کد خبر 1262219
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
نماینده

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بحران کنونی و آینده کشور کمبود پزشک است.

به گزارش مشرق، جلسه علنی نوبت عصر یکشنبه ۳۱ مرداد و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دلت سیزدهم، عباس گودرزی نماینده بروجرد در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: بحران کنونی و آینده کشور کمبود پزشک است. در سال ۷۲ که جنابعالی مسئولیت بر عهده گرفتید، ۳۵ دانشکده پزشکی سه هزار و ۴۶۲ دانشجو پذیرش می‌کردند. ۱۰ سال بعد که شما مسئولیت را تحویل دادید ۳۷ دانشکده پزشکی، ۲ هزار و ۹۰ دانشجو پذیرش می‌کردند.

وی افزود: عده‌ای به علت تعارض منافع اجازه نمی‌دهند کشور ایران پیشرفت کنند. سرانه پزشک عمومی در ایران ۱۱.۷ و سرانه پزشک متخصص ۵.۹ و سرانه دندانپزشک ۳.۲۲ به ازای ۱۰ هزار جمعیت است.

گودرزی گفت: دستمزد دندان پزشک عمده خدمات این خدمت را تشکیل می‌دهد. مردم مجبورند به علت کمبود دندان پزشک در این بخش هزینه‌های زیادی بپردازند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایجاد زیرساخت‌های جدید مطالبه ملت ایران در حوزه بهداشت و درمان است، تأکید کرد: چین بالاترین آمار کرونا را داشت اما اعلام کرده ۹۲ درصد کرونا را با طب سنتی مهار کرده است تا امروز ۱۴ میلیارد دلار برای مبارزه با کرونا از محل صندوق توسعه ملی برداشت کرده‌ایم، اما ریالی برای طب سنتی خرج نشده است، در کشور ما طب سنتی مظلوم است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کامران IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    4 0
    متاسفانه وزارت بهداشت به جای تربیت پزشکان،دندانپزشکان و داروسازان مورد نیاز کشور برای پیشگیری و درمان بیماریها برای آحاد افراد جامعه، تبدیل به موسسه انحصار سازی پزشکی شده است.گویی فلسفه وجودی بخش درمانی در ایران فراهم کردن درآمد نجومی برای عده معدودی پزشک و بازار کار انحصاری برای آنان است.وظیفه نمایندگان مجلس این است که با این مافیا مبارزه کنند تا خدمات درمانی تخصصی در تمام نقاط کشور با هزینه مناسب و در کوتاهترین زمان در اختیار همگان قرار گیرد.راه حل آن هم ایجاد دانشگاههای علوم پزشکی جدید در نقاط محروم کشور و هم افزایش تربیت پزشکان در کلیه نقاط کشور است.
  • الم IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    1 0
    تا کی باید شاهد این چنین مسیولین نادان باشیم و نظارگر فرزندان ناامید و بیکار دانشگاهی خود باشیم
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    1 0
    چندین سال بوده که باقر لاریجانی یکی از برادران خاندان لاریجانی ها معاون آموزشی وزارت بهداشت در دولت های مختلف بوده و هر وزیری آمده ایشان را برکنار نکرده بود این معاونت سهمیه پذیرش در رشته های پزشکی را هرسال در کنکور مشخص می کند ایشان با عملکردشان رانت و انحصارعظیمی در رشته های پزشکی ایجاد کرده اند و مردم را گرفتار .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس