رزمایش

سفیر روسیه در تهران اعلام کرد نیروی دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین اواخر سال جاری میلادی تمرین نظامی مشترکی در خلیج فارس با هدف امنیت دریانوردی و مبارزه با دزدی دریایی، برگزار خواهند کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «لوان ژاگاریان» سفیر روسیه در تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرد که روسیه، ایران و چین رزمایش نظامی مشترکی موسوم به «چیرو» (CHIRU) را در خلیج فارس در بازه زمانی اواخر سال جاری و یا اوایل سال آینده میلادی، برگزار خواهند کرد.

ژاگاریان در همین رابطه گفت: در پایان سال جاری یا اوایل سال آتی، رزمایش سالانه مشترک «چیرو» در منطقه خلیج فارس برگزار خواهد شد. کشتی‌های جنگی روسی، ایرانی و چینی در این تمرین نظامی شرکت می‌کنند. هدف اصلی این رزمایش، تمرین کردن اقدامات (لازم) جهت حصول اطمینان از ایمنی حمل و نقل بین المللی و مبارزه با دزدان دریایی است.

وی همچنین ذکر کرد که تمهیدات و آماده سازی برای مسابقه عمق، که در بازی‌های بین المللی ارتش ۲۰۲۱ در بندر چابهار ایران برگزار می‌شود، در حال تکمیل است.

سفیر روسیه در تهران اضافه کرد: به همراه روسیه و ایران، چین، هند، سوریه و ونزوئلا نیز در آن شرکت خواهند کرد. قرار است مسابقه‌ای نیز بین تیم‌های غواصی نیروهای مسلح این کشورها برگزار شود. نمایندگان فرماندهی نیروی دریایی روسیه در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این مسابقه حضور خواهند یافت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    3 0
    به به، خیلی هم عالی!! به امید همکاری‌های اقتصادی و نظامی و اجتماعی گسترده تر با کشورهای دوست!!
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    آفرین... ببین ایران شده همکار روسیه و چین...دوتا ابرقدرت نظامی و یکیش اقتصادی و نظامی و سایبرنتیک البته در حوزه کشورش.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    1 1
    بهتر است تا ایران پیشنهاد تشکیل پیمان سه جانبه نظامی شبیه ناتو به چین و روسیه بدهد تا کم کم راه سلاحهای پیشرفته چینی و روسی به ایران نیز باز شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس