موشک ضد کشتی حزب الله

در سال‌های اخیر اسرائیل میلیاردها دلار سرمایه‌ گذاری در بخش استخراج از سکوهای گازی در سواحل خود و میادینی نظیر "تمر" و "لویاتان" کرده است؛ سکوهای گازی که تنها ۳۵ کیلومتر از خاک لبنان فاصله دارند.

سرویس جهان مشرق _ اعزام کشتی ایرانی حامل سوخت به لبنان اتفاقی فراتر از یک تبادل تجاری است که در ابعاد مختلف، بر روند معادلات منطقه‌ای تأثیرگذار است.

محافل تصمیم‌سازی آمریکایی- صهیونیستی اگرچه هشدارهای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی‌های پیشین مبنی بر درخواست سوخت از ایران را جدی می‌دانستند، اما تصور می کردند معادلات داخلی قدرت در لبنان به این زودی‌ها اجازه انجام این کار را نخواهد داد.
تئوریسین‌های سیاسی آمریکایی معتقدند که دولت این کشور با اقدام اشتباه خود و اعمال تحریم‌ها و محاصره اقتصادی و پولی فلج کننده ضد لبنان، شرایط این کشور را به جایی کشاند که آن را در آغوش ایران قرار داد.

اشتباه راهبردی دیگر آمریکایی‌ها در پیش‌بینی سناریوهای فرارو در نتیجه عزیمت کشتی سوخت ایرانی به لبنان بود که خود را در اعلام مواضع شتابزده برخی دیپلمات‌های آمریکایی از جمله دوروثی شیا سفیر واشنگتن در لبنان خود را نشان داد و ثابت کرد که کاخ سفید از این اتفاق شگفت زده شده و پیش‌بینی دقیقی از آن نداشت. این  شتابزدگی به حدی بود که وی دولت و ملت لبنان را تهدید کرد که باید سوخت و مواد غذایی را از متحدان آمریکا از جمله مصر و اردن و دیگر طرف‌های منطقه‌ای دریافت کنند. این در حالی بود که  کشورهای مذکور  پیش از این هیچ علاقه‌ای به فروش سوخت یا انرژی برق به لبنان نشان نداده بودند.

سومین کشتی ایرانی حامل سوخت به سوی لبنان حرکت کرد/ حماقت اسرائیل سکوهای گازی‌اش را به جهنم تبدیل خواهد کرد +تصاویر

خانم شیا از آمادگی آمریکا برای تسهیل در ورود برق و سوخت به لبنان از طریق اردن و مصر با کانال ارتباطی سوریه خبر داد که با توجه به سخت‌گیری های این کشور در تشدید محاصره لبنان اقدامی کاملا انفعالی نسبت به اعزام کشتی ایرانی به سواحل بیروت تلقی می‌شود. این موضع همچنین نشان دهنده شکست سیاست‌های آمریکا در لبنان مبنی بر محاصره ملت این کشور و گرسنه نگه داشتن آنها است.
 

زمانبندی دقیق اعزام کشتی ایرانی

تصمیم حزب الله لبنان مبنی بر واردات سوخت از ایران درست زمانی اعلام شد که بعد از مصوبه ریاض سلامة رئیس بانک مرکزی لبنان که آمریکا به صورت مستقیم در تمدید حکم وی دخالت داشت، بحران سوخت در لبنان به اوج خود رسید و افکار عمومی این کشور مطمئن شدند که آمریکا و رژیم‌های عربی انگیزه‌ای برای مداخله در جهت حل مشکلات معیشتی لبنانی‌ها ندارند. البته تحلیلگران معتقدند که ارسال کمک‌های ایران گرچه می‌تواند به صورت مقطعی باعث کاهش این بحران شود، اما آن را به صورت کامل مرتفع نمی‌کند. با این وجود اقدام مذکور می‌تواند سلطه کارتل‌ها و بازرگانان آمریکایی بر بازار لبنان را بشکند و آنها را مجبور به توجه به اولویت‌های بازار داخلی لبنان کند. علاوه بر اینکه این تنها کشتی اعزامی از ایران به لبنان نخواهد بود. چرا که تهران نیز از روند شکست تحریم‌های خود در نتیجه اعزام این کشتی‌ها استقبال می کند.

سومین کشتی ایرانی حامل سوخت به سوی لبنان حرکت کرد/ حماقت اسرائیل سکوهای گازی‌اش را به جهنم تبدیل خواهد کرد +تصاویر

بارگیری سومین کشتی ایرانی به سوی سواحل لبنان

سید حسن نصرالله در سخنرانی به مناسبت چهارمین سال آزادسازی اراضی لبنان از لوث گروههای تروریستی تکفیری، از توافق با ایران برای بارگیری و تجهیز سومین کشتی مشتقات نفتی خبرداد.

سومین کشتی ایرانی حامل سوخت به سوی لبنان حرکت کرد/ حماقت اسرائیل سکوهای گازی‌اش را به جهنم تبدیل خواهد کرد +تصاویر

بارگیری محموله و حرکت این کشتی از بنادر جنوبی ایران به سوی سواحل لبنان در حالی است که از ابتدای آغاز مسئله واردات سوخت لبنان از ایران، برخی مقامات رژیم صهیونیستی به شکل علنی و یا نقل قول‌های پنهان شروع به تهدیداتی مبنی بر هدف قرار دادن این کشتی‌ها کردند.

مسئله خرابکاری و تهدیدات اسرائیل علیه ناوگان تجاری_نفتی جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر موضوع تازه‌ای نبوده و این رژیم بارها تلاش کرده تا مسیر ارسال محموله‌های سوختی ایران به مقصد سوریه را نا امن کند اما این اقدامات تا کنون بی‌نتیجه بوده و مانع از کمک‌رسانی ایران به متحدین منطقه‌ای خود نشده است.

این بار اما با تهدیدات مستقیم و جدی دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر پاسخ مستقیم به هر گونه حمله به کشتی‌های ایرانی حامل سوخت برای مردم لبنان، اوضاع متفاوت است.

سومین کشتی ایرانی حامل سوخت به سوی لبنان حرکت کرد/ حماقت اسرائیل سکوهای گازی‌اش را به جهنم تبدیل خواهد کرد +تصاویر

در دو هفته اخیر سید حسن نصرالله ۳ بار به مناسبت‌های مختلف سخنرانی داشته و نخستین بار بر قطعی شدن موضوع ارسال سوخت از ایران به لبنان تاکید کرده، در سخنرانی دوم خود (۵ روز قبل) از ارسال دومین کشتی و در سخنان شب گذشته خود نیز از بارگیری و آغاز به حرکت سومین کشتی حامل سوخت به مقصد سواحل لبنان سخن گفت. به نظر می‌رسد اعلام رسمی زمان حرکت و مکان فعلی ناوگان سوختی که به سوی لبنان در حرکت است نشان از اطمینان مقاومت لبنان بر تامین امنیت کشتی های ایرانی است.

حزب الله لبنان در سالهای اخیر بارها تاکید کرده است که کلیه حملات دشمن را به شکلی متناسب و مشابه پاسخ خواهد داد؛ یعنی اگر دشمن صهیونیستی سرباز حزب الله را به شهادت برساند، به دنبال انتقام‌گیری از سرباز اسرائیلی خواهد بود و اگر اقدام به شلیک موشک به پایگاه نظامی در لبنان کند، پاسخ خود را با شلیک موشک‌های مقاومت دریافت خواهد کرد.

سومین کشتی ایرانی حامل سوخت به سوی لبنان حرکت کرد/ حماقت اسرائیل سکوهای گازی‌اش را به جهنم تبدیل خواهد کرد +تصاویر

در خصوص مسئله احتمال حمله یا خرابکاری رژیم صهیونیستی علیه کشتی‌های ایرانی که به مقصد بیروت حرکت می‌کنند، مدل پاسخ متقابل حزب الله بر کسی پوشیده نیست؛ اگر امنیت سوخت مردم لبنان مختل شود، دشمن صهیونیست نیز امنیت منابع سوختی و فسیلی‌اش که از قضا در دریای مدیترانه و فاصله بسیار اندک از آبهای لبنان قرار دارد تهدید خواهد شد.

در سالهای اخیر اسرائیل میلیاردها دلار سرمایه‌ گذاری در بخش استخراج از سکوهای گازی در سواحل خود و میادینی نظیر "تمر" و "لویاتان" کرده است؛ سکوهای گازی که در دورترین فاصله ممکن تنها ۳۵ کیلومتر از خاک مناطق جنوبی لبنان فاصله دارند.

سومین کشتی ایرانی حامل سوخت به سوی لبنان حرکت کرد/ حماقت اسرائیل سکوهای گازی‌اش را به جهنم تبدیل خواهد کرد +تصاویر

اسرائیل یک بار در سال ۲۰۰۶ و جنگ ۳۳ روزه طعم تلخ نزدیک شدن به سواحل لبنان را با اصابت موشک ضد کشتی مقاومت به ناوچه INS Hanit و آسیب شدید به آن چشیده است و به خوبی می‌داند که توان مقاومت لبنان در عرصه جنگ دریایی و تهدید علیه سکوهای گازی این رژیم در چنین فاصله اندکی چندین برابر سال ۲۰۰۶ بوده و منابع اطلاعاتی و جاسوسی آنها نیز به خوبی آگاه هستند که حزب الله لبنان در سال‌های اخیر به چه تسلیحات مرگبار و غیر قابل دفاعی در حوزه نبرد دریایی دست یافته است.

سومین کشتی ایرانی حامل سوخت به سوی لبنان حرکت کرد/ حماقت اسرائیل سکوهای گازی‌اش را به جهنم تبدیل خواهد کرد +تصاویر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 35
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    25 25
    کاش بجاش برنج از لبنان میخریدید
    • باغبان IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      30 7
      مگه تو لبنان برنج میکارن؟؟!!
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      این سوخت ها رایگان است
    • انرژی هسته ای IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      89 16
      خیر پولش رو دادن
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      13 47
      جناب انرژی هسته ای! اگر پول داشتند چرا زودتر نخریدند ( مثل قبل) که دچار این گرفتاری ها نشوند که حتی برای تامین برق سوخت نداشته باشند؟
    • محمدایوب IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      44 10
      11/37 گوسفند. چه میداند کاه ویونجه اش از کجا می آید وفقط دنبال چرا است وبچرد. وفربه شود وتوجه ندارد که چوپان گاهی. جان ومال خود را میدهد بلا تشبیح. مردم فهیم تا گوسفندان از طمع گرگ ها در امان بمانند. ارسال بنزین به لبنان نشان دادن قدرت. به گرگ های آمریکایی. که غربگدایان تمام شدن. ومردان سر کار آمدند.
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      63 20
      رایگان!!!؟؟؟ حتی اگه یک صدم درصد احتمال بدیم اسکناس در مقابلش نگرفتیم اما هزینه شو حزب الله با خون جووناش پرداخت کرده تنها دلیلی که صهیونیست های وحشی به ما مستقیما مثل صدام حمله نمیکنن با اینکه خیلی دوست دارن اینکارو بکنن اینه که حزب الله بیخ گوششونه اونوقت باز شما حرف رایگان میزنی؟
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      17 51
      بخاطر تحریم های امریکا دولت لبنان هیچ پولی نمیده وگرنه تحریم میشه. سوخت کاملا رایگانه
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      10 56
      ما جنگ نمی خواهیم تسلیم اسرائیلیها بشوید شاید بلکه قیمت ارز پایین بیاید
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      40 15
      سال ۹۲ و ۹۶ تسلیم شدیم نتیجه اینه احمق
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      34 4
      احمق جون واردات از ایران ینی قدرت گرفتن حزب الله در لبنان و منافع متقابل
    • موسوی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      25 4
      در خطاب به پیامی که گفت اگر پول داشتند چرا تا حالا نخریدند، علت تحریم های بانکی لبنان و کارشکنی ریاض سلامه هست و اگرنه لبنان مشکل پول نداره، بحث انتقال پوله.
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      22 6
      پولش رو دولت لبنان نداده بلکه تجار شیعه دادن
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      6 1
      برنج شمال کیلو چنده؟ دیروز یه کیسه 10 کیلویی خرید شد 380 هزار تومان چه خبره شمال؟
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      2 3
      جناب موسوي! جسارتا تحريم بانكهاي لبنان كاملا نادرست است. لطفا سند بياوريد.
    • RU ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      1 1
      1-2- پزشك اگر احساس تعهد به علم، انسان و انسانيت نبود، بلاشك امروز پيشرفتهايى كه شما در پزشكى ملاحظه مى‏كنيد، كشف و حاصل نشده بود؛ اين را قدر بدانيد. اين احساس تعهد، خيلى ارزشمند است.‏ پزشكان ما در بخشى از كشور متراكمند؛ خيلى از جاها حقيقتاً دچار كمبود پزشك يا لااقل پزشك متخصص هستند؛ براى اين بايد فكرى كرد. نظام پزشكى بايد مأمن پزشكان باشد؛ ليكن بيش از آن بايد مأمن آبروى پزشكى باشد. بالاي صفحه 2-4-1-3- معلم‏ احترام به استاد، احترام به علم است. امروز همه بايد تكريم به معلمان را، در فضاى فرهنگى جامعه و در ذهن مردم بيش از پيش تشديد كنند. اين معلمان چه‏قدر عزيزند! اين شغل معلمى چه‏قدر ارزشمند است! اين مرتبه‏ى تعليم چه قدر والا و بلند است، كه همه‏ى انسانهاى فرزانه، انسانهاى بزرگ و برجسته، هرجايى كه باشند، خود را پرورده‏ى دست معلم مى‏دانند و سايه‏ى معلم را بر سر خودشان حس مى‏كنند! تكريم نسبت به معلم و بزرگداشت او به معناى واقعى كلمه، آثار بسيار مثبتى را در فرهنگ جامعه و تعليم و تربيت باقى مى‏گذارد. شما معلمان و مربيان و نسل جوان هستيد كه فردا را مى‏سازيد و استكبار جهانى را مأيوس مى‏كنيد و نقطه‏ى اميد روشن را ... در دل مستضعفان عالم زنده نگه مى‏داريد. شما معلمان هستيد كه فردا را مى‏سازيد. معلم با آموختن به يك انسان كليد بهره‏بردارى از گنجينه‏يى تمام نشدنى را به او مى‏دهد. معلم متحول كننده‏ى جان لايعلم انسانها به روان عالم است. نقش معلم و مربى در جامعه‏ى ما، نقش تراز اول است. 2-4-1-4- صيادى استحصال از دريا يك كار مفيد، كار توليدى و خدمت به مردم است. مسئولين بايد امر صيادى را خيلى جدى بگيرند. بالاي صفحه ‏ 2-4-1-5- كارگر استقلال ملت و كشور، به تلاش و زحمت كارگران بستگى دارد. این كارى كه شما [كارگران‏] براى توسعه و پيشرفت كشور مى‏كنيد، اين يك عبادت قطعى است. شما كارگرها نقش مهمى در كشور داريد. بار اصلى
    • حامد IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      9 1
      امثال شما برنجی که سال 92و96 کاشتید فعلا بخورید تا بعد
    • افشین IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      5 1
      این سوختها به هیچ وجه رایگان نیست و توسط تجار بخش خصوصی خریداری شده که پولشم از طریقی غیر از،سوييفت پرداخت میشه و بخشی،از این پول هم پول خود لبنان هستکه تجار ایرانی ميتونن با استفاده از اون محصولاتی مثل زیتون رو وارد کنند. البته اینهایی که میگن رایگان هست از همه بهتر میدونن که نیست ولی دستور کارشون آینه. اون عزیزی که گفته تسلیم اسرائیل بشید شاید ارز ارزان بشه !!! با همین دست و فرمان بری جلو چیزهای دیگه هم داری بدی تا شاید ارز،بیاد پایین. البته شخصی. یه دوست دیگه هم گفته لبنان تحریم نیست و سند بیارید.نیاز به سند نیست تو همین گوگل سرچ کن تا ببینی که هست یا نیست و مقصودشون از تحریم چی بوده. اما چاره کار این نیست. چاره کار حمله از،سه طرف به اسرائیل و ریختن این اشغالگران به دریاست.والا این غده سرطانی با اینکه از پیشرفت در بدنه منطقه مأیوس شده ولی بازم ایجاد درد میکنه. باید این غده نابود بشه. یک میلیون موشک و راکت برای چی تولید کرديم؟؟اگه فکر میکنید کشوری بخاطر،این نجاستها خودش رو در گیر میکنه اشتباه هست. حتی یانکیها هم همچین خطری نمیکنند.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    14 7
    باب ادنى المعرفة 1- مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَسَنِ الْعَلَوِيِّ وَ عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنِ الْمُخْتَارِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ الْمُخْتَارِ الْهَمْدَانِيِّ جَمِیعاً عَنِ الْفَتْحِ بْنِ يَزِیدَ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ ع قَالَ سَأَلْتُهُ عَنْ أَدْنَى الْمَعْرِفَةِ فَقَالَ الْإِقْرَارُ بِأَنَّهُ لَا إِلَهَ غَيْرُهُ وَ لَا شِبْهَ لَهُ وَ لَا نَظِیرَ وَ أَنَّهُ قَدِیمٌ مُثْبَتٌ مَوْجُودٌ غَيْرُ فَقِیدٍ وَ أَنَّهُ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ‏ءٌ اصول کافى جلد 1 صفحه: 115 روایة: 1 ترجمه : فتح بن یزید گوید: از حضرت ابوالحسن علیه‏السلام راجع بکمترین حد خداشناسى پرسیدم: فرمود: اقرار داشتن باینکه جز او خدائى نیست و مانندى (در صفات) و نظیرى (در الوهیت) ندارد و او قدیم است و پا برجا، موجود است و گم نشدنى و اینکه چیزى مانندش نیست. 2- عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ طَاهِرِ بْنِ حَاتِمٍ فِی حَالِ اسْتِقَامَتِهِ أَنَّهُ كَتَبَ إِلَى الرَّجُلِ مَا الَّذِی لَا يُجْتَزَأُ فِی مَعْرِفَةِ الْخَالِقِ بِدُونِهِ فَكَتَبَ إِلَيْهِ لَمْ يَزَلْ عَالِماً وَ سَامِعاً وَ بَصِیراً وَ هُوَ الْفَعَّالُ لِمَا يُرِیدُ وَ سُئِلَ أَبُو جَعْفَرٍ ع عَنِ الَّذِی لَا يُجْتَزَأُ بِدُونِ ذَلِكَ مِنْ مَعْرِفَةِ الْخَالِقِ فَقَالَ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ‏ءٌ وَ لَا يُشْبِهُهُ شَيْ‏ءٌ لَمْ يَزَلْ عَالِماً سَمِیعاً بَصِیراً اصول کافى جلد 1 صفحه: 116 روایة: 2 ترجمه : طاهربن حاتم در زمانى که عقیده درست داشت (و غالى نشده بود) بامام نوشت: در خداشناسى مقدارى که بکمتر از آن اکتفا نشود چیست؟ حضرت باو نوشت، اینکه خدا همیشه دانا و شنوا و بیناست، آنچه خواهد انجام دهد. و حضرت ابوجعفر(ع) را پرسیدند از مقداریکه در خداشناسى بکمتر از آن اکتفا نشود، فرمود: اینکه چیزى مانند و شبیه او نیست، همیشه دانا و شنوا و بیناست. 3- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ يُوسُفَ بْنِ بَقَّاحٍ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِیرَةَ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ عُمَرَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ إِنَّ أَمْرَ اللَّهِ كُلَّهُ عَجِیبٌ إِلَّا أَنَّهُ قَدِ احْتَجَّ عَلَيْكُمْ بِمَا قَدْ عَرَّفَكُمْ مِنْ نَفْسِهِ‏ اصول کافى جلد 1 صفحه:116 روایة 3 ترجمه : ا
    • تندیس IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      25 4
      عمو مطلب بالا در مورد ارسال بنزین به لبنان بود ! یکی این بنده خدا را از موضوع مطلع کنه !
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      9 2
      فکر کنم تازه درس و مباحثه رو شروع کردی
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    22 45
    سرانجام انتقال سوخت به ونزوئلا چه شد؟ ایا مشکل تاسیسات اونا مرتفع شده؟؟
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      26 4
      اینکارها بیشتر جنبه ی تحریک طرف مقابل رو داره که اگه میخوای از ایران واردات نداشته باشیم سریع تر تحریم ها رو بردارید اونا هم یا مجبورن تحریما رو بردارن یا بشینن تماشا کنن لبنان از ایران سوخت وارد میکنه و حزب الله روز به روز بیشتر از قبل برای مردمش عزیز میشه هر چند در هر دو صورت عزیزه. ونزوئلا هم کشور نفت خیزیه کمبود بنزینش احتمالا مقطعی بوده که الان برطرف شده
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      50 12
      سرانجامش این شد که امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند آی ی ی غربگراهای ایران و جهان و ونزویلا از کدخدا ببرید و به خدا و خالقتان و قران و پیامبرش رجوع کنید تا در پایان دنیای زودگذر سرفراز و روسفید به دیدار افریدگارتان بروید
    • محمد.قم IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      22 5
      مشکل تاسیساتی ربطی به ارسال سوخت نداره.هرکدوم بحثش جداست.برای مشکل تاسیساتی و زیر ساختی یا خودشون رفع میکنن یا درخواست میکنن.پس حوزه فعالیتش غیر از ارسال سوخته خداییش خسته نشدید اینقدر به وطنتون لگد زدید و برای اجنبی کاسه لیسی کردید؟جل الخالق!!!
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    73 16
    سربلند باد جمهوری اسلامی ایران عزیز پاینده باد حزب الله
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    17 26
    بجاش مرغ و هویج وارد کنید
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      33 25
      پولش بدن که نمیدن .ریالی ش خرج مردم نمیشه دوباره برمیگرده به همون محور مقاومت
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      11 2
      عمو دو قطبی نان و جنگ مال دولت قبل بود .تاریخ مصرفش گذشت
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      3 14
      مرغ و هویج مشکل صهیونیست های داخلی هست که کم هم نیستن روی نیاز مردم با احتکار و گرانفروشی خون میخورن. نوبت اینها هم میرسه
  • RO ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    52 47
    اونم ساکت میشنه فکر کردی تنش با دنیا بسه مسلمان آدم شین
    • افشین IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      5 1
      سو رو چه بزنی و چه بترسوني یک نتیجه داره و اونم واق واق کردن خالی هست. دنیای شما چیه؟ کجاست؟ چندتا کشور داره این دنيا؟؟ هشت سال فاتحه مملکت رو همین اخیرا خونديد با این اراجیف چی بهتون دادن بنفشهاي مفسد. اونزمانيکه حرف از گفتگوی تمدنها میزديد و تا کمر برای اربابان غربيتون خم شدید چی شديد؟؟ شدید محور شرارت. این آخر عاقبت شماست. پس این هشت سال ببندید.
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      1 1
      دنیای شما کدوم قبرستونی هست ؟؟؟همون آمریکا و اسرائیل میشه ؟؟؟؟ حرف مفت نزنید اگه امثال شما دشمنان داخلی بزارن خفه میشه تو هم ساکت شو
  • مهدی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    62 11
    آمریکا و اسرائیل آرزوی نابودی ایران رو به گور خواهند برد ما تا آخر در کنار دوستانمان خواهیم بود
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    14 5
    آره به کوری چشمت مرتفع شده.
  • حامد IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    44 9
    نتیجه ارسال سوخت به لبنان چیزی جز خفت و خواری اسراییل کودک کش و آمریکای جنایت کار نیست. ما ایرانیم و سربلند هستیم و خواهیم ماند.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    25 2
    لبنان دقیقا از روزی به اوج بحران رو به تصاعد رفت که بندر بیروت به فنا رفت ما باید از این اتفاقات درس بگیریم بندر شهید رجایی ما و تاسیسات حیاتی نزدیک به آن مثل پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم حدودا چنین حکمی دارد به هر علتی خدای نکرده این بندر از دور خارج شود ما هم به مشکلات بسیاری جدی خواهیم خورد هم برای ورود کالا هم تامین بنزین و سوخت با ذکر این نکته که دشمن رژیمی تروریستیه ما باید پل ریلی سواره خلیج فارس و بندر عمیق کاوه در شرق جزیره قشم را بسازیم و روی بندر جاسک کمی کیفی نسلی کار کنیم و همین طور احداث آزادراه بندر جاسک به سمت شمال و صد البته توسعه بندر چابهار . وضعیت الان یکجورایی چیندن همه تخم مرغ ها در یک سبده ما این اشتباه را جاهای دیگر هم مرتکب شدیم مثالش همین سرم که ما صادر کننده بودیم اما تقریبا کل بار تولید در یک کارخانه جمع شده بود این کارخانه از مدار خارج شد مردم و کشور به مشکل خورد باید غذا , دارو و سوخت به پهنای مملکت پراکنده و توزیع بشه .
  • مهدی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    18 19
    بنزین اونجا لیتری چنده ؟ اگر مثل ونزوئلا ارزونتره که بریم اونجا بزنیم
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      16 9
      امثال شما همه چیز را با شکمشون میسجند تا جایی که بنده شکم میشن.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    26 9
    آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی هنوز مزه مشت جبهه مقاومت را نچشیده اند ... زمان زدن و در رفتن خیلی وقته گذشته . به اون آقایی هم که در مورد فروش سوخت به ونزوئلا شکر پرانی فرموده اند باید عرض کرد که : جناب ، شما آنقدر مفتون قد و قامت آمریکایید که هیچ چیز دیگری را نمی بینید . دنیا دید اما شما نه . سرتان را از زیر برف بیرون بیاورید شگفتی ها خواهید دید .
    • ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      9 17
      دوست عزیز شما انقدر در توهم گیر کردید(شاید مزدور هستید تا این چیز ها رو بگید)که متوجه نیستید قدرت های بزرگ مثل امریکا روسیه و این جدیدا چین فقط خودشون ثروت کشور را به یغما نمی برن اجازه می دن خودمون هم با تعصب احمقانه مقداریش به فنا بدیم
    • هاشمی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      6 4
      امثال شما دارید نون مفت می خورید اینقدر غیرت و ابرو و تعصب ندارید و مرد نیستید که می بینید بی مدیریتی ها به اصل شیعه ضربه میزنه ولی چون شکم ناپاک خودتون سیره حتی انتقاد هم نمیکنید و ضربه ای که شماها به انقلاب زدید البانی نشینها نزدند ببینید اگر امام زنده بود این وضع بود
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    16 5
    از هرگونه کمک به دشمن آمریکا و اسرائیل حمایت می کنیم. صد البته از این کمک که به برادران خودمان در لبنان است. مطمئنا حزب الله کنار ملت ایران در زمان مشکلات بوده و خواهد بود.
    • مهدی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      2 0
      شوخی نکن /....
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    13 3
    کانال ایران بوکمال لبنان ، این مسیری دردناک برای مثلث شوم آمریکا اسرائیل و اروپا است خیلی در تلاشند که این مسیر تجاری باز نشود ولی کور خوانده اند ، پل ارتباط تجاری در حال شکل گیری است
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    14 3
    دیپلماسی بی کفایت روحانی نتوانست پل ارتباط تجاری با عراق سوریه و لبنان را فعال کند با این کار تحریمها بی اثر میشد مدافعین حرم و جبهه مقاومت امروز این بستر را فراهم کرده اند با دیپلماسی انقلابی ملتهای محروم نجات می یابند
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    8 8
    جنگ و شعار هنر نيست . هنر ان است كه تمام مقاصد و هدف هاي خود را پيش ببريم بدون اينكه هاي و هوي كنيم
    • ایرانی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      4 1
      ما که داشتیم بدون های و هوی کار خودمون رو می کردیم یهو آمریکا و انگلیس پا برهنه وارد ایرانمون شدند به اسرائیل بگید دست از کشتن دانشمندان و مردم عادی ما برداره ما هم بدون های و هوی پیشرفت می کنیم
  • Nima IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    12 5
    زنده باد ایران قدرتمند .که اسمش لرزه به اندام اسراییل و آمریکا میندازه .اقایونی که شکر زیادی میخورن به شکر خوردنشون ادامه بدن .،،والا
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    13 8
    تحقیر امریکا توسط قدرت جمهوری اسلامی پیوسته اززمان گروگانهای امریکایی تاکنون ادامه داشته الله اکبر
  • US ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    9 4
    آمریکا باید گورش را از منطقه گم کنه
  • علی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    4 4
    پولش رو تارهای شیعه لبنانی پرداخت کرده اند
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    1 5
    کشتی های قبلی هنوز خبری نیست کجا هستند رسیدند نرسیدند ؟؟؟
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    9 4
    درود بر سید حسن نصرالله و مردم لبنان تنها راه پیروی قوی شدن و مقاومت است
    • علیرضا IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      4 1
      این راه تنها عاقلترین راهه تواین دنیا اگه تنها باشی گرگها تورو میخورن پس باید تا میتونی یاری گیری کنی البته یارایی که در موقع لزوم پشتتو خالی نکنن که حزب الله لبنان اینو نشون داد که قابل اعتماده در آخر اگه ناراحت نمیشین یک نکته بگم و اون اینکه دیر یازود اسراییل مرتکب کار احمقانه ای خواهد شد اونوقته که دیگه بساطش رو از دنیا برخواخند چید من امروز گفتم شما فردا خوهید دید ظهور نزدیک است انشالله
    • علی قایدیان IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      2 3
      البته این پند روزه تبسی سهمیه بنزین رانندگان زحمت کش را قطع کرده
  • ZOHA IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    7 2
    اسرائیل اینبارغلط زیادی کرد...همین سکوهای نفتیشون موقعیت خوبی داره. سپاهیان همین سکوهارو باموشک داغون کنن...راههای تجاری ایران به همه جای دنیابایدبازبشه....خبری ازتحریم وتسلیم ایران نبایدباشه...تمام. تاخرعمرنمیتونیم دلادلا شترسواری کنیم. اسرائیلیای خرصورت خرمغزکین که برای ما تعیین تکلیف کنن....تنشان خارید نیروهای مسلح ایران باشلاق بخارانند براشون...
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    5 10
    بعدش میگن چرا اختلاس تو مملکت چرا زیاده؟خدا وکیلی مملکت ما یک جناح داره اختلاس میکنه جناح دیگرم هم ب قصد جهان گشایی داره ب لبنان و سوریه و عراق کمک میکنه مردم هم ک ول معطلیم.حالا اگر احقاق حقی باشد وبر اینها حدی جاری شود من شحصا از اختلاس کنندگان میگذرم چرا ک حداقل چیزی هم اگر خورده و بزده ایرانی بوده ن اجنبی. ... ب شه ملک و ملت بود پایدار
  • محمدایوب IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    6 4
    درود به شرفت سید حسن نصرالله. فرزند ویادگار امام خمینی. که به راستی. مردی ومردانگی را ازامام آموختی. روی پای مغروق استخر بزرگ نشدی که به راه ونظام اسلامی که با عمر امام خمینی وجان او شکل گرفت و300هزار شهید آنرا آبیاری کرده. خیانت نمی کنی. خیلی مردی.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    3 1
    در سالهای اخیر اسرائیل میلیاردها دلار سرمایه‌ گذاری در بخش استخراج از سکوهای گازی در سواحل خود و میادینی نظیر "تمر" و "لویاتان" کرده است؛ البته که این سواحل در اصل دارائی و ثروت ملی فلسطینیان است و رژیم غاصب روز روشن جلوی چشم مدعیان حقوق بشر به تاراج و دزدی مشغول است.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    3 4
    زنده‌ باد سید حسن نصر‌الله زنده‌ باد محور مقاومت‌ تهدید حزب‌الله صهیونی ها سرجای خودشون می نشونه جرأت نگاه چپ به‌ کشتی‌ هاي حامل سوخت براي لبنان ندارند
  • امید IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 1
    هوشمندی نصرالله، حل مشکلات سوخت لبنان واقتداروارز برای ایران درشرایط تحریم این است نتیجه مقاومت انشالله باامدن دولت مقتدر ورفتن غرب گداها این اقتدارتقویت شود
  • رحمت عیدی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 1
    ماشاءالله سید حسن حقا که سردار واقعی امام خامنه ای و اسلام و انقلاب هستی همچون مرادت کیِّس و حکیم و شجاع، واقعیت امنیت دقیقا مثل واقعیت سلامتی است تا وقتی که هست قدرش را نمیدانی فقط وقتی که از دستش بدهی یا به خطر بیافتد اهمیت وجودش را درک میکنی، حال اگر همه مردم میفهمیدند که بخش بزرگی از امنیت جمهوری اسلامی بعنوان گلدان درخت تنومند انقلاب(همان تفکر تمدنی ناب اسلامی ایرانی) در گرو شجاعت و حکمت و وفاداری همین سید بزرگوار و نیروی تحت امرش حزب الله لبنان است(شمشیر داموکلس ایران بر گردن گروگان صهیونیسم جهانی) قدرش را میدانستند و دیگر تحت سمپاشی رسانه ای عمله های مزدور صهیونیسم ان قلت آدرسهای غلط را نمی اوردند،بماند که این یک تجارت داخلی بین محور مقاومت است و داستان حساب حساب کاکا برادر اما امنیت و اقتدارحاصله و همچنین شروع شکوفایی اقتصادی ایران تحت لوای اقتدار و نفوذ منطقه ای سود کلانیست که همان رسانه های صهیونیسم جایش را با دروغ پولتا خرج دیگری میشود عوض کرده اند
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 0
    کشوری که نتونه مایحتاج اولیه مردمش را تامین نماید و یک روز سوخت نداره یه روز زیر زباله پایتختش خفه میشه و صدها مشکل دیگه وجودش روی نقشه جغرافیا چه توجیهی داره گناه مردم افغانستان چیه که الان یه نسل است روی آرامش به خودش ندیدن و لبنان هم همینطور اگر الان مزدم لبنان به عنوان یک استان سوریه یا ترکیه بودند چه اشکالی در کار این دنیا ایجاد میکرد. به کجای این هستی بر میخورد
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 1
    وقتی کشور ما شده صفحه شطرنج و اینا بازیکن چرا لذت نبرن . مدیریت بازی رو میدن دست یه نفر انقد بازی میکنه تا برنده بشه . باید جای بازی و بازیکن برعکس بشه . برد باخت برای بازیکن لذت داره هر کاری کنید بازی میکنه .. سوز من از اینه که ما شدیم ابزار بازی اینا . چرا نباید یه کهنه کار ما مدیریت بازی در انگلیس یا امریکا رو به عهده بگیره . بازیکن انقد بازی میکننه تا برنده بشه. اگه بازی بخوری بخاطر ثروت زیادی که دارن انقد بازی میکنن تا اخرش برنده میشن چون اونا فقط ثروت از دست میدن .. باید کاری کرد که از بازی کردن لذت نبرن و از جای که نمیتونن جایگزین کنن ضربه بخورن که اونم فقط نیروی انسانیشونه اونا فقط روی این حساس هستند وگرنه نفت مار رو میگیرن خرج بازی با خودمون میکنن .. از ثروتشون هر چه کم کنید با نفت خودمون و خاورمیانه اونو جایگزین میکنن اما انسانی نه (قانون همینه وقتی زیاد بازی کنی اخرش برنده میشی) اگه اجازه بدید بازی کنن اخرش بازنده هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس