نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ تا ۱۰ شهریور اعلام می شود

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ دهه اول شهریورماه به صورت کارنامه منتشر می شود.

به گزارش مشرق، فاطمه زرین آمیزی، افزود: آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روزهای ۶، ۷ و ۸ مرداد ماه برگزار شده است و بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده نتایج اولیه به صورت کارنامه در دهه اول شهریورماه (تا ۱۰ شهریور) اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نحوه اجرای تسهیلات انتقال فرزندان اعضای هیات علمی در کنکور ۱۴۰۰

وی افزود: داوطلبان مجاز می توانند پس از دریافت کارنامه خود، نسبت به انتخاب رشته در زمان مقرر اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: پیش بینی می شود پس از انتخاب رشته داوطلبان مجاز، نتایج نهایی در پاییز ۱۴۰۰ اعلام شود.

به گزارش مهر، آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روز اول (چهارشنبه ۶ مرداد ماه) آزمون کارشناسی ارشد آزمون ۳۴ رشته شناور و با تعداد داوطلب ۷۲ هزار و ۳۰۶ داوطلب و در روز دوم (پنجشنبه ۷ مرداد ماه) آزمون ۳۴ رشته امتحانی با ۳۰۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب و روز سوم (جمعه ۸ مرداد ماه) آزمون ۶۳ رشته امتحانی و با ۲۵۵ هزار و ۸۳۵ داوطلب برگزار شد.

بیشترین تعداد داوطلبان در گروه آموزشی علوم انسانی با ۴۰۸ هزار داوطلب بود و پس از آن به ترتیب گروه‌های فنی مهندسی با ۱۲۵ هزار داوطلب، هنر با ۴۶ هزار داوطلب، علوم پایه با ۳۵ هزار داوطلب، کشاورزی ۱۴ هزار داوطلب و در نهایت دامپزشکی با ۲ هزار داوطلب قرار داشتند.

دفترچه سوالات کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ در ۹ مرداد و کلید اولیه سوالات آزمون کارشناسی ارشد در ۱۷ مرداد منتشر شد. داوطلبان تا ۲۲ مردادماه ۱۴۰۰ فرصت داشتند با مراجعه به سامانه پاسخگویی اینترنتی (request.sanjesh.org) نسبت به تکمیل فرم «اعتراض به کلید سوالات»/ «آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰» اقدام کنند.

ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ هزار نفر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    امسال هم بدون کنکور داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس