گذرگاه

پس از ادامه تظاهرات اهالی نوار غزه در اعتراض به محاصره غزه، مصر از بازگشایی گذرگاه رفح خبر داد و گزارش‌ها حاکی از آن است که قاهره تماس‌های گسترده‌ای را به منظور بهبود وضعیت غزه آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، مقامات مصری به اطلاع حماس رسانده‌اند که گذرگاه رفح را پس از سه روز بسته بودن، از امروز (پنجشنبه) بازگشایی می‌کنند.

«ایاد البزم» سخنگوی وزارت داخلی نوار غزه به «العربی الجدید» گفت، گذرگاه رفح امروز به صورت جزئی و در روز یکشنبه هفته آینده به صورت کامل بازگشایی خواهد شد.  

در همین زمینه «الیوم السابع» گزارش کرد، مصر تماس‌های گسترده‌ای را به منظور بهبود وضعیت اقتصادی  انسانی در نوار غزه آغاز کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، بازگشایی گذرگاه رفح با هدف ورود کمکهای انسانی فوری به غزه انجام شده است.

روزنامه «الاخبار» دیروز در این باره نوشت، گروه‌های فلسطینی در حال بررسی امکان تشدید فشار بر رژیم اشغالگر صهیونیستی در مرز با غزه طی روزهای آینده هستند تا قاهره را مجبور به عقب‌نشینی از این اقدام کنند.

در این گزارش آمده، مصر دو روز است که رفح به عنوان تنها گذرگاه باز ارتباطی میان غزه و جهان خارج را بسته، پانصد فلسطینی در شهر «العریش» در شمال سیناء مصر معطل باز شدن این گذرگاه هستند و مقامات مصری به دارندگان گذرنامه فلسطینی اجازه عبور نمی‌دهد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مادربچه هاومعلم مدرسه US ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    مردم مصر چگونه اجازه ی بسته شدن تنها گذرگاه تنفس مردم مظلوم غزه را داده است؟!!!!!!!!حتی برای یک لحظه،این جنایت است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس