کویت با عبور 5 هزار پناهجوی افغانستانی از خاک این کشور موافقت کرد - کراپ‌شده

وزارت خارجه کویت اعلام کرد که با عبور ۵ هزار پناهجوی افغانستانی از طریق خاک این کشور برای انتقال به کشور ثالث موافقت کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه کویت اعلام کرد که این کشور با عبور ۵۰۰۰ پناهجوی افغانستانی از طریق خاک این کشوربرای انتقال به ایالات متحده آمریکا موافقت کرده است.

درحال حاضر نظامیان آمریکایی درحال تخلیه برخی از شهروندان افغانستانی که با آنها طی ۲۰ سال گذشته در حوزه‌های مختلف همکاری کرده‌اند است. با این حال مقصد این افراد دقیق مشخص نیست. هواپیماهای نظامی آمریکا اتباع تخلیه شده را به کشورهای اطراف منتقل کرده تا در آنجا زمینه انتقال به کشورهای دیگر از جمله خاک ایالات متحده فراهم شود.

کشور آفریقایی اوگاندا هفته گذشته اعلام کرد که با درخواست دولت واشنگتن برای پذیرش دو هزار پناهجوی افغان موافقت کرده است.

در حالی که جمعیت انبوهی در بیرون از موانع بتنی خارج از فرودگاه کابل تجمع کرده و به همراه کودکان بهت زده خود و در دست داشتن اسنادشان به دنبال خروج از کابل هستند، روند تخلیه اتباع خارجی و شهروندان افغانستانی از فرودگاه توسط نظامیان آمریکایی به کندی صورت میگیرد و این مساله به یک چالش برای دولت واشنگتن تبدیل شده است.

آنتونی بلینکن روز یک شنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد که تعدادی از کشورها موافقت کردند که در این روند به ایالات متحده کمک کنند.

وزیر دفاع آمریکا هم گفته، در صورتی که ارزیابی‌های میدانی حاکی از آن باشد که عملیات خروج از افغانستان تا پس از ضرب‌الاجل ۳۱ آگوست به طول خواهد انجامید، این موضوع را به رئیس جمهور اطلاع خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    2 0
    درس عبرتی بزرگ که غربگدایان از آن چیزی نمی آموزند.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    بد بختها برگردید به وطنتان - عرفات وقتی از بی وطنی می نالید می گفت ای کاش من هم وطنم را داشتم اسرائیل غصب کرده بود - وطن شما دست خودتان و هم وطنانتان است - اجنبی رفت برگردید با یک عذر خواهی افغانستان را بسازید -
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    زحمت کشیدند چندمیلیون تو ایران بودند ؟.......؟..
  • ناصر IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    باور کنید که کویت فریب خورده است؛ با فشار آمریکا این به اصطلاح مهاجران افغان همانجا ماندگار خواهند شد، گرچه در کمپ باشند. خواهید دید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس