کد خبر 1261773
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۵
کرونا نمایه

جامعه شناس در مورد اینکه چرا برخی از مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؟توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، امیر محمود حریرچی جامعه شناس، در پاسخ به این سوال که چرا برخی از افراد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند؟ گفت: متاسفانه یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود افراد پروتکل‌های بهداشتی مانند ماسک زدن، فاصله فیزیکی را رعایت نکنند عدم احساس مسئولیت اجتماعی می‌باشد. اگر افراد جامعه به این موضوع باور داشته باشند که در قبال سلامتی خود و تمای افراد جامعه مسئول هستند و سرنوشت تک تک انسان‌ها در این روزها بیشتر از قبل به هم گره خورده و ممکن است به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط فرد، خانواده‌ای عزیزی را ازدست بدهد و یا متحمل هزینه‌های مالی و روانی سنگینی شود این احساس مسئولیت اجتماعی می‌تواند منجر به رعایت دقیق‌تر و کامل‌تر پروتکل‌های بهداشتی می‌شد.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه اتاق اصناف درباره اعمال محدودیت در ۷ شغل

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی عادی پنداری بیماری کرونا است، گذشت زمان در اپیدیمی کرونا باعث شده است که مردم نسبت به بیماری کرونا بی تفاوت شوند.

این جامعه شناس گفت: بی توجهی هر شخصی و با هر دلیلی تبعاتی مضر برای کل جامعه خواهد داشت و حتی احتمال گرفتاری و ابتلای افزون بیشتر مردم را در ماه‌های آینده در پی خواهد داشت که این موضوع می‌تواند باعث شود پیک ششم کرونا به زودی رخ دهد.

بیشتر بخوانید:

اثر بخشی واکسیناسیون مقابل کووید ۱۹ چقدر است؟

حریرچی ادامه داد: متاسفانه برخی از مردم در جامعه بیماری کرونا را شوخی گرفتند کگه این موضوع می‌تواند به بسیاری از مردم آسیب بزند و این پدیده به نوعی خشونت اجتماعی است.

وی گفت: بحث واکسیناسیون می‌تواند کمک شایانی به از بین بردن نا امیدی در جامعه کند؛ همچنین رسانه‌ها در آگاهی بخشی می‌توانند کمک خوبی کنند تا شاهد کمتر شدن خشونت اجتماعی باشیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناشناس IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    راستش من ماسک نمی‌زنم به این دلیل که من مریض نمیشم ... چرا؟؟!!؟ چون باور من اینه من پدربزرگم کرونا گرفت سر یه سفره غذا میخوردیم نمیدونستیم .....اما مریض نشدیم به نظر من آدم نباید بترسه کاری با شما ندارم ماسک بزنید مریض نشید ولی من باورم اینه ک حتی بدون ماسک هم مریض نمیشم😊🤷

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس