خاندوزی: ترمز مجلس بر شکاف دستمزدی/ FATF حیات اقتصادی ما را در تحریم سخت‌تر می‌کند

یک کارشناس اقتصادی گفت:‌ خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد احاطه و توانایی خوبی نسبت به مسائل اقتصادی دارد. از طرفی اگر بخواهیم صرفاً فرد اجرایی بگذاریم کاملاً غلط است.

به گزارش مشرق، آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصادی، در مورد برنامه‌های اقتصادی احسان خاندوزی گزینه پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم، اظهار داشت: معتقدم برنامه‌های وزرای اقتصادی همه دولت‌ها خوب است، آنچه بیش از همه اهمیت دارد، اجرا و نحوه برخورد با این برنامه‌ها است.

بیشتر بخوانید:

شیخی: برنامه‌های خاندوزی نکات مثبت زیادی دارد

این اقتصاددان افزود: معمولا فهرستی از مشکلات و اقدامات وجود دارد که لیست می‌شود، بنابراین موضوع اصلی توانایی در اجرا و هماهنگی میان تیم اقتصادی دولت خواهد بود.

این استاد اقتصاد تاکید کرد: وزیر اقتصاد باید مسئول هماهنگی اقتصادی دولت باشد و نه معاون اول رئیس جمهور. اینکه گفته می‌شود، خاندوزی گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد صرفاً فردی پژوهشی و تئوری محور است، نمی‌تواند ملاک خوبی برای ارزیابی باشد.

بغزیان یادآور شد: خاندوزی احاطه و توانایی خوبی نسبت به مسائل اقتصادی دارد. از طرفی اگر بخواهیم صرفاً فرد اجرایی بگذاریم، کاملاً غلط است. مقابله با فساد مالی در بخش‌های مختلف از جمله بانک و بورس ضروری است.

این اقتصاددان با بیان اینکه مقابله با فرار مالیاتی و بازنگری در معافیت‌های مالیاتی و توسعه پایه‌های مالیاتی به شرایط داخلی باز می‌گردد و ارتباطی با تحریم و شرایط بین المللی ندارد، تصریح کرد: خاندوزی توانایی، جسارت و شجاعت لازم را در این زمینه دارد و می‌توان نسبت به اجرای این مباحث در اقتصاد کشور امیدوار بود.

و با اشاره به اهمیت رویکرد مناسب در قبال سیاست‌های مالی و پولی عنوان کرد: سیاست وزیر اقتصاد و بانک مرکزی باید در این دو مقوله هم‌آهنگ و تعاملی باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس