کد خبر 1263611
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
غزه

اقدام شجاعانه جوان فلسطینی در هدف قرار دادن تک تیرانداز اسرائیلی موجب شد ارتش این رژیم با ممنوع کردن برخی اقدامات، آیین نامه‌های دستوری جدیدی را صادر کرد.

به گزارش مشرق، راهپیمایی‌های نزدیک نوار غزه- که به راهپیمایی‌های بازگشت مشهورند- طی ماه‌های اخیر دوباره از سر گرفته شده‌ و جوانان فلسطینی با برگزاری راهپیمایی نزدیک مرزهای نوار غزه با سرزمین اشغالی ۱۹۴۸، ارتش رژیم صهیونیستی را دوباره به چالش کشیده‌اند. راهپیمایی‌های بازگشت که به منبع خلاقیت‌های جدید جوانان فلسطینی تبدیل شده، نوآوری‌هایی چون ارسال بالن‌های آتش زا را به همراه داشته، این بار شاهد اقدامی شجاعانه از سوی جوانان فلسطینی بوده‌ که نتیجه آن، صدور آیین نامه‌های جدید دستوری مراقبتی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی برای سربازان این رژیم در نوار غزه بوده است.

تک تیرانداز اسرائیلی، مقهور دست‌های خالی فلسطینیان

 تک تیرانداز اسرائیلی، در دام شجاعت جوان فلسطینی

روز شنبه، ۲۲ اوت ۲۰۲۱ (۳۱ مرداد ۱۴۰۰) گروه‌های فلسطینی از مردم نوار غزه خواستند تا در راستای اعلام همبستگی با مسجدالاقصی در سالروز آتش زدن مسجدالاقصی در سال ۱۹۶۹ به منظور برگزاری راهپیمایی به نوار مرزی غزه با سرزمین‌های ۱۹۴۸ بیایند. با این فراخوان صدها فلسطینی همچون جمعه‌های گذشته در نوار مرزی غزه حاضر شده، اقدام به برگزاری راهپیمایی در این منطقه کردند. در این راهپیمایی یک جوان فلسطینی با نزدیک شدن به دیوار فلزی نوار مرزی که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به منظور ایجاد مصونیت برای سربازان ارتش این رژیم ایجاد شده، اقدام به شلیک با یک کلت کمری به سمت منفذ تیراندازی تعبیه شده روی دیوار کرد. بلندی دیوار به اندازه‌ای بود که جوان فلسطینی امکان دیدن هدف خود را نداشت و تنها با بلند کردن دست خود به سمت منفذ روی دیوار، شلیکی کور را به سمت نظامی اسرائیلی انجام داد.

نتیجه شلیک کور اما شجاعانه جوان فلسطینی، اصابت گلوله کلت کمری در فاصله‌ای کمتر از دو متر به سربازی از ارتش رژیم صهیونیستی بود. در این شلیک «بارئیل حدریا شموئیلی»   که به عنوان تک تیرانداز پشت دیوار فلزی کمین کرده بود به شدت زخمی شده و به به بیمارستان «سوروکا» انتقال یافت.

 دستورات جدید حفاظتی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه

این اقدام شجاعانه جوان فلسطینی ارتش رژیم صهیونیستی را مجبور کرد برای جلوگیری از اقداماتی از این دست دو دستور آیین نامه‌ای جدید را به تیپ نوار غزه ارتش رژیم صهیونیستی که در مرزهای نوار غزه با سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ مستقر است، ابلاغ کند.

دستور اول، اخذ مجوز از بالاترین مقام نظامی منطقه برای بازکردن منفذهای شلیک

در دستور اول ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد به کارگیری منفذهای شلیک روی دیوار فلزی نوار مرزی غزه ممنوع است. براساس گزارش «امیر بخبوط»، تحلیلگر نظامی سایت امنیتی صهیونیستی «واللا»، به کارگیری منافذ شلیک برای سربازان و تک تیرانداز تنها با اجازه سرلشکر «الیعزر تولیدانو» فرمانده منطقه جنوبی ارتش و سرتیپ «نمرود آلونی» فرمانده تیپ غزه، ممکن است. این دستور در حالی به نیروهای مستقر در نوار غزه ابلاغ شده است که پس از حادثه روز شنبه با ایجاد تغییر در مهندسی منفذهای شلیک مصونیت و حفاظت آنها را به شدت تقویت کرده‌اند. اما با این حال به کارگیری این منافذ تنها با مجوز فرماندهان رده بالای منطقه امکان خواهد داشت. ضمن آنکه سرتیپ «عیران عوفر»، مدیریت خط تماس در ارتش رژیم صهیونیستی، مسئولیت امنیت اتاق‌های نگهبانی موجود در دیوار فلزی نوار غزه را برعهده خواهد داشت.

دستور دوم، جلوگیری از نزدیک شدن راهپیمایی کنندگان فلسطینی

براساس اعلام «روعی شارون» خبرنگار شبکه عبری «کان»، ارتش رژیم صهیونیستی طی دستوری خطاب به سربازان ارتش رژیم صهیونیستی حاضر در نوار مرزی غزه اعلام کرده است: براساس عبرت‌هایی که از حوادث آغاز هفته به دست آمده مقرر شده است سربازان ارتش باید تظاهرات کنندگان فلسطینی را از مسافتی طولانی قبل از رسیدن به دیوارهای نوار مرزی غزه متوقف کنند. این خبرنگار می‌گوید براساس این دستور سربازان ارتش رژیم صهیونیستی باید در هر شرایطی مانع رسیدن تظاهرات کنندگان فلسطینی به دیوار مرزی نوار غزه شوند چرا که در صورت رسیدن آنها به دیوارهای نوار مرزی، تعامل و مقابله با آنها بسیار مشکل خواهد بود و می‌تواند نتایج خطرناکی چون حادثه هدف قرار گرفتن تک تیرانداز ارتش رژیم صهیونیستی را به همراه داشته باشد.

طی ۷۳ سال اشغال فلسطین شجاعت مردم فلسطین بر همه جهانیان اثبات شده است. تاریخ مبارزه ملت فلسطین مملو از شجاعت‌هایی است که تاریخ نمونه‌های آن را کمتر به خود دیده است. نزدیک شدن یک جوان به دیواره‌ای که پشت آن سربازان تا بن دندان مسلح ارتش رژیم صهیونیستی حضور دارند و شلیک از منفذی کوچک که حتی امکان دیدن پشت آن نیز وجود دارد، نمونه‌ای از این شجاعت‌ها است که تازگی به ثبت رسیده است.

یک بار دیگر دست‌های خالی بر ارتشی تا بن دندان مسلح پیروز شد. این نشان می‌دهد حتی اگر دست‌هایی خالی داشته باشی برای خاک وطن و میهن خود تا پای جان اینگونه می‌ایستی. اما نکته مهمتر این است که تاریخ این مبارزات نشان می‌دهد هرچه دشمن تلاش بیشتری برای تبعید و محاصره فلسطینیان نشان می‌دهد خلاقیت آنها شکوفاتر شده، نوآوری‌های جدید آنها دشمن را جای خود میخکوب می‌کند. نوآوری‌هایی که برخی از آنها مثل بالن‌های آتش زا دشمن را زمینگیر کرده، تا پای تسلیم شدن پیش می‌برد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس