رعایت نکات بهداشتی توسط عزاداران حسینی ۲ برابر مردم عادی است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: میزان رعایت شیوه‌نامه‌، نکات بهداشتی و پایبندی به مقررات در بین عزاداران حسینی در اجتماعات مذهبی ۲ برابر بیشتر از عامه مردم است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در ارتقای سلامت معنوی جامعه افزود: برگزاری این مراسم‌ها در کشور نشان داد میزان رعایت نکات بهداشتی با همکاری عزاداران خوب است.

وی با قدردانی از همکاری مردم و هیات‌های عزاداری و تشکل‌های دینی ادامه داد: این موضوع نشان داد تعطیلی مساجد نه تنها مشکلی از جامعه کم نمی‌کند بلکه بازگشایی آن با رعایت همه شیوه‌نامه‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند.

این مسوول با اشاره به اجرای طرح اوج در مساجد کشور گفت: این طرح که با همکاری سازمان تبلیغات و سایر نهادهای خدمت‌رسان کشور اجرای می‌شود زمینه خدمت بیشتر هیئتی‌ها با محوریت امام جماعت محلات در امور بهداشتی و خدمت‌رسانی به مردم فراهم می‌شود.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در این دیدار با اشاره به اینکه با شیوع کرونا یک فاصله‌ای بین مردم با مسجد و روحانیت به وجود آمد گفت: برگزاری مجالس عزاداری سالار شهیدان در محرم امسال باعث شد این فاصله به حداقل ممکن برسد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری به سوء استفاده دشمن از ایجاد فاصله بین مردم و مسجد اشاره کرد و افزود: رعایت درست شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برگزاری مجالس روضه و عزا نیز باعث شد این مجالس مایه آبرو برای شیعیان و مایه شرم برای دشمنان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید عزاداری‌ها را از انحصار خارج کرد گفت: در زمان کنونی برخی از محلات به دلایل مختلف از جمله نبود مسجد در این محلات عزاداری‌ها کم رنگ‌تر است و به منظور جذب مخاطب باید در این زمینه کاری کرد.

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس