کد خبر 1263822
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
عربستان

بر اساس تحقیقات رسانه‌های غربی به دنبال سرکوب‌گری رژیم آل سعود احساس ترس در عربستان در خصوص انتقاد از آزادی بیان به وضوح آشکار است.

به گزارش مشرق به نقل از سعودی لیکس، تحقیقات یک روزنامه نگار غربی عربستان را کشوری سرشار از ترس توصیف و سرکوب سیستماتیک آزادیها، جلوگیری از ابراز عقیده و اعمال مجازاتهای خودسرانه آن را فاش کرد.

در قسمت دوم تحقیقات به نام «احساس ترس در عربستان» سیاست‌های واقعی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی مورد بحث قرار گرفت.

این تحقیقات همچنین شامل مصاحبه ای با شاهزاده «سعود بن ترکی آل سعود» بود.

شاهزاده سعود بن ترکی آل سعود اعلام کرد که همه از اقدامات انجام شده توسط شاهزاده بن سلمان خوشحال هستند و ما از وی کاملاً حمایت می‌کنیم در حالی که روزنامه نگار تحقیقی اشاره کرد که شاهزاده سعودی با ما بسیار دوستانه بود اما به محض اینکه ما درباره اصلاحات محمد بن سلمان صحبت کردیم، او از جواب دادن ممانعت و صحنه را ترک کرد.

در اولین قسمت تحقیقات، مشخص شد که تمام درآمدهای نفتی آرامکو به خانواده آل سعود تعلق می‌گیرد.

این روزنامه نگار در قسمت اول تحقیقات، که توسط حساب کاربری «مفتاح» در توییتر منتشر شده است اشاره کرد که سعود بن ترکی آل سعود گفت محمد بن سلمان اعلام کرد که می‌خواهد عربستان را اصلاح کند و به زنان حق بدهد و از گردشگران استقبال کند، اما او با مشت آهنین بر مردم حکومت می‌کند ... گفتن یک کلمه ممکن است برایم عواقب جدی داشته باشد و این سوالات مجاز نیست.

براساس گزارش این روزنامه شاهزاده سعودی دیگر به هیچ وجه به ادامه سوالات پاسخ نداد و گفت اگر کسی برخلاف محدوده آزادی در عربستان، انتقاد کند مجازات خواهد شد.

این روزنامه غربی اعلام کرد که احساس ترس در عربستان حتی در خصوص انتقاد از سیاست‌های آل سعود به وضوح آشکار است حتی اگر این انتقاد از جانب یکی از اعضای حاکم آل سعود باشد.

   قسمت دوم احساس ترس در عربستان مجموعه‌ای از داستانهای واقعی در داخل عربستان است که چهره واقعی سیاست‌های محمد بن سلمان را آشکار می‌کند.

تحقیقات به این نتیجه رسید: آل سعود بر اکثر منابع کشور تسلط دارد و تمام درآمدهای نفتی آرامکو به خانواده سلطنتی می‌رسد که تمام مناطق ایالت را تحت کنترل دارد.

سازمان «ارزیابی حقوق بشر» در جدیدترین گزارش خود عربستان را یکی از ناامن‌ترین کشورها از لحاظ حقوق‌ بشر در جهان عنوان کرد.

بر این اساس هیچ یک از اقشار جامعه سعودی نمی‌توانند از کمپین بازداشت و سایر مجازات‌های رژیم آل سعود تحت حکمرانی ملک سلمان و پسرش در امان باشند و شنیدن اخبار مربوط به نقض حقوق بشر در عربستان تبدیل به یک سریال تکراری شده است. به ویژه اینکه مقامات عربستان بسترسازی‌های لازم جهت جاسوسی از مخالفان در داخل و خارج کشور را به روش‌های مختلف از جمله در فضای مجازی فراهم کرده‌اند.

عربستان سعودی در میان ۳۶ کشور مورد مطالعه از نظر تامین امنیت از سوی دولت از ۱۰ امتیاز نمره ۲.۴ را کسب کرد. این امتیاز عربستان در نتیجه سوابق ریاض در شکنجه، قتل غیرقانونی، آدم ربایی، دستگیری خودسرانه و مجازات اعدام در نظر گرفته شده و همین امر موجب تشدید ترس میان شهروندان سعودی و سایرین شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 0
    توی عربستان چندتا وکیل که میخواستن از محمد بن سلمان بخاطر حماقتش در جلوگیری از واکسیناسیون مردم به دادگاه خود بن سلمان شکایت کنن بازداشت شدن!! گفتن با دشمن رابطه داشتن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس