۴ سال گذشته با حذف این پست فشار کاری بر روی مدیران مضاعف شده است.

اکنون این درخواست به اعضای شورا مطرح شده و اعلام کرده‌اند که بهتر است آن را احیاء‌ کنیم البته ناگفته نماند که درخواست نظر باید به شهردار ارائه شود چرا که بازگشت پست قائم‌مقام نیازی به تصویب شورای شهر ندارد و به عبارتی مصوبه نمی‌خواهد لذا شورای اداری شهرداری می‌تواند در بازگشت پست قائم‌مقام اقدامات لازم را انجام دهد. 

از برنامه زاکانی برای انتخاب مدیران تا احتمال تحقیق از مدیریت حناچی

لزوم ایجاد کانون ارزیابی و شایسته‌سالاری/ انتخاب مدیران بر اساس شاخصه‌های پاکدستی و فسادستیزی

به زودی علیرضا زاکانی شهردار جدید پایتخت فعالیت خود را آغاز می‌کند اما در حال حاضر موضوع گمانه‌زنی‌ها در مورد انتصاب‌ها داغ شده است برخی می‌گویند حتما باید انتصاب مدیران باید از درون شهرداری باشد و برخی می‌گویند ضرورتی به انجام این مسأله نیست نظر شما به عنوان شورای شهر در این زمینه به چه صورت است؟

زمانی که علیرضا زاکانی شهردار منتخب پایتخت برنامه‌های خود را در صحن شورا ارائه داد شایسته‌سالاری در انتصابات مدنظر او قرار داشت این مسأله بسیار حائز اهمیت است به نظر من کانون ارزیابی و شایسته‌سالاری در این زمینه می‌تواند بررسی‌های لازم را انجام دهد و همه انتصاب‌ها از طریق این گردونه انجام گیرد و اگر نمره بالا از کانون‌ها کسب شود آن فرد در پست مربوطه گماشته شود. همچنین انتخاب مدیران از بدنه کارشناسی و تخصصی شهرداری حائز اهمیت است. یکی از شاخصه‌های مهم شورا برای انتخاب شهردار فسادستیزی و مبارزه با رانت بوده و این مسئله نیز از ویژگی‌های بارز علیرضا زاکانی محسوب می‌شود لذا ایشان در این مسیر حرکت خواهد کرد و بر همین اساس، شاخصه‌های تعیین معاونان، شهرداران و مدیران، پاکدستی و فسادستیزی خواهد بود.

فعالیت دستیارمدیران به کجا می رسد؟

آیا قرار است دستیارمدیرانی که در زمان حناچی منصوب شدند فعالیت آنها لغو شود و یا برنامه جدیدی پیش‌روی آنها خواهد بود؟

ببینید همه انتصابات به صورت مستقیم توسط شهردار تهران انجام می‌گیرد و ارتباطی به شورا ندارد ولی ما نظرمان را می‌دهیم و آنها تصمیم می‌گیرند یا به عبارتی می‌توان گفت که انتصابات از اختیارات شهردار است و ما پیشنهادات را می‌دهیم. شهردار هم قطعا افرادی را انتخاب می‌کند که بر اساس رویکرد شایسته‌سالاری باشد. موضوع دستیارمدیرانی باید در کانون ارزیابی و شایسته‌سالاری بررسی شود و اگر کارآیی‌های لازم نباشد تجدیدنظر صورت گیرد و یا اصلاحات مربوطه انجام شود. به هر حال مدتی زمان نیاز است تا تصمیمات مناسب در این راستا اتخاذ شود. 

سرانجام پرونده دو شهردار منطقه دستگیر شده تهران/ احتمال تحقیق و تفحص از مدیریت شهری حناچی 

شنیده ها حکایت از احتمال انجام تحقیق و تفحص از مدیریت شهری حناچی دارد. نظر شما در این زمینه چیست و سرانجام پرونده دو شهردار منطقه دستگیر شده تهران به کجا رسید؟

 پرونده این افراد در مراجع قضایی است و طبق اعلام مسوولان شهرداری دوره گذشته این افراد با ضمانت آزاد شدند و پرونده آنها توسط قوه قضائیه در حال رسیدگی است که در نهایت اطلاع‌رسانی خواهد شد. ببینید قطعا اگر در دوره گذشته مدیریت شهری تهران فساد، رانتی انجام شده باشد به آن ورود خواهیم کرد و اگر شورا به نتیجه برسد موارد و مدارک مورد نظر را به نهادهای نظارتی ارجاع خواهد داد. همچنین اگر اعضای شورای شهر تهران در صحن رأی بدهند تحقیق و تفحص از دوره گذشته مدیریت شهری صورت می گیرد.

از برنامه زاکانی برای انتخاب مدیران تا احتمال تحقیق از مدیریت حناچی

تشکیل کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر مهمترین برنامه و اولویت کنونی

مهمترین برنامه و اولویت شورای شهر در زمان کنونی چیست؟

هر چه سریع‌تر باید کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر شکل گیرد و وارد کار متقابل با شهرداری شویم و سیاست‌گذاری‌ها را در شورا انجام دهیم و اگر مصوبه‌ای نیاز است ما اقدامات لازم را انجام دهیم که حرکت برای چرخ شهرداری فراهم شود و به نظرم مهمترین اولویت ما در شورا در حال حاضر همین تشکیل کمیسیون‌ها است که ان‌شاءالله تصمیمات به زودی در صحن اتخاذ خواهد شد. 

از برنامه زاکانی برای انتخاب مدیران تا احتمال تحقیق از مدیریت حناچی

برنامه های مدیریت شهری برای مقابله با کرونا مضاعف شد/ تسریع واکسیناسیون در شهر تهران

وضعیت کرونا در تهران بحرانی شده آمار فوتی‌ها به شدت افزایش یافته و بسیاری از شهروندان انتظار دارند که مدیریت شهری برنامه‌ریزی‌های خود را بیشتر کند آیا شورا و شهرداری وارد اقدامات جدید در این راستا شده‌اند؟

ببینید متأسفانه طی دو هفته اخیر تهران به شدت به لحاظ کرونا بحرانی شده ولی با این وجود اقدامات مدیریت شهری جهت مقابله با این ویروس منحوس مضاعف شده است مراکز واکسیناسیون توسط شهرداری گسترش یافته و همانطور که علیرضا جاوید سرپرست شهرداری تهران هم مطرح کرده با تمام توان در خدمت ستاد مقابله با کرونا هستیم و این موضوع از اختصاص مکان و فضا و تجهیزات گرفته تا نیروهای لازم مدنظر ما است و خوشبختانه واکسیناسیون در مراکزی هم که شهرداری اختصاص یافته تسریع شده و امیدواریم هر چه بیشتر این موضوع محقق شود و همه شهروندان بتوانند در مقابل ویروس کرونا هر چه زودتر واکسینه شوند.

از برنامه زاکانی برای انتخاب مدیران تا احتمال تحقیق از مدیریت حناچی

واردات واکسن در صورت پیشنهاد و تصمیم ستاد مقابله با کرونا

واردات واکسن توسط شهرداری مدنظر شورای شهر قرار دارد؟

واردات واکسن در حیطه کار ما نیست مگر اینکه ستاد مقابله با کرونا ظرفیتی را در شهرداری ببینند و بخواهند از آن استفاده کنند آن موقع ما تصمیم لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

از برنامه زاکانی برای انتخاب مدیران تا احتمال تحقیق از مدیریت حناچی

افتتاح دو ایستگاه جدید بزودی در خط ۶ و ۷ مترو تهران/بازگشت اتوبوس های متوقف شده به چرخه حمل و نقل

وضعیت حمل و نقل عمومی به لحاظ کمبودها نامساعد است شهروندان به ویژه در شرایط کرونایی گلایه‌مند از این قضیه هستند امکان رعایت فاصله اجتماعی با توجه به حجم مسافران وجود ندارد مدیریت شهری جدید هم مدتی است فعالیت خود را آغاز کرده توجه به حمل و نقل عمومی در این مدت چگونه پیش رفته است؟

بنای ما خدمت به شهروندان است و بنا داریم رو به آینده حرکت کنیم و در واقع در  جلسات اخیر هم به موضوعات مورد توجه شهروندان پرداخته‌ایم. بازدیهای میدانی اعضای شورای شهر نیز آغاز شده و هفته پیش بنده از دو خط مترو و یا در واقع دو ایستگاه در خط ۶ و ۷ بازدید کردم برنامه‌ها در حال انجام است به زودی ایستگاه شهید صارمی در خط ۶ و ایستگاه توحید در خط ۷ راه‌اندازی می‌شود و طی دو ماه آینده برنامه‌های خوبی خواهیم داشت. اقدامات متمرکز بر توسعه حمل و نقل عمومی و حل مشکلات در این زمینه شده است سازمان اتوبوسرانی هم در حال رایزنی بوده تا خرید اتوبوس هر چه سریع‌تر انجام شود همچنین بخشی از اتوبوس‌ها که به خاطر تعمیرات متوقف شده بودند دوباره با رفع مشکلات به چرخه حمل و نقل عمومی بازمی‌گردند خرید اتوبوس‌ هم بر اساس تحقق اوراق مشارکت و مذاکره با رایزنی با شرکت‌های مربوطه در حال انجام است. 

آیا تغییری در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قرار است انجام گیرد و یا برنامه بر اساس تصمیم شورای پنجم پیش خواهد رفت؟

باید اجازه دهید کمیسیون تخصصی بودجه در شورای شهر ششم شکل گیرد تا بررسی بودجه ۱۴۰۰ به صورت کامل انجام شود و ما پس از آن تصمیم‌گیری کنیم باید ببینیم جمع‌بندی چگونه خواهد بود اگر لازم باشد بودجه ۱۴۰۰ شهرداری افزایش یابد این موضوع را مدنظر قرار خواهیم داد و تصمیم‌گیری می‌کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    8 4
    عالی
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    8 4
    بارک الله به زاکانی
  • ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    3 5
    دکتر زاکانی واقعا برای من قابل احترام هستن. ولی مثلا اگه یه معمار یا شهرساز فساد ستیز و متعهد رییس نظام پزشکی یا رییس علوم پزشکی بشن از دید مردم و جامعه پزشکی قابل قبول هست؟
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      4 1
      مدیران سطوح عالی مثل شهردار تهران در وهله ی اول باید ویژگی های یک مدیر اسلامی مثل فساد ستیزی و عدالت خواهی را داشته باشند. در موارد تخصصی می توان از نظرات کارشناسان متعهد استفاده کرد.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    3 1
    جناب زاکانی درمملکت چنان فساد درهم تنیده شده که کارخانجات وشرکتها وپیمانکاریها قدرت وثروت هصولتی وهصوصی وابسته وخصوصی بطور مستقیم وغیر مستقیم کارکنان ومدیران را انتخاب چه بخواهی ونخواهی بهتان تحمیل میکنند
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    1 2
    مراقب چاه خطر مند زیر پایت باش .
  • دانا IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    5 2
    خدا از شر دشمنان محافظتت کنه
    • م ک IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      0 0
      ان شاءالله
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    مدیران خوب وانقلابی ومسلمان ومردمی واقعی بگداره ومدیران وکارکنانش را زیر ذره بین کنترل کنه-تمام مسئله حله
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    البته شهرداری تهران از ۹۶ به قبل رو کاری‌نداشته باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس